Gå til innhold

Stella Mwangi promilletiltalt


Leifern

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, XaoS skrev:

Og det er ikke så uvanlig at minoritetspersoner blir urettferdig behandlet på grunn av at de er minoritetspersoner. Rasisme eksisterer faktisk.

I denne saken var spørsmålet hvorfor hun hevder hun ble utsatt for rasisme. Det er ingenting som tyder på at hun ble det. Da er det innenfor å henvise til at det ikke er spesielt uvanlig å komme med slike grunnløse beskyldninger.

Hva er det her som tyder på at Mgawi snakker sant, om noe som helst? Det er her snakk om bortforklaringer på nivå med det Rune Øygard serverte i overgrepssaken for noen år tilbake.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Leifern skrev:

I denne saken var spørsmålet hvorfor hun hevder hun ble utsatt for rasisme. Det er ingenting som tyder på at hun ble det. Da er det innenfor å henvise til at det ikke er spesielt uvanlig å komme med slike grunnløse beskyldninger.

Hva er det her som tyder på at Mgawi snakker sant, om noe som helst? Det er her snakk om bortforklaringer på nivå med det Rune Øygard serverte i overgrepssaken for noen år tilbake.

Jeg er enig i det, og tror ikke hun vil få medhold i anklagelsene om rasisme. Jeg kommenterte mer på generelt grunnlag. Er ganske lei hvite nordmenn som gang på gang hevder at rasisme ikke eksisterer her, og at alle som mener de har vært utsatt for rasisme "drar kortet". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en annen versjon av hendelsen (fra manageren hennes). Nei, jeg blir forvirret av alle de forskjellige versjonene. Så drakk hun på festen, før festen, etter festen eller kanskje var det ingen fest i det hele tatt? Og stakk hun av fordi hun hadde en avtale for å fikse neglene eller for å unngå konfrontasjon med vitnene? Hun hadde iallefall god tid å komme på en versjon å servere media.

https://www.nrk.no/kultur/norsk-kvinnelig-artist-tiltalt-for-fyllekjoring-1.14043289

NRK har vært i kontakt med artistens manager, som opplyser at de er uenige i tiltalen. Manageren sier en mann anklaget artisten for å ha forårsaket skader på to biler i forbindelse med lukeparkering.

Disse skadene bestrides av artisten selv, som hevder hun forlot stedet for å unngå ytterligere konfrontasjon.

Deretter skal artisten ha vært i en samling med venninner der det ble drukket alkohol. Managaren sier politiet først kom og la artisten i bakken etter at hun hadde forlatt denne forsamlingen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet legger ikke folk i bakken uten at de gjør motstand. Oppfører man seg ordentlig blir man heller ikke påsatt håndjern i bilen...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Salka skrev:

Hun der er ikke troverdig på en flekk. 

Enig, eller så er hun omgitt av mye ubruklige mennesker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pinlig artikkel. Hun har kjørt i fylla og kommer med unnskyldninger. Og rasismekortet... akkurat som det er synd på henne!! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for det virker jo veldig sannsynelig at hun etter å ha helt edru bulket inn i flere biler og blitt rapportert for sin kjøring skal plutselig ta bonski med en helflaske med sprit før politiet får tak i henne...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sannsynligheten for å oppnå en promille på over 2, på 1.5 time?!! Når hun tror de tester fyllekjørere med å gå på "en strek eller noe", er hun ikke særlig realitetsorientert. I artikkelen på VG skriver hun at hun ble behandlet som den største kriminelle.. vel, å kjøre i fylla er kriminelt!!! Bare flaks ingen ble skadd her. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Poppeloppane skrev:

Når hun tror de tester fyllekjørere med å gå på "en strek eller noe"

De gjør faktisk det i USA og flere andre steder. Romberg prøve kalles det vel på Norsk (jeg tok en slik prøve når jeg skulle bli røykdykker også). Og ofte består det av tester som å gå på en linje, ta deg selv på nesa med lukkede øyne, si alfabetet baklengs, følge en finger med øynene, ol.

Og det gjøres vel for at de ikke har promilleapparater i alle biler (eller kanskje at promille i pusten ikke er godkjennt målemetode så man må ta blodprøve). Og hvis du feiler den så blir du vel sendt inn til blodprøve med mindre du godtar straffen på stedet.

Endret av bananbøy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, bananbøy skrev:

De gjør faktisk det i USA og flere andre steder. Romberg prøve kalles det vel på Norsk (jeg tok en slik prøve når jeg skulle bli røykdykker også). Og ofte består det av tester som å gå på en linje, ta deg selv på nesa med lukkede øyne, si alfabetet baklengs, følge en finger med øynene, ol.

Sammenhengen var jo at hun motsatte seg blodprøve etter å ha blitt pågrepet, angivelig på grunn av sprøytefobi, og det står tydelig at prøven skulle tas på politihuset. Å benytte en simpel «balansetest» som erstatning for blodprøve for å fastsette nøyaktig promille etter pågripelse, er selvfølgelig uaktuelt.

Det gjennomføres riktignok såkalte indikasjonstester på stedet, i hvert fall i tvilstilfeller, for å sjekke om det er grunnlag for grundigere testing. Da sjekker de ting som pupillstørrelse, pupillens reaksjon på lys, nystagmus, manglende evne til å se i kryss, puls, tids- og balansekontroll (kilde).

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem drikker seg til en så høy promille alene inne på en "dass" hos negldama si... rett fra flaska og... blir nesten komisk dette, hadde det ikke vært for at hun kjørte bil med promille. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Guri1985 skrev:

Norsk rettsvesen på sitt beste igjen.....

Fordi de ikke har noen beviser på at hun faktisk har kjørt under påvirkning, det eneste de kan bevise er at hun har brutt sekstimersregelen og forulempet en tjenesteperson.

Merkelig hvordan folk setter så lite pris på rettsvernet vi har i Norge frem til de står med møkk opp til knærne selv...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Newroz
1 time siden, curiosity skrev:

Nå har påtalemyndighetene droppet fyllekjøringstiltalen;

https://www.dagbladet.no/nyheter/dropper-fyllekjoringstiltale-mot-stella-mwangi/69835718

Forstår at det kanskje er litt tynne bevis, men jeg finner det i hvert fall lite troverdig. Hun gikk jo tilbake til bilen også. Hvis hun ikke hadde tenkt å kjøre videre, så hvorfor gå tilbake? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Newroz skrev:

Forstår at det kanskje er litt tynne bevis, men jeg finner det i hvert fall lite troverdig. Hun gikk jo tilbake til bilen også. Hvis hun ikke hadde tenkt å kjøre videre, så hvorfor gå tilbake? 

 

Fordi du ikke kan straffes for forsøk på fyllekjøring i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, marthes skrev:

hvem drikker seg til en så høy promille alene inne på en "dass" hos negldama si... rett fra flaska og... blir nesten komisk dette, hadde det ikke vært for at hun kjørte bil med promille. 

Jeg tror jeg heller hadde gått i fengsel noen uker for fyllekjøring, enn å åpent innrømme for landets sladderpresse at jeg tutedrikker sprit midt på dagen på dassen en neglesalong.

 

Endret av Alice123
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...