Gå til innhold

Solbrent ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt bekymret nå, jeg har vært ute i hele dag, i skyggen. Jeg hadde på meg 15 i solfaktor første timen, etter det tok jeg på 30 i solfaktor. Jeg har vært brent i ansiktet flere ganger selvom jeg har smurt meg med 50, men da har jeg ligget i solen i mange timer. Nå er jeg litt rosa i kinnene og ganske varm der, men det svir ikke når jeg klorer på huden. Jeg har vært veldig fysisk aktiv i dag, båret tungt ut og inn i 7 timer og før det trente jeg i 2 timer. Kan det komme av av jeg har beveget meg så mye? For har ikke oppholdt meg direkte i solen og tilogmed hatt på faktor... 

Anonymkode: 473d9...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt vanlig å være litt varm og rød i kinnene etter å ha vært ute. Du kjenner en ømhet i huden om du klorer på den når den er solbrent, så da er den nok ikke det om du ikke kjenner noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brenner det? Svir? Da er du nok brent. Hvis det kun er varmt er du bare varm og fått litt mye sol. 

Anonymkode: 02c90...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Helt vanlig å være litt varm og rød i kinnene etter å ha vært ute. Du kjenner en ømhet i huden om du klorer på den når den er solbrent, så da er den nok ikke det om du ikke kjenner noe. 

Takk for svar :) Men kan det hende det er begynnene solbrenthet?, pleier jo ikke å merkes før en stund etter man har solt seg... kommer snikende 

Anonymkode: 473d9...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Brenner det? Svir? Da er du nok brent. Hvis det kun er varmt er du bare varm og fått litt mye sol. 

Anonymkode: 02c90...fcc

Det er bare veldig varmt. Svir ikke når jeg klorer på huden, bare en intens varme, men som sagt så har jeg jo vært fysisk aktiv i 9 timer idag! 

Anonymkode: 473d9...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Men kan det hende det er begynnene solbrenthet?, pleier jo ikke å merkes før en stund etter man har solt seg... kommer snikende 

Anonymkode: 473d9...7e2

Jeg ble selv solbrent fredag som var, jeg ble kraftig rød på armene, brystet og i ansiktet. Jeg kjente det etter ca 5 timer for å si det sånn. Og nå er det jo mange timer siden sola har vært sterk i dag, så da skulle du ha merket det nå.

Og selv om jeg ble solbrent så er huden min like fin nå, det har gått over i en dyp brunfarge. Men så har man jo forskjellig hudtype og da. Men det å bli litt solbrent trenger altså ikke nødvendigvis å være helt krise, selv om det selvsagt ikke er anbefalt. 

Endret av BeautyBox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du uansett kan gjøre - om du har - er å smøre deg med kjøleskapskald aloe vera gel. Det pleier å hjelpe en del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Jeg ble selv solbrent fredag som var, jeg ble kraftig rød på armene, brystet og i ansiktet. Jeg kjente det etter ca 5 timer for å si det sånn. Og nå er det jo mange timer siden sola har vært sterk i dag, så da skulle du ha merket det nå.

Og selv om jeg ble solbrent så er huden min like fin nå, det har gått over i en dyp brunfarge. Men så har man jo forskjellig hudtype og da. Men det å bli litt solbrent trenger altså ikke nødvendigvis å være helt krise, selv om det selvsagt ikke er anbefalt. 

Okei, ja et jo en stund siden sola begynte å dale nå. Jeg er bare redd fordi jeg har vært solbrent flere ganger før og tilogmed hatt 2 grads i ansiktet... har hatt helt angst for å bli brent etter det. Har veldig lys hud også. Så jeg tror ikke det er så bra for meg å bli brent noe mer:( 

Anonymkode: 473d9...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Det du uansett kan gjøre - om du har - er å smøre deg med kjøleskapskald aloe vera gel. Det pleier å hjelpe en del :)

Har ikke :( har ren alovere gel da, men den er ikke kald? Men sitter å kjøler meg ned med en ketchup flaske fra kjøkeskapet 😂 

Anonymkode: 473d9...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare veldig varmt. Svir ikke når jeg klorer på huden, bare en intens varme, men som sagt så har jeg jo vært fysisk aktiv i 9 timer idag! 

Anonymkode: 473d9...7e2

Smør deg med krem. Det vil gi litt lindring. Jeg blir oftest ikke klar over solbrentheten før jeg skal legge meg. Jeg er svært blek og bruker minst 30 og oftest 50 i faktor. 

Anonymkode: 02c90...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke :( har ren alovere gel da, men den er ikke kald? Men sitter å kjøler meg ned med en ketchup flaske fra kjøkeskapet 😂 

Anonymkode: 473d9...7e2

Aloe vera virker kjølende uansett. Kjør på. 

Anonymkode: 02c90...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke :( har ren alovere gel da, men den er ikke kald? Men sitter å kjøler meg ned med en ketchup flaske fra kjøkeskapet 😂 

Anonymkode: 473d9...7e2

Ren aloe vera gel, som i planten du mener? Det er jo det beste, funker fint selv om den ikke er kald :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Smør deg med krem. Det vil gi litt lindring. Jeg blir oftest ikke klar over solbrentheten før jeg skal legge meg. Jeg er svært blek og bruker minst 30 og oftest 50 i faktor. 

Anonymkode: 02c90...fcc

Har tatt på fuktighetskrem, men er fortsatt varm som fy, men ser ikke LIKE rød ut etter jeg har kjølt ned litt med en kald ketchupflaske. 

Anonymkode: 473d9...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Ren aloe vera gel, som i planten du mener? Det er jo det beste, funker fint selv om den ikke er kald :)

Ja, eller det er ifra en tube jeg har fra apoteket, 96% alovea eller noe sånt 

Anonymkode: 473d9...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid solbrent i solen, så jeg burde nesten være en ekspert på dette området, haha. Som regel legger man ikke merke til smerten før dager derpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Tockit skrev:

Jeg blir alltid solbrent i solen, så jeg burde nesten være en ekspert på dette området, haha. Som regel legger man ikke merke til smerten før dager derpå.

Huff, hjelp... :(

Anonymkode: 473d9...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tockit skrev:

Jeg blir alltid solbrent i solen, så jeg burde nesten være en ekspert på dette området, haha. Som regel legger man ikke merke til smerten før dager derpå.

Kommer an på når man ble brent og hva man har drevet med før man la seg :) jeg ble brent mellom klokken 12 og 15, og da kjente jeg det godt ved 20-tiden. Men begynte ikke å kjenne på det før jeg så meg selv i speilet og så at jeg så ut som en tomat. Haha. 

Endret av BeautyBox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Huff, hjelp... :(

Anonymkode: 473d9...7e2

Jeg anbefaler aloe vera, gjerne i sprayform eller gelé. Hvis du ikke har/finner det, anbefaler jeg noe kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, eller det er ifra en tube jeg har fra apoteket, 96% alovea eller noe sånt 

Anonymkode: 473d9...7e2

Det er jo veldig bra, bruk det. Gir masse god fuktighet og aloe vera har legende effekt på huden. Men legg den i kjøleskapet for senere bruk så den holder seg kald til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...