Gå til innhold

Hormonspiral - lokalbedøvelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 23.5.2018 den 2.11, AnonymBruker skrev:

EHEM EXCUUUUSE ME? Ikke vondt??? Å jo du. Jeg er petite (1.55m, 49kg), har ikke født, og det var vondere enn kolonoskopi. Jeg hadde jo lest på forhånd at jeg burde tatt paracet men det glemte jeg ut før timen. Tror ikke paracet hadde hjulpet heller. Kroppen min reagerte så kraftig at legen ble dritnervøs. Beina ristet nesten av de greiene, jeg fikk blodtrykksfall og svetten rant. Jeg var ikke nervøs før inngrepet, så dette var symptomer på ekstrem smerte.

Ta bedøvelsen, min kjære.

Anonymkode: a02ce...bcc

Om legen blir nervøs så sier det seg selv at du var et spesielt tilfelle. Innsetting av spiral er fullt overkommlig for de aller fleste.

Anonymkode: 8eaa8...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satt inn Mirena hormonspiral for ca. 3 år siden og det er bare å glede seg til å ha det! Jeg er storfornøyd :-) 
Det er alltid vanskelig å høre på andres erfaringer med smerteopplevelser, for det er SÅ subjektivt. Det er helt normalt at man ikke synes det er vondt, og det er også helt normalt at man får dødsvondt. Jeg synes det var HELT forferdelig å sette den inn - og har lyst på ordentlig bedøvelse når jeg skal ta den ut/bytte. Før innsettingen fikk jeg Cytotec (stikkpiller i vagina) som skulle "mykgjøre" og åpne livmorhalsen litt i og med at jeg aldri har født barn før. Disse synes jeg i seg selv ga meg smerter. Jeg tok også både Paracet og Ibux før timen. 
Jeg husker jeg hadde lest masse på forumer før jeg skulle sette inn (egentlig sykt dumt, for da bare gruer man seg mer), og så at det mange sa var det vondeste var når de åpner livmorhalsen og ber deg hoste. Så da gynekologen ba meg hoste holdt jeg meg godt fast og var klar for det verste... men det var ikke så ille faktisk. Det var et lite ubehag som varte under et sekund. Det var selve innsettingen jeg synes var fæl. Jeg fikk også som noen andre her har nevnt et blodtrykksfall og besvimte, og synes i det hele tatt veeeldig synd på meg selv, haha. Men jeg tror ikke jeg var forberedt på å reagere sånn, skulle ønske jeg visste at det også var normalt! 

 

Så - konklusjon - alt kan skje! Det som er viktig å huske på er at det ikke er langvarig og at gevinsten er SÅ stor. Jeg elsker å ha spiral og anbefaler det til alle og enhver! Masse lykke til :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...