AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #1 Skrevet 24. mai 2018 Jeg er en kvinne på snart 27. Jeg har ikke sjekka livmoren eller gjort noen ting. Jeg har ikke vært alvorlig syk. Jeg er takknemlig for det. Men jeg kommer jo i den alderen nå at jeg lurer på hvor mye av livet som skal gå ut på å være syk snart. Jeg gruer meg på alderen. Jeg tør ikke å ha forventninger til livet fordi jeg vil bli så skuffet den dagen kanskje resten skal bestå seg av sykdommer. Helvetes møkka kropp sier jeg bare Anonymkode: cb8f3...f13
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #3 Skrevet 24. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: sjekke livmora? Anonymkode: 2ce2b...1da Ja, livmorhalskreft griene Anonymkode: cb8f3...f13
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #4 Skrevet 24. mai 2018 Du burde virkelig sjekke livmora di, hvis du mener slik celleprøve som man gjør hvert tredje år. Moren min oppdaget kreft når hun var 30 på den måten og fikk fjernet den i tide. Anonymkode: afd13...b9a
Ichiko Skrevet 24. mai 2018 #5 Skrevet 24. mai 2018 "Den alderen"? Mener du at livet fra 27 år og framover handler om sykdom? "Helvetes møkkakropp"? Hvor har du holdningene dine fra, egentlig? 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, livmorhalskreft griene Anonymkode: cb8f3...f13 Det heter "å ta celleprøve", noe alle kvinner bør gjøre regelmessig. Det å ta vare på helsa, betyr ikke at du er syk. 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #6 Skrevet 24. mai 2018 1 minutt siden, Ichiko skrev: "Den alderen"? Mener du at livet fra 27 år og framover handler om sykdom? "Helvetes møkkakropp"? Hvor har du holdningene dine fra, egentlig? Det heter "å ta celleprøve", noe alle kvinner bør gjøre regelmessig. Det å ta vare på helsa, betyr ikke at du er syk. Ja, den alderen. Det er så irriterende at vi er utstyrt slik at vi må passe så på. Ja, jeg hater kroppen for at den er slik. Anonymkode: cb8f3...f13
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #7 Skrevet 24. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, den alderen. Det er så irriterende at vi er utstyrt slik at vi må passe så på. Ja, jeg hater kroppen for at den er slik. Anonymkode: cb8f3...f13 Eh? Det kalles livet det.... Anonymkode: 6b034...988 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #9 Skrevet 24. mai 2018 Riktignok øker risikoen for helseplager med årene, men altså: du er 27!! Du er ung som bare det! Vent til du blir dobbelt så gammel før du forbereder deg på helseplager som reduserer livskvaliteten, a! Anonymkode: e5b43...c60 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #10 Skrevet 24. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Riktignok øker risikoen for helseplager med årene, men altså: du er 27!! Du er ung som bare det! Vent til du blir dobbelt så gammel før du forbereder deg på helseplager som reduserer livskvaliteten, a! Anonymkode: e5b43...c60 ja, den helvetes kroppen! jeg liker ikke måten vi er laget på. Anonymkode: cb8f3...f13
Ichiko Skrevet 24. mai 2018 #11 Skrevet 24. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, den alderen. Det er så irriterende at vi er utstyrt slik at vi må passe så på. Ja, jeg hater kroppen for at den er slik. Anonymkode: cb8f3...f13 Vet du, jeg blir lei meg når jeg hører sånt. Jeg er en av dem som har vært, og fortsatt er, en del plaget pga. skader og sykdom, og jeg beundrer kroppen min som fortsatt er levende og ganske sterk, selv med mye påkjenninger. Som AB 6b034...988 skriver: det kalles livet det - kroppen er ikke en plagsom ting, den er et levende mirakel. Du skal være glad i kroppen din! Stell pent med den og ta godt vare på den, så får du så mye igjen for det også. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #12 Skrevet 24. mai 2018 Man kan bli syk i enhver alder. Noen blir syke som barn, andre blir aldri syke og dør naturlig i høy alder, og atter andre blir syke en gang midt i mellom. Det er ingen vits i å grue seg for noe du ikke kan gjøre noe med. Å ta celleprøve og sjekke brystene er like lurt som å bruke refleks, bilbelte, redningsvest og røykvarsler. Nyt at du er ung, frisk og i god fysisk form! Anonymkode: 13ffd...fec 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #14 Skrevet 24. mai 2018 Men ts, du er jo faktisk frisk!!! Hva med å nyte det og alt du kan gjøre med kroppen din fremfor å sutre over at den kan bli dårlig? Anonymkode: df730...4d6 1
Gjest Uhumskheter Skrevet 24. mai 2018 #15 Skrevet 24. mai 2018 Hvordan vet du at du er frisk om du ikke sjekker det. For alt du vet så har du livmorhalskreft, eller brystkreft.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #16 Skrevet 24. mai 2018 Spis sunt, mosjoner, ikke røyk, ikke overdriv inntak av alkohol. Følg opp celleprøve screening hvert 3 år, og mammografi etter fylte 50. Gå til lege om du opplever noe uvanlig. Mer kan man ikke gjøre. Kroppen er fantastisk og somregel ordner den opp selv. Å gjør den ikke det, så har vi god helsehjelp i Norge. Nyt livet og ikke tenk på hva som KAN skje. Det er like farlig å gå ut av døra hjemme, mye større sjangs for å bli skadet og dø av det enn å dø av sykdom. Anonymkode: 869c7...ef9
Gjest Ingrid78 Skrevet 24. mai 2018 #17 Skrevet 24. mai 2018 Det finnes de som dør når de er 90, og som knapt har vært forkjøla gjennom livet. Og det er de som dør når de er 60 etter et langt liv med kronisk sykdom. Det har ingenting med alder å gjøre. Joda, noen sykdommer har man lettere for å få med alderen, men det betyr jo ikke at man får dem av den grunn. Her må du skjerpe deg og fokusere på det som er viktig i livet, og ikke det som kan oppstå etter hvert. Skulle jeg tenkt sånn, hadde jeg virkelig gått under. Å ta celleprøve og andre sjekker, er ren sunn fornuft for å forebygge at noe skal oppstå med tiden.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #18 Skrevet 24. mai 2018 Du trenger ikke å ta sorgene på forskudd akkurat. Det er ikke før etter 60 at man sier man har større sjanse til å få div sykdommer, veldig ofte kreft. MEN, det er ikke dermed sagt at man får kreft, men sjansene er litt større enn hos yngre folk. Du er 27, du er ung. Nyt livet istedenfor å bekymre deg over fremtiden. Anonymkode: b6fcc...616
Bonusmammaen Skrevet 24. mai 2018 #19 Skrevet 24. mai 2018 celleprøve?? Det er jo helt normalt og burde absolutt sjekkes for alle kvinner. Hva er du redd for Ts? 27 år er litt sent hvis du aldri har tatt en prøve..
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #20 Skrevet 24. mai 2018 6 timer siden, Ichiko skrev: "Den alderen"? Mener du at livet fra 27 år og framover handler om sykdom? "Helvetes møkkakropp"? Hvor har du holdningene dine fra, egentlig? Det heter "å ta celleprøve", noe alle kvinner bør gjøre regelmessig. Det å ta vare på helsa, betyr ikke at du er syk. Gjør det vondt? Husker jeg tok en slags prøve og herregud det gjorde så vondt og blødde. Tåler så mye smerter men når det er intimt Anonymkode: 52d3c...33c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå