Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 hours ago, AnonymBruker said:

Absolutt.  Ser at unge mødre søker råd fra den siden, og får bare beskjed om å rømme vekk , og at barna dine blir solgt... så er jo ikke rart at folk blir skremt. 

Anonymkode: a64fc...b65

Ja og ungdom som bor på institusjon og ikke trives. Blir oppfordret til å være voldelige og rømme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

n_97 skrev (38 minutter siden):

Ja og ungdom som bor på institusjon og ikke trives. Blir oppfordret til å være voldelige og rømme. 

Ja som om ting blir bedre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov for at vi har et barnevern i Norge. Mange barn som lider under dårlige oppvekstvilkår og som trenger fosterhjem. Mange familier som sliter og kan få hjelp og støtte. Barnevernet er det for å hjelpe familiene. 
der barnevernet må overta omsorgen for barn er det ekstremt. Noen tilfeller har foreldre liten innsikt eller evne til å forandre seg/ tilpasse seg og følge opp råd og veiledning, og barnet blir lidende. 
mye rus rundt om, og barn som har diagnoser o.l trenger stabile og ressursterke foreldre som følger ekstra opp. 

Anonymkode: a5fa8...3db

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel ikke mer enn å se inn på profilene til disse som skriver før man skjønner hva det går i. 

Anonymkode: edd94...9be

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trenger vel ikke mer enn å se inn på profilene til disse som skriver før man skjønner hva det går i. 

Anonymkode: edd94...9be

Ikke sant! Er jo tydelig at disse er rusmisbrukere eller lettere psykisk utviklingshemmet.

Anonymkode: baa7a...ac2

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så skummelt det er med sånne grupper, for en makt de får. Det gjør fysisk vondt å se videoer av barn som hyler fordi de blir dratt ut av foreldrenes armer, uansett hvor god grunn de har til å bli det. Selvsagt blir lettpåvirkelige folk redde for en sånn episode, det må jo være noe av det verste man kan oppleve. Men når jeg ser på profilene til alle som legger ut sånt virker de jo stort sett... noe spesielle.

Anonymkode: 61ae7...47e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er viktig å huske at intelligensnivået på denne aktuelle gruppa er svært lavt og mange har psykiske diagnoser som gjør dem blottet for selvinsikt eller forsåtelse for situasjonen de står i. 

De sprer sin sannhet til kontaktnettet rundt seg og setter seg selv i en offerrolle og en hjelpesløs part. 

Det finnes også idioter som tror på dette her. 

Ja, det er helt latterlig, men det finnes folk som tror at jorda er flat eller at den bare er 8000 år gammel også.. 

Anonymkode: 77c19...028

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er en person på den gruppen som mener at bv har ødelagt guttene hans, og han legger ut masse sensitiv informasjon, videoer av barna osv. I følge bv har visst de barna alvorlig PTSD og er veldig traumatiserte, men han mener at han har gitt omsorg som var helt normal og akseptert for en generasjon siden, hva nå enn det betyr. Creepy fyr. 

Anonymkode: f9d6f...a40

For en generasjon siden var det akseptert og normalt å slå barn. Vil tro det er dette han har mistet omsorgen for(og sannsynligvis annet). Har såvidt sett trådene, og det er iallfall tankene jeg gjør meg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er viktig å huske at intelligensnivået på denne aktuelle gruppa er svært lavt og mange har psykiske diagnoser som gjør dem blottet for selvinsikt eller forsåtelse for situasjonen de står i. 

De sprer sin sannhet til kontaktnettet rundt seg og setter seg selv i en offerrolle og en hjelpesløs part. 

Det finnes også idioter som tror på dette her. 

Ja, det er helt latterlig, men det finnes folk som tror at jorda er flat eller at den bare er 8000 år gammel også.. 

Dei får god støtta fra sine foreldre mange av dem. Foreldre/besteforeldre som stikker hode i sanden i forhold til evnene til avkommet. 

Forstår ikke hvorfor desse besteforeldre ikke har gjort noe før barna får barn når dem ikke protesterer på letere Psykisk utviklingshemmedt diagnosen tidligere, når barnet fikk den.

Er det fordi diagnosen tjente besteforeldrene da men ikke når den får konsekvenser ved fødsel av barnebarn.

Anonymkode: 5020b...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Dette stemmer ikke!

Har gåt mellom medlemmene og sett at det er svært mange med høyere utdanning og god jobb, spesielt blant utlendinger.

Det finnes senior konsulenter, spesialister, advokater, journalister. Mange folk fra UiO, flere fra NTNU.

Anonymkode: 73eb9...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg søkte opp gruppa dukka det opp ett innlegg fra en på vennelista mi som hadde posta der. Han delte svært intim informasjon om sønnen sin, problemer de har hatt, prostitusjon og seksualiteten hans. Han mente mer eller mindre at sønnen hadde blitt homofil pga barnevernet. 

Når man tar to steg tilbake så forstår man jo hvorfor barnevernet må gripe inn i slike situasjoner. Jeg har slettet personen fra vennelista mi nå. denne mannen vil jeg ikke assosieres med. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant til og med en PhD kandidat og en førsteamanuensis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dette stemmer ikke!

Har gåt mellom medlemmene og sett at det er svært mange med høyere utdanning og god jobb, spesielt blant utlendinger.

Det finnes senior konsulenter, spesialister, advokater, journalister. Mange folk fra UiO, flere fra NTNU.

Du er vel også klar over at mange er med i den gruppa uten at de selv har meldt seg inn, og mange er medlemmer av helt andre grunner enn å være enig med agendaen den står for?

En kan mangle selvinnsikt og forståelse for situasjonen en har havnet i selv med høy utdannelse. 

Anonymkode: 7f629...5b1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, AnonymBruker said:

Ja som om ting blir bedre da...

Det er kanskje en grunn til at ungdom av og til får inndratt mobilen. Så de ikke skal bli radikalisert på slike grupper. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er vel også klar over at mange er med i den gruppa uten at de selv har meldt seg inn, og mange er medlemmer av helt andre grunner enn å være enig med agendaen den står for?

En kan mangle selvinnsikt og forståelse for situasjonen en har havnet i selv med høy utdannelse. 

Anonymkode: 7f629...5b1

En eller to men ikke så mange som jeg har sett!

Altså, noen av dem kommenterer eller setter Like på gruppens innlegg (ikke alt, selvfølgelig). Flere er der i lengre periode, helt fra 2018.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier vanligvis ikke å gå inn på den gruppa, men så nå - og ett av innleggene er av en video med mor og to jenter så det ut som. Jeg så ikke videoen, men leste bare kommentarene.

Det er ei som er litt fornuftig og sier at det er feil å legge ut videoen for ungene sin skyld, de bør ikke eksponeres sånn og en fyr kverulerer og sier at det er viktig å belyse saken. Damen som kritiserte er like rolig hele veien og sier at det blir feil å ha den vidoen ute for å verne barna. Og mannen fortsetter. Han skjønner ikke hva dama prøver å si.

Om det bare hadde vært flere slike som sa ifra at det er greit å belyse de gangene det blir gjort feil, men at barn ikke skal eksponeres sånn. 

Anonymkode: 68020...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
NeverMore skrev (5 timer siden):

For en generasjon siden var det akseptert og normalt å slå barn. Vil tro det er dette han har mistet omsorgen for(og sannsynligvis annet). Har såvidt sett trådene, og det er iallfall tankene jeg gjør meg.

Nei, det var heller ikke vanlig å slå barna. Jeg fikk barn på 80-tallet og vi slo heller ikke barna våre i oppdragelsen av disse. Vil tro aksepten for å denge barn ligger lengre tilbake.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig påfallende hvor lik denne bevegelsen er med den amerikanske "defund the police". Virker som mange tenker at dersom en etat ikke fungerer, er det beste å bare legge ned hele greia