Tuti Skrevet 21. mai 2018 #1 Skrevet 21. mai 2018 Jeg er gravid i uke 15+2. I de siste tre dagene har jeg fått en kraftig forkjølelse (tror ikke det er influensa). Jeg hoster veldig kraftig, får vondt i brystet når jeg hoster, er helt tett og har vært sengeliggende. Jeg er blitt veldig bekymret for fosteret og hvordan dette påvirker det. Har noen av dere vært forkjølet i løpet svangerskapet og hvordan gikk det?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #2 Skrevet 22. mai 2018 Har vært forkjølet og det gikk fint. Ingen ting å være bekymret for:) Anonymkode: 77388...7d2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #3 Skrevet 22. mai 2018 Hadde to runder etter hverandre. Forkjølelse, bihulebetennelse, øyebetennelse. Baby ligger her å sover med brystet mitt nå Anonymkode: ac45e...998
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #4 Skrevet 22. mai 2018 Har vært forkjølet to ganger i løpet av graviditeten, er nå i uke 31. Det er feber du skal være litt oppmerksom på siden baby har vanskelig for å regulere sin egen kroppsvarme. Den kan du i så fall få ned med Paracet. Men altså den tåler mer enn man skulle tro. Så du trenger ikke bekymre deg 😊 Anonymkode: 12be6...f08
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #5 Skrevet 22. mai 2018 Jeg var egentlig forkjølet hele desember. Kjempeslitsomt og grusomt for meg, men barnet vokste og tok det den skulle hele veien. Fikk beskjed om at om jeg fikk feber (noe jeg fikk) skulle jeg heller ta en paracet enn å gå med feber, for det siste er visst verre for barnet. Har termin om bare noen dager og alt har vært normalt gjennom hele svangerskapet, så jeg ville ikke bekymret meg for noe annet enn nok væske og hvile. God bedring! Anonymkode: 7d4de...122
Tuti Skrevet 22. mai 2018 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var egentlig forkjølet hele desember. Kjempeslitsomt og grusomt for meg, men barnet vokste og tok det den skulle hele veien. Fikk beskjed om at om jeg fikk feber (noe jeg fikk) skulle jeg heller ta en paracet enn å gå med feber, for det siste er visst verre for barnet. Har termin om bare noen dager og alt har vært normalt gjennom hele svangerskapet, så jeg ville ikke bekymret meg for noe annet enn nok væske og hvile. God bedring! Anonymkode: 7d4de...122 Tusen takk. Jeg begynte å bli bekymret for jernmangel og hvordan det påvirker fosteret. Det er så mye å tenke på 🙄🙄
Tuti Skrevet 22. mai 2018 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var egentlig forkjølet hele desember. Kjempeslitsomt og grusomt for meg, men barnet vokste og tok det den skulle hele veien. Fikk beskjed om at om jeg fikk feber (noe jeg fikk) skulle jeg heller ta en paracet enn å gå med feber, for det siste er visst verre for barnet. Har termin om bare noen dager og alt har vært normalt gjennom hele svangerskapet, så jeg ville ikke bekymret meg for noe annet enn nok væske og hvile. God bedring! Anonymkode: 7d4de...122 Jeg fikk time med legen i morgen. Jeg har ikke hatt feber men har følt meg helt elendig hele pinsehelga.
