Gå til innhold

Det er som om hun allerede er død


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hold dere unna psykisk syke (f.eks. deprimerte) de er usunne for både dere og seg selv!

Anonymkode: 4ac0d...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 5/22/2018 at 6:50 AM, AnonymBruker said:

Hun har gått i behandling, og hun har avsluttet det flere ganger. Det er litt av og på. Tror hun er i behandling igjen. Hun bytter medisiner og psykologer svært ofte. En ting jeg reagerer på er hvor fort hun blir utskrevet av slike spesielle avdelinger. De burde da vite at folk kan lyge. Særlig når de kommer tilbake igjen og igjen. Det har hendt at hun har gjort et forsøk like etter sykehusopphold. Det var et år hvor det var spesielt mange forsøk da psykologen hennes prøvde å bryte henne ned for så å bygge henne opp igjen (ræva teknikk spør du meg). Har kjent henne i 11 år, og hun har slitt med selvmordstanker i 9 av dem.

-TS

Anonymkode: 73e12...616

Psykiatrien i Norge er en vits, og jeg fatter ikke at den har så godt rykte som den har. Kanskje folk foretrekker å slippe tenke på at vennene og familiemedlemmene som sliter ikke får hjelpe av det "offentlige", slik at de selv kan leve med bedre selvtillit når de ikke stiller opp for de som trenger det. 

Når det gjelder alvorlige tilfeller som personen du forteller om, så krever det veldig kompleks innsikt og kunnskap for å hjelpe. Men så vil man møte type monogo psykologer som får det for seg at de er spesielle og kan bruke spesielle teknikker- som å bryte ned for så å bygge opp. Disse psykologene er overbevist om sine overlegne evne til å hjelpe andre- selv om de fleste de møter blir ødelagt gjerne for livet.

On 5/23/2018 at 6:08 AM, AnonymBruker said:

Men jeg har ikke ringt henne siden den gangen jeg fortalte om i den første posten. Det er rundt 5 år siden i høst. Og jeg behandler ikke henne noe annerledes etter forsøkene. Gir ikke henne mere oppmerksomhet, besøker ikke henne, og jeg gir ikke henne noen ting heller. Jeg oppfører meg som om det er helt normalt på alle måter nå. Heller ingen reaksjon når hun kommer tilbake etter 2-3 dager på sykehuset. Ikke skylder hun på meg heller. Hun aner ikke hvordan dette påvirker meg. Ser bare ikke gevinsten i det.

Kjenner til ei som var manipulativ, hun gav han hun var sammen med "valget" om å få noe spesifikt eller at hun skulle ta livet sitt. Det er manipulativt i etter min definisjon.

Hun er jo bestevenninna mi, så blir litt rart å bare fase henne helt ut. 

-TS

Anonymkode: 73e12...616

Om man er pushet til ytterkanten av hva man takler psykisk kan oppførselen bli ganske ekstrem. Tror nok selvmordsforsøkene handler mer om henne og problemene hennes, enn at hun forsøker manipulere deg. Om du har satt fast beinet ditt i en revesaks vil smerten være fæl og du vil bli desperat etter å slippe unna- det kan være likt med psykisk smerte- du blir desperat og gjør desperate handlinger. 

Ellers er det vanskelig å gi noe råd om hva du burde/ kan gjøre. Om hun ender opp med å ta selvmord, så er det ihvertfall hennes valg å gjøre. og det er kanskje det beste for henne. Det er ikke du som står mellom henne og selvmord, problmene hennes er alt for kompliserte og store til at det er noe du som individ kan stanse  om det går i den retningen. 

Så det som kanskje spiller en rolle er hvor godt du klarer å leve med denne type usikkerhet.

Anonymkode: 1a7f0...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...