Gå til innhold

"slankepizza"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noe sånt? ;)

Jeg er på diett, og det går kjempebra bortsett fra at jeg craver så sykt på pizza, burgere, osv.. Rett og slett feit mat ;) Burgeren klarer jeg å bytte med grove brød og vegetarversjon, ikke helt det samme men likevel godt når man har fysa på det i flere dager.. Men pizzaen? Finnes det noen alternativer? 

Blir det godt med f.eks grov bunn, kyllingkjøttdeig og ren biff? Hva med all osten? Norvegia har jo så sykt mye kalorier?  Forslag? :D

Anonymkode: ced9f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går an å lage pizza uten ost, søk det opp så finner du nok noen oppskrifter. Jeg ville nok heller laget meg lompepizza med litt ost og masse grønnsaker og kyllingbiter dersom det er nødvendig med kjøtt. 

Anonymkode: 4350f...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det går an å lage pizza uten ost, søk det opp så finner du nok noen oppskrifter. Jeg ville nok heller laget meg lompepizza med litt ost og masse grønnsaker og kyllingbiter dersom det er nødvendig med kjøtt. 

Anonymkode: 4350f...115

Ja, det er osten som er den store kalorisynderen. Eventuelt i kombinasjon med fete pølser.

Anonymkode: 09a86...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag grov bunn, det metter bedre.

Lag en god, langkokt tomatsaus for bedre smak og konsistens.

Bruk grønnsaker. Jeg liker (rød)løk, halve småtomater (snittflata opp) paprika, sopp, oliven og ananas, men bruk det du liker. Det er viktig å bruke noen saftige grønnsaker når man har mindre ost, men pass på at bunnen ikke blir våt (da får du en slapp pizza).

Kikerter gir metthet og protein uten så mye fett og enkle karbohydrater. Andre bønner kan også være godt.

Jeg må ha ost, men en skarpere ost, f.eks vellagret jarlsberg, er drøyere i bruk så man ikke trenger så mye. Riv og dryss tynt over.

 

 

Det er også veldig viktig å begrense mengden. Salat fyller opp magen, så lag en stor skål salat og spis sammen med pizzaen. Da får du ikke plass til det stykket du egentlig ikke hadde tenkt å spise.

Anonymkode: b29ea...c41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grov tynn bunn, lompe, eventuelt flattbrød :P Lag pizza marinara, mao en smakfull tomatsaus som kompenserer for osten. Kjør på med ting som tomater, løk, oliven, ananas, soppe

Anonymkode: 9f689...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste mye grandiosa når jeg slanka meg. Ikke det mest fornuftige eller næringsrike, men det stilte junksuget iallefall. Spiste en halv og tilpassa resten av dagens kalorier deretter. Funka greit, gikk ned 20 kg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi lager hvit pizza. Tynn bunn, crème Fraishe lett på, så spekeskinke, sopp, paprika, løk, hvitløk. Roccula legger vi på etter steking. Ikke ost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noe sånt? ;)

Jeg er på diett, og det går kjempebra bortsett fra at jeg craver så sykt på pizza, burgere, osv.. Rett og slett feit mat ;) Burgeren klarer jeg å bytte med grove brød og vegetarversjon, ikke helt det samme men likevel godt når man har fysa på det i flere dager.. Men pizzaen? Finnes det noen alternativer? 

Blir det godt med f.eks grov bunn, kyllingkjøttdeig og ren biff? Hva med all osten? Norvegia har jo så sykt mye kalorier?  Forslag? :D

Anonymkode: ced9f...c6a

Du kan spise pizza og burger selvom du er på diett. Bare ikke ofte. Lag deg en vanlig pizza, fortsetter fu dietten som normalt utenom pizza måltidet og dagene etter, utgjør det ikke ett gram.

Anonymkode: 86015...010

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompe/tortilla-pizza eller pizza med blomkålbunn😊 Den sistenevnte høres sikkert altfor sunn ut og du tenker kanskje at det kan umulig være godt. Det er veldig godt! Gjør du det riktig kan du få en crispy bunn og det smaker ikke blomkål. Hvis du ikke er for raus med topping og ost, kan du enkelt lage en helt stor pizza med bare 3-400 kalorier. Du kan spise hele og «fråtse» og kose deg😄 Masse oppskrifter på nett. Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...