Tuti Skrevet 22. mai 2018 Forfatter #8 Skrevet 22. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært forkjølet to ganger i løpet av graviditeten, er nå i uke 31. Det er feber du skal være litt oppmerksom på siden baby har vanskelig for å regulere sin egen kroppsvarme. Den kan du i så fall få ned med Paracet. Men altså den tåler mer enn man skulle tro. Så du trenger ikke bekymre deg 😊 Anonymkode: 12be6...f08 Tusen takk for svaret ☺️
Tuti Skrevet 22. mai 2018 Forfatter #9 Skrevet 22. mai 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært forkjølet og det gikk fint. Ingen ting å være bekymret for:) Anonymkode: 77388...7d2 Tusen takk for svaret
Tuti Skrevet 22. mai 2018 Forfatter #10 Skrevet 22. mai 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde to runder etter hverandre. Forkjølelse, bihulebetennelse, øyebetennelse. Baby ligger her å sover med brystet mitt nå Anonymkode: ac45e...998 Så kjekt å høre at alt gikk bra 💞
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #11 Skrevet 22. mai 2018 5 minutter siden, Tuti skrev: Jeg fikk time med legen i morgen. Jeg har ikke hatt feber men har følt meg helt elendig hele pinsehelga. Du går ikke seriøst til legen pga forkjølelse? Hadde forkjølelse hatt betydning i svangerskapet så hadde vi ikke slitt med overbefolkning her i verden. Anonymkode: 18383...170
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #12 Skrevet 22. mai 2018 Man er jo gravid i 9 mnd, så de fleste er nok forkjølet i løpet av denne tiden jeg var forkjølet da jeg var ca 12 uker og nå som jeg er 33 uker. Tenker ikke over det annet enn at det er plagsomt:) Anonymkode: e6d7a...eff
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #13 Skrevet 22. mai 2018 Jeg fikk influensa 2 ganger i løpet av mitt svangerskap, og tror jaggu jeg var forkjølet et par ganger også. Man skal være bra syk før det blir farlig. Så syk at man ikke fungerer overhodet og nå legges inn på sykehus. Men høy feber er ikke så heldig, så mål temperatur og ta Paracet dersom du har feber 😊 Du trenger nok ikke å bekymre deg. Anonymkode: 2fa34...82b
Tuti Skrevet 23. mai 2018 Forfatter #14 Skrevet 23. mai 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Du går ikke seriøst til legen pga forkjølelse? Hadde forkjølelse hatt betydning i svangerskapet så hadde vi ikke slitt med overbefolkning her i verden. Anonymkode: 18383...170 Ja fordi jeg trenger en sykemelding og hsr en del.spørsmål som jeg ønsker å stille til legen.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #15 Skrevet 23. mai 2018 På 22.5.2018 den 0.15, Tuti skrev: Jeg er gravid i uke 15+2. I de siste tre dagene har jeg fått en kraftig forkjølelse (tror ikke det er influensa). Jeg hoster veldig kraftig, får vondt i brystet når jeg hoster, er helt tett og har vært sengeliggende. Jeg er blitt veldig bekymret for fosteret og hvordan dette påvirker det. Har noen av dere vært forkjølet i løpet svangerskapet og hvordan gikk det? Du er ikke bekymret for egen helse? Vanligvis så kontaker vi lege og ikke kvinneguiden når vi er så syke at vi er sengeliggende. Anonymkode: 79e7e...309 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #16 Skrevet 23. mai 2018 Har hatt flere forkjølelser i svangerskapet, nettopp hatt bihulebetennelse, og hatt omgangssyke to ganger i løpet av svangerskapet. Men er ikke bekymret, det er oss mammaene det er slitsomt for, babyene har det nok bare bra til tross. Men feber er greit å passe på, som noen nevner Anonymkode: bbac4...03a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #17 Skrevet 23. mai 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk influensa 2 ganger i løpet av mitt svangerskap, og tror jaggu jeg var forkjølet et par ganger også. Man skal være bra syk før det blir farlig. Så syk at man ikke fungerer overhodet og nå legges inn på sykehus. Men høy feber er ikke så heldig, så mål temperatur og ta Paracet dersom du har feber 😊 Du trenger nok ikke å bekymre deg. Anonymkode: 2fa34...82b Du kan ikke få influensa to ganger på så kort tid. Du hadde nok bare kraftig forkjølelse. ____ Jeg var forkjølet 3 ganger i svangerskapet. Ene gangen mistenktes influensa, men tok blodprøve og det var ikke det. Ingen fare så lenge man ikke har høy feber. Mest av alt plagsomt. Anonymkode: d1040...b66
Miss moneypenny Skrevet 23. mai 2018 #18 Skrevet 23. mai 2018 Forkjølelser og astma de første månedene i svangerskapet, nå uke 37. Går nok fint 😊 God bedring!
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #19 Skrevet 23. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke få influensa to ganger på så kort tid. Du hadde nok bare kraftig forkjølelse. ____ Jeg var forkjølet 3 ganger i svangerskapet. Ene gangen mistenktes influensa, men tok blodprøve og det var ikke det. Ingen fare så lenge man ikke har høy feber. Mest av alt plagsomt. Anonymkode: d1040...b66 Jo, teoretisk kan man få influensa flere ganger i samme influensasesong. Influensaviruset kommer i både A, B og C variant. Men jeg vil nå helst tro det dreier seg om forkjølelse. Anonymkode: 79e7e...309
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå