AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #1281 Del Skrevet 18. februar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Var ikke vanskelig å skjønne hvem det er. Har sett at en del av de mest fanatiske der inne har skrevet at de ikke sympatiserer med vedkommende. Bl.a. gjelder dette en tidl.admin som ikke er i gruppa lengre. Det er skremmende at han får støtte i det hele tatt. Har han sluttet med sultestreiken? Anonymkode: 2d924...681 Hvis han er så misfornøyd med styre og stell, får han finne seg et annet land å bo i. Anonymkode: 3227d...478 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #1282 Del Skrevet 18. februar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Var ikke vanskelig å skjønne hvem det er. Har sett at en del av de mest fanatiske der inne har skrevet at de ikke sympatiserer med vedkommende. Bl.a. gjelder dette en tidl.admin som ikke er i gruppa lengre. Det er skremmende at han får støtte i det hele tatt. Har han sluttet med sultestreiken? Anonymkode: 2d924...681 Mannen er sjuk. Om noe gjør den ekstreme mengden eksponering av saken han driver med at man får full forståelse for hvorfor barna ble tatt. Men det skal han ha, han henger i hvert fall ikke barna ut til tørk med full identitet og bilder. Der er en av de andre sakene der inne verre. Den har nå fått kritikk på en lignende side, og mor driver nå og samler troppene til sitt forsvar. At folk iler til for å støtte er skremmende, for voksne folk bør se at som et absolutt minimum er kriltikken for å eksponere barna, gjøre barna til en del av en voksenkonflikt og blottlegge både barn, sak og familie på nett, er fullstendig på sin plass og berettiget. Men neida.. jeg er helt sjokka over hvor godtroende og lite kritiske mange er. Samme dame har bla lagt ut en film med påstander om at det er en film hvor politiet bryter seg inn i huset hennes med en masse konspirasjoner, men man kan jo faktisk høre på filmen at politiet er der for å hente noen av tingene til et av barna. Jeg er sjokka over folks vilje til å ta alt for god fisk, og jeg får direkte vondt av ungene. Anonymkode: 9a5e2...605 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #1283 Del Skrevet 18. februar 2019 Ok, dette blir en rant over to innlegg, men jeg blir provosert. Det ser ut til at alle forsøk på kritikk møtes med påstander om at kritikere «støtter overgrep mot barn» og nå også påstander om at «Oslos tøffeste gutter skal ta seg en ALVORSPRAT» med folk som kritiserer, så da føles jeg for å kritisere. Jeg skal ikke ta stilling til påstandene om overgrep eller straffesaken mot far, for det vet jeg ikke noe om. Det jeg derimot VET er at det er fullt mulig å støtte barn som har opplevd overgrep og/eller incest UTEN å brette det ut på nett med navn på barna og bilder! «Se på vakre barnet mitt, Lille-Lise, hun har blitt voldtatt av far!!!» er IKKE måten å støtte barn i krise! Det er heller ikke å beskrive situasjoner med påståtte overgrep med identifiserbar info på ungene. Det er heller ikke å legge ut bilder av unger i krise, med påstander om at barnevernet tar livet av ungen. Eller at barnet vil ta selvmord om det blir tatt av barnevernet igjen. Det er også mulig å kritisere BV og saksgang uten aktivt å blottlegge ungene på denne måten. Jeg har blitt utsatt for overgrep selv, og hadde foreldrene mine blottlagt og hengt meg ut på denne måten vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Det hadde føltes som et nytt overgrep. Barn fortjener foreldre som beskytter dem fra eksponering, og som ikke gjør dem til en aktiv del av en fæl konflikt mellom foreldrene. Her er mor fullstendig blottet for gangsyn, nettvett og skrupler. Ungene får ikke ha noe privat, deres navn og bilder knyttes aktivt opp mot både straffesak, påstander om overgrep og gudene vet hva. Hvordan er det for de ungene at alle som vil kan lese om dette, se filmer og saksdokumenter? Hvordan er det nå? Og, ikke minst, hvordan er det om 10 år? Og dette er det svært få inne på disse sidene som i det hele tatt kritiserer. Og de som gjør det er altså troll, folk som støtter overgrep og gudene vet hva. Dette er noe av det som er kritikkverdig med disse gruppene. Voksne folk som sitter og ser på dette, og støtter det, fordi de tydeligvis ikke evner å tenke kritisk eller fokusere på noe annet enn at alt er BVs feil. Om det ikke kom klart nok fram, DETTE ER IKKE GREIT! Og at BV har tatt ungene fra mor i denne situasjonen er f*** meg på sin plass. Det er heller ikke rart fylkesmannen også endte opp med å sende bekymringsmelding når man ser hva som fyres avgårde i mailer, videoer og innlegg. Det hadde vært