Gå til innhold

Røde nupper etter barbering


soppen13

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg sliter med at jeg får røde nupper i lysken etter barbering, og lurer på om dere har noen tips for og unngå dette?
Det ser ikke ut som det er noe inngrodd hår, men tar selvfølgelig i mot tips for dette også! :)

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, soppen13 skrev:

Heisann!

Jeg sliter med at jeg får røde nupper i lysken etter barbering, og lurer på om dere har noen tips for og unngå dette?
Det ser ikke ut som det er noe inngrodd hår, men tar selvfølgelig i mot tips for dette også! :)

Takk på forhånd!

Bruk helt nye barberblader når du barberer deg, og barberolje/skum som er særskilt beregnet på intimområdet. Regner med du er kvinne - jeg synes faktisk barberhøvler for menn er bedre enn f.eks. Venus. Det kan også hjelpe å peele/eksfoliere området dagen før barbering, og være nøye med å bruke fuktighetskrem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For nupper pga bakterier: bruker nye blader og smører meg inn med antibac eller unirens etterpå.

Sliter veldig med inngrodde hår. Peeling og fuktighet hjelper noe, men har foreløpig ikke funnet en bra nok løsning. Vet det finnes kremer mot det, så vurderer å teste. 

Anonymkode: 74568...625

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker rent og nytt blad, og så vasker jeg med Klorhexidin som jeg lar tørke etterpå. For å drepe bakterier. Kan sikkert bruke Pyrisept også. Deretter smører jeg med bodylotion. Fungerer ganske bra synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare aksepter at noen får det uansett hva de gjør. Det er jo egentlig ikke meningen at hårene skal fjernes. 

Anonymkode: e2eb2...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen, skal teste alle tips! Er flink til å bytte barberblad og holder de ute av dusjen slik at fukten ikke ødelegger bladene. Skal teste kremer og rensing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...