Gå til innhold

First price eplene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er de så sinnsykt gode? De små eplene som kommer i en sånn grønn pose. De er saftigere og mer crispy enn noen epler jeg har smakt. De virker så norske, de små eplene fra Norge om høsten smaker ca likt. Er det gravenstein de heter? Hvor kommer first price eplene fra?

Anonymkode: 467fb...a72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står det ikke på posen? Evt. hvilken land?

Anonymkode: 89b2b...c8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er de så sinnsykt gode? De små eplene som kommer i en sånn grønn pose. De er saftigere og mer crispy enn noen epler jeg har smakt. De virker så norske, de små eplene fra Norge om høsten smaker ca likt. Er det gravenstein de heter? Hvor kommer first price eplene fra?

Anonymkode: 467fb...a72

Er det ikke disse? (skrevet i september 2017: "I oktober får du for eksempler norske epler i First Price-innpakning. Disse eplene er akkurat like smakfulle og syrlige som andre norske epler, de er bare ikke helt perfekte i størrelsen eller utseendet." Hvis ikke, spør evt Kiwi https://kiwi.no/Tema/samfunnsansvar/Miljo-og-barekraft/Selger-uperfekte-gronnsaker-til-perfekt-pris/

 

Anonymkode: 7a3ed...63f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står det ikke på posen? Evt. hvilken land?

Anonymkode: 89b2b...c8c

Så rart. Det pleier stå på posen.

Anonymkode: 78fda...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er norske epler som har «feil» form eller størelse, som med mange andre produkter (appelsin, paprika) 

Anonymkode: 15af0...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt forskjellige typer epler, men ofte ikke de vanlige kjedelige typene golden delicius, granny smith osv.). Som regel står både type eple og opphavsland på en liten hvit etikett, men det er ikke så lett å se. Jeg har funnet mange gode epler fra Polen f.eks. og ser alltid først på first price posene.

Anonymkode: 20686...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De posene kan du ha skikkelig flaks med! Jeg har spist FP-epler omtrent hver dag de siste månedene. Mesteparten av dem jeg har sett/spist kommer fra Polen, noe fra Tyskland, og sortsnavnene jeg har registrert er Jonagold, Jonagored, Jonastar, Gloster. Hvis posen ikke er merket med navn, skal det noe til å identifisere dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...