Gå til innhold

Solbrent ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Kommer an på når man ble brent og hva man har drevet med før man la seg :) jeg ble brent mellom klokken 12 og 15, og da kjente jeg det godt ved 20-tiden. Men begynte ikke å kjenne på det før jeg så meg selv i speilet og så at jeg så ut som en tomat. Haha. 

Om man har sensitiv hud, kjenner man det nok fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Tockit skrev:

Om man har sensitiv hud, kjenner man det nok fortere.

Det kan hende. Men rød blir man jo uansett, samme dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Det er jo veldig bra, bruk det. Gir masse god fuktighet og aloe vera har legende effekt på huden. Men legg den i kjøleskapet for senere bruk så den holder seg kald til da :)

Det står faktisk på tuben også at den er til nettop solskader og brannskader osv. Smørte på nå! Noen ganger er det fint å ha alt 😂 plutselig trenger man det. 

Anonymkode: 473d9...7e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset med aloevera! Dempet rødheten og varmen med en gang! :)

Anonymkode: 473d9...7e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, ja et jo en stund siden sola begynte å dale nå. Jeg er bare redd fordi jeg har vært solbrent flere ganger før og tilogmed hatt 2 grads i ansiktet... har hatt helt angst for å bli brent etter det. Har veldig lys hud også. Så jeg tror ikke det er så bra for meg å bli brent noe mer:( 

Anonymkode: 473d9...7e2

Skjønner bekymringen din. Kanskje du burde smøre deg med solfaktor 50 i ansiktet hele året? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tipset med aloevera! Dempet rødheten og varmen med en gang! :)

Anonymkode: 473d9...7e2

Så bra :) hørtes kanskje ut på meg som at du ikke kunne være solbrent, det kan jo egentlig ikke jeg si med sikkerhet. Men du har gjort mye bra for huden din allerede nå som du har kjølt den ned og tatt på aloe vera. Fortsett å smøre på med aloe vera også i morgen, bedre å fylle på med for mye enn for lite :) når det har gått et par dager kan du bruke en god fuktighetskrem på kveldstid (antar at du bruker solkrem på dagtid). Og drikk mye vann! Det har hjulpet bra for meg å gi huden mye fuktighet. 

Endret av BeautyBox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, BeautyBox skrev:

Skjønner bekymringen din. Kanskje du burde smøre deg med solfaktor 50 i ansiktet hele året? 

Ja, det er kanskje lurt :) får håpe jeg ikke er brent nå, ser nok det endelige resultatet imorgen tidlig :) men er betydelig mye mindre rødt nå etter jeg smurte med lovera, er bare litt rød på toppen av skinnbeina nå, men ikke så varm lenger :)

Anonymkode: 473d9...7e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er kanskje lurt :) får håpe jeg ikke er brent nå, ser nok det endelige resultatet imorgen tidlig :) men er betydelig mye mindre rødt nå etter jeg smurte med lovera, er bare litt rød på toppen av skinnbeina nå, men ikke så varm lenger :)

Anonymkode: 473d9...7e2

Jeg bruker 50 året rundt i ansiktet. Blir brun og litt røde kinn, mfn ikke brent. Jeg er veldig lys og har sensitiv hud. Vær snill med huden din! 

Anonymkode: 02c90...fcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at all rødheten og varmen er borte nå, nå er jeg like blek og kald som jeg pleier 😅 var sikkert bare en reaksjon på ekstremt mye fysisk aktivitet (også hjalp sikkert aloveraen på) 👍😊

Anonymkode: 473d9...7e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må bare si at all rødheten og varmen er borte nå, nå er jeg like blek og kald som jeg pleier 😅 var sikkert bare en reaksjon på ekstremt mye fysisk aktivitet (også hjalp sikkert aloveraen på) 👍😊

Anonymkode: 473d9...7e2

Så bra! Da var det slik jeg først tenkte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...