Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig mange her ikke har hatt kontakt med barnevernet selv og vet hvordan de går fram i saker, og de gjør sikkert feil bedømming i noen saker de også! Men denne tråden handler vel om antibarneverngrupper, hvordan medlemmer der åpenlyst skriver og diskuterer ting som ikke vil styrke en barnevernsak med tilbakeføring av barna! Der man sammenligner de som arbeider i barnevernet som nazister, vil de skal dø en smertefull død og at barna deres burde drepes for at de skal kjenne hvordan det er å miste omsorgen til et barn!! Bare det sier jo litt om empatien til enkelte!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man velger å ytre seg offentlig med såpass ekstreme meninger, så er man nødt til å tåle litt kritikk for disse meningene. Det er ikke bare en klapp på ryggen og en klem som kommer til å komme. Empati handler jo også om å ha empati med barna og de ansatte som arbeider i barnevernet. For mange, mange, mange mennesker så vil empatien med barna, som er små og uskyldige, trumfe empatien med de voksne. De er faktisk i en rolle der de skal være omsorgspersoner for sine barn.

Jeg har hatt barnevernet over meg, det er mange ting som jeg mener ikke er bra nok i barnevernet og jeg har snakket åpent om min erfaring i denne tråden. Noe har blitt fjernet, noe har blitt stående. Jeg forstår at sorgen kan få mennesker til å si ting som man ikke mener og tenker ting som man ikke burde, men det er da man skal sitte og snakke med noen som hjelpe til med sorgen. Ikke sitte og kaste seg ut i raserianfall og konspirasjonsteorier helt offentlig.

Alle kan jo lese hva som står på gruppen og den hadde nok spart seg med mye bry om den hadde vært en privat gruppe. 

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. 

Endret av Olava
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en kunnskapsløs ytring fra et medlem av denne gruppen som får blodet til de andre medlemmene til å koke. De hisser seg opp og gir selvfølgelig denne uvitende mannen rett i sin påstand. Hvordan står det egentlig til med allmennkunnskapen til disse menneskene og evnen til logisk tankegang? Hva med å ta turen innom SSB og se hvor mange barn som dør hvert år i Norge? Det er ikke rart at de blir fratatt barna sine når de lever i sin egne alternative virkelighet. De skyr ingen midler og bruker til og med Christoffer saken for å fronte sine konspirasjoner og galskap mot BV. Jeg kjenner at jeg blir kvalm! 

"Aldri mer Christoffer"sa alle i 2005. Nå DØR det ÅRLIG ca 150 barn i barnevernets egen omsorg, uten at det får noe spalteplass.."

Medlemmene som ikke er på nett med virkeligheten bør lese denne: https://www.aftenposten.no/norge/i/k03BA/Hvert-ar-dor-gjennomsnittlig-fem-barn-under-fire-ar-som-folge-av-foreldrenes-handlinger

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff

De lager seg sin egen statistikk der inne. Tallene er helt borti natta, trukket rett ut av en råtten hatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Nok en kunnskapsløs ytring fra et medlem av denne gruppen som får blodet til de andre medlemmene til å koke. De hisser seg opp og gir selvfølgelig denne uvitende mannen rett i sin påstand. Hvordan står det egentlig til med allmennkunnskapen til disse menneskene og evnen til logisk tankegang? Hva med å ta turen innom SSB og se hvor mange barn som dør hvert år i Norge? Det er ikke rart at de blir fratatt barna sine når de lever i sin egne alternative virkelighet. De skyr ingen midler og bruker til og med Christoffer saken for å fronte sine konspirasjoner og galskap mot BV. Jeg kjenner at jeg blir kvalm! 

"Aldri mer Christoffer"sa alle i 2005. Nå DØR det ÅRLIG ca 150 barn i barnevernets egen omsorg, uten at det får noe spalteplass.."

Medlemmene som ikke er på nett med virkeligheten bør lese denne: https://www.aftenposten.no/norge/i/k03BA/Hvert-ar-dor-gjennomsnittlig-fem-barn-under-fire-ar-som-folge-av-foreldrenes-handlinger

Jaha, så rettsmedisinsk instututt får ikke inn alle barna da? 🤔 "Rettsmedisinsk institutt i Oslo obduserer 40–50 barn hvert år. Barn som har dødd i krybbedød, omkommet i bilulykker, tatt livet sitt, er blitt drept, dødd i akutt sykdom eller omkommet plutselig av andre årsaker.".. merkelig, skal godt gjøres å klare å legge på 100 stykk, men samtidig sier disse menneskene ganske mye rart. At de er fortvilet og sinte er en ting. Og jada det skjer feil i barnevernet. Jeg kunne vært en av de på statistikken mens jeg bodde i fosterhjem, men dette er da ikke barnevernets feil og det finnes ikke bare dårlige fosterhjem eller plasseringer slik som mange der påstår når de svartmaler slik. Jeg vet personlig om flere fosterhjem som er bra.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gry Christin skrev:

Takk for ett konstruktivt svar

Hvilket svar var det konstruktive?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Alivamale skrev:

Hvilket svar var det konstruktive?

Når man velger å ytre seg offentlig med såpass ekstreme meninger, så er man nødt til å tåle litt kritikk for disse meningene. Det er ikke bare en klapp på ryggen og en klem som kommer til å komme. Empati handler jo også om å ha empati med barna og de ansatte som arbeider i barnevernet. For mange, mange, mange mennesker så vil empatien med barna, som er små og uskyldige, trumfe empatien med de voksne. De er faktisk i en rolle der de skal være omsorgspersoner for sine barn.

Jeg har hatt barnevernet over meg, det er mange ting som jeg mener ikke er bra nok i barnevernet og jeg har snakket åpent om min erfaring i denne tråden. Noe har blitt fjernet, noe har blitt stående. Jeg forstår at sorgen kan få mennesker til å si ting som man ikke mener og tenker ting som man ikke burde, men det er da man skal sitte og snakke med noen som hjelpe til med sorgen. Ikke sitte og kaste seg ut i raserianfall og konspirasjonsteorier helt offentlig.

Alle kan jo lese hva som står på gruppen og den haddenok spart seg med mye bry om den hadde vært en privat gruppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Problemet er at de har en annen virkelighet enn oss andre og evner ikke å takle vår virkelighet lengre

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Denne linken burde noen ha postet i gruppa. Tør vedde høyrehånda på at bv hadde fått skylda på en eller annen måte og at disse foreldrene ville blitt forsvart.

Anonymkode: d4888...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Høøøh??

B031B24B-DCD2-414B-AC9A-E866A382DCDB.jpeg

Det må være trolling, ingen er så blåst.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høøøh??

Hvor er psykiatrien i dette tilfellet?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, udo skrev:

Det må være trolling, ingen er så blåst.

Jeg tror dessverre at dette er en oppriktig tanke fra vedkommende.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Hvor er psykiatrien i dette tilfellet?

De har visstnok vært i bildet, men det er vanskelig å tvinge til å ta imot hjelp.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, Gry Christin skrev:

Unnvikende, unnskyld meg. Gjorde en feil når jeg skulle henvise til noe en annen skrev. Det er første gangen jeg skriver inne på ett forum. 

Ok. Du sier at folk her mangler empati. Jeg er ikke enig i det. 

Anonymkode: 65d7c...8a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Du sier at folk her mangler empati. Jeg er ikke enig i det. 

Anonymkode: 65d7c...8a7

Helt greit å ikke være enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for identifisering av privatpersoner, brudd på opphavsretten, brukerdebatt, spekulasjon og svar til dette. 

Olava, mod. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høøøh??

Dette er helt utrolig å lese. Tenk at denne personen innbiller seg at dette forekommer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne linken burde noen ha postet i gruppa. Tør vedde høyrehånda på at bv hadde fått skylda på en eller annen måte og at disse foreldrene ville blitt forsvart.

Selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...