katastrofe om fylkesmannen ikke gjorde det. Og sånn ellers, det spiller ingen rolle om man «passer på hvem man slipper inn» i en av gruppene hvor alt eksponeres, når gruppa er åpen for alle som vil se. Anonymkode: 9a5e2...605 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 18. februar 2019 #1284 Del Skrevet 18. februar 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, dette blir en rant over to innlegg, men jeg blir provosert. Det ser ut til at alle forsøk på kritikk møtes med påstander om at kritikere «støtter overgrep mot barn» og nå også påstander om at «Oslos tøffeste gutter skal ta seg en ALVORSPRAT» med folk som kritiserer, så da føles jeg for å kritisere. Jeg skal ikke ta stilling til påstandene om overgrep eller straffesaken mot far, for det vet jeg ikke noe om. Det jeg derimot VET er at det er fullt mulig å støtte barn som har opplevd overgrep og/eller incest UTEN å brette det ut på nett med navn på barna og bilder! «Se på vakre barnet mitt, Lille-Lise, hun har blitt voldtatt av far!!!» er IKKE måten å støtte barn i krise! Det er heller ikke å beskrive situasjoner med påståtte overgrep med identifiserbar info på ungene. Det er heller ikke å legge ut bilder av unger i krise, med påstander om at barnevernet tar livet av ungen. Eller at barnet vil ta selvmord om det blir tatt av barnevernet igjen. Det er også mulig å kritisere BV og saksgang uten aktivt å blottlegge ungene på denne måten. Jeg har blitt utsatt for overgrep selv, og hadde foreldrene mine blottlagt og hengt meg ut på denne måten vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Det hadde føltes som et nytt overgrep. Barn fortjener foreldre som beskytter dem fra eksponering, og som ikke gjør dem til en aktiv del av en fæl konflikt mellom foreldrene. Her er mor fullstendig blottet for gangsyn, nettvett og skrupler. Ungene får ikke ha noe privat, deres navn og bilder knyttes aktivt opp mot både straffesak, påstander om overgrep og gudene vet hva. Hvordan er det for de ungene at alle som vil kan lese om dette, se filmer og saksdokumenter? Hvordan er det nå? Og, ikke minst, hvordan er det om 10 år? Og dette er det svært få inne på disse sidene som i det hele tatt kritiserer. Og de som gjør det er altså troll, folk som støtter overgrep og gudene vet hva. Dette er noe av det som er kritikkverdig med disse gruppene. Voksne folk som sitter og ser på dette, og støtter det, fordi de tydeligvis ikke evner å tenke kritisk eller fokusere på noe annet enn at alt er BVs feil. Om det ikke kom klart nok fram, DETTE ER IKKE GREIT! Og at BV har tatt ungene fra mor i denne situasjonen er f*** meg på sin plass. Det er heller ikke rart fylkesmannen også endte opp med å sende bekymringsmelding når man ser hva som fyres avgårde i mailer, videoer og innlegg. Det hadde vært katastrofe om fylkesmannen ikke gjorde det. Og sånn ellers, det spiller ingen rolle om man «passer på hvem man slipper inn» i en av gruppene hvor alt eksponeres, når gruppa er åpen for alle som vil se. Anonymkode: 9a5e2...605 Her treffer du spikeren på hodet! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #1285 Del Skrevet 18. februar 2019 39 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Her treffer du spikeren på hodet! Takk for det. Jeg tror det er den saken der inne som skremmer meg mest for øyeblikket. Saken til den andre fyren er også galskap, men der bor alle barna et annet sted og han skriver med ord som familien og datter. Ungene blir ikke eksponert like kraftig, og har derfor også bedre mulighet til å gå videre uten at all denne galskapen hefter ved dem for all fremtid. Så som sagt, om ikke annet er det positivt at han faktisk ikke eksponerer ungene, de er relativt anonyme. Den andre saken derimot.. jeg synes mye om retorikken minner om Angelica-saken. Alle er slemme og onde, det kan skje grusomheter, og situasjonen er stygg og fæl. Hun kjemper for livet, og folk, inkludert fylkesmannen, vil ta livet av dem. Alle som er kritiske er fiender, og alle som etterspør dokumentasjon like så. Det er en banal og dramatisk form for retorikk, som skaper fiendebilder og eskalerer situasjonen. Og i begge saker har mor tatt med seg et barn vekk fra sitt nærområde, og i begge situasjoner sitter det tenåringer midt i stormen, som er mer eller mindre isolert med mor. Det er noen skremmende likheter. I denne saken ser det heldigvis ikke ut til at BV gir seg, til tross for alle de nyttige idiotene som støtter blindt. All ære til dem som står i det, til tross for at alle ledd i både BV, politi og andre etater, anmeldes og/eller henges ut. Anonymkode: 9a5e2...605 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #1286 Del Skrevet 19. februar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen er sjuk. Om noe gjør den ekstreme mengden eksponering av saken han driver med at man får full forståelse for hvorfor barna ble tatt. Men det skal han ha, han henger i hvert fall ikke barna ut til tørk med full identitet og bilder. Der er en av de andre sakene der inne verre. Den har nå fått kritikk på en lignende side, og mor driver nå og samler troppene til sitt forsvar. At folk iler til for å støtte er skremmende, for voksne folk bør se at som et absolutt minimum er kriltikken for å eksponere barna, gjøre barna til en del av en voksenkonflikt og blottlegge både barn, sak og familie på nett, er fullstendig på sin plass og berettiget. Men neida.. jeg er helt sjokka over hvor godtroende og lite kritiske mange er. Samme dame har bla lagt ut en film med påstander om at det er en film hvor politiet bryter seg inn i huset hennes med en masse konspirasjoner, men man kan jo faktisk høre på filmen at politiet er der for å hente noen av tingene til et av barna. Jeg er sjokka over folks vilje til å ta alt for god fisk, og jeg får direkte vondt av ungene. Anonymkode: 9a5e2...605 er det hun som la ut en videofilm av at politiet henter barnet hennes hjemme? de hentet vel bare datteren? jeg vet godt hvem det er om det er om det stemmer isåfall. Anonymkode: 16f6a...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #1287 Del Skrevet 19. februar 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: er det hun som la ut en videofilm av at politiet henter barnet hennes hjemme? de hentet vel bare datteren? jeg vet godt hvem det er om det er om det stemmer isåfall. Anonymkode: 16f6a...abd Nei, tror ikke hun har lagt ut akkurat det, uten at jeg skal si det sikkert. Anonymkode: 9a5e2...605 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #1288 Del Skrevet 19. februar 2019 Det er en person der inne som har startet en kampanje om at man som mor i Norge er fratatt alle rettigheter. Var inne på profilen til vedkommende som har god jobb og utdanning.. ble overraska Anonymkode: ae8d4...41b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #1289 Del Skrevet 20. februar 2019 Den sprø dama som blottlegger ungene på nett skal forresten trekke seg ut av anti-BV miljøet når hennes sak er over. Det er nemlig så mange sprø folk der.. Anonymkode: 9a5e2...605 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #1290 Del Skrevet 24. februar 2019 Flertallet av de som skriker og klager er utlendinger. Man kan da lure...Her i norge tolererer mann ikke tortur eller slag mot barna. Men det forstår ikke de som blir fratatt barna? Ungene er jo deres eiendom... Anonymkode: 2998d...0c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #1291 Del Skrevet 24. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Flertallet av de som skriker og klager er utlendinger. Man kan da lure...Her i norge tolererer mann ikke tortur eller slag mot barna. Men det forstår ikke de som blir fratatt barna? Ungene er jo deres eiendom... Anonymkode: 2998d...0c4 Jeg har ikke telt, så jeg skal ikke si noe om flertall, men det er plenty av norske folk i disse gruppene. De mest profilerte sakene, og de sprøeste og/eller mest høylydte, er norske. Hva er forklaringen din på det? Anonymkode: 9a5e2...605 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pessimistisk Skrevet 25. februar 2019 #1292 Del Skrevet 25. februar 2019 Lesten den dommen som ble lagt ut, og jeg er helt sjokkert! Kjente igjen hvem det omhandla med en gang, men jeg trodde faktisk ikke det var så drøyt. Dette er et godt eksempel på hvorfor barnevernet er så viktig❤️ Han er nok ikke den eneste der inne som er dømt for alvorlige ting, men som likevel skriver om hvordan barnevernet kidnapper barnet uten grunn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #1293 Del Skrevet 26. februar 2019 På 24.2.2019 den 20.02, AnonymBruker skrev: Flertallet av de som skriker og klager er utlendinger. Man kan da lure...Her i norge tolererer mann ikke tortur eller slag mot barna. Men det forstår ikke de som blir fratatt barna? Ungene er jo deres eiendom... Anonymkode: 2998d...0c4 Kan være lurt å finne ut noe basic informasjon om disse saker før man uttaler seg rasistisk. Ifølge statistikken har kun 2,6% av barna som mottar "hjelpetiltak" fra barnevernet blitt mishandlet fysisk. Dette betyr at når de sier at barna blir tatt fra foreldrene på grunn av vold og seksuelle overgrep (som er grunnen i 0,5% saker) er bare tull. Og hvorfor bruker de disse argumentene? Jo, fordi meningen er jo å manipulere folk til å tro at det er "barnets beste" det er snakk om i barnevernssaker. Er jo ingen som vil tillate vold og overgrep, ikke sant? Og det er få som bryr seg nok for å faktisk finne ut hva som er realiteten. På denne måten kan galskapen fortsette. Det er forresten også sannsynlig at en god del av de 2,6% og 0,5% er falske saker. Mange barn blir jo tatt fra sine foreldre på grunn av anklager om vold og overgrep. Barnevernet trenger jo ikke bevise noe som helst. Det er forresten rasistisk å bare anta at utlendinger slår sine barn. Tror du virkelig at Norge er det eneste landet hvor det ikke er lov å slå barn? Og i hvilke land er tortur mot barna tillatt? 😄 https://www.bufdir.no/Statistikk_og_analyse/Barnevern/Barn_og_unge_med_tiltak_fra_barnevernet/#heading13546 Anonymkode: 9ea05...329 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1294 Del Skrevet 28. februar 2019 Familie som mistet barna pga oppdragervold, som de selv innrømte, skulle møte i retten, flyktet heller til Romania hvor det er lov å slå ungene i oppdragelse, får nå hørt saken sin i menneskerettsdomstolen. https://www.nrk.no/sognogfjordane/enorm-glede-over-at-menneskerettsdomstolen-skal-behandle-barnevernssak-1.14449370 Anonymkode: a0e21...060 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1295 Del Skrevet 28. februar 2019 De irriterer meg noen ganger, å snakke med mennesker som de i gruppa, det er som å snakke til en vegg. Har en jobb hvor jeg møter noen av dem i blant. Noen som har lagt merke til at den dobbeltdrapsdømte 7-barnsmoren var aktiv der inne? Likevel, jeg synes at i noen tilfeller er det bedre for barn å være med noen som elsker dem betingelsesløst enn å bli flyttet rundt. Jeg synes at når man tar omsorgen for et barn, må man ha et bedre alternativ, og det er ikke alltid tilfelle. Oppfordringen min til dere engasjerte i denne tråden som har ressurser til det: Bli fosterhjem, det trengs langt flere! Anonymkode: 1ca32...3c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1296 Del Skrevet 28. februar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Familie som mistet barna pga oppdragervold, som de selv innrømte, skulle møte i retten, flyktet heller til Romania hvor det er lov å slå ungene i oppdragelse, får nå hørt saken sin i menneskerettsdomstolen. https://www.nrk.no/sognogfjordane/enorm-glede-over-at-menneskerettsdomstolen-skal-behandle-barnevernssak-1.14449370 Anonymkode: a0e21...060 De gjorde helt riktig da de flyttet fra landet. Det er mange som gjør det samme selv om de ikke har mistet barna sine. Flere flytter fra Norge ved første kontakt med barnevernet. Det forteller nok om hvor alvorlig dårlig situasjonen i Norge er. I mange andre land gleder foreldre seg hvis de får hjelp fra barnevernet, men i Norge er det slik at man faktisk forlater alt, hele livet sitt og flykter fra landet. Foreldrene (i Bodnariu-saken) forresten tok barna sine til Romania med en gang de fikk mulighet, men møtte selv i retten. De hadde aldri slått sine barn. De var snakk om spanking og å dra i ørene. Noe som er langt fra å slå sine barn, selv om jeg selv aksepterer ikke spanking heller. Men det å ta barna fra sine foreldre er mye mer traumatisk for barna enn å bli utsatt til spanking. For et mareritt, skjønner godt at de valgte å flytte fra landet asap. Det var et ansvarlig valg. BTW, til info - oppdragervold er ulovlig i Romania på akkurat samme måte som i Norge! Det du skriver viser typisk norsk arroganse og rasisme mot andre land og kulturer. Anonymkode: 9ea05...329 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1297 Del Skrevet 28. februar 2019 Hvor dum er det egentlig mulig å bli? Anonymkode: 9a5e2...605 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. februar 2019 #1298 Del Skrevet 28. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor dum er det egentlig mulig å bli? Anonymkode: 9a5e2...605 Det er utrolig hvor langt opp på dumhetsskalaen barnevernsmotstanderne klarer å komme. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #1299 Del Skrevet 28. februar 2019 8 hours ago, Honey Dew said: Det er utrolig hvor langt opp på dumhetsskalaen barnevernsmotstanderne klarer å komme. Det er faktisk flere flykninger som mener dette, og de har opplevd begge deler Anonymkode: 865d9...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. februar 2019 #1300 Del Skrevet 28. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk flere flykninger som mener dette, og de har opplevd begge deler Anonymkode: 865d9...e48 Tviler litt på det. Når de sammenligner barnevernet med IS, er de virkelig langt ute på viddene. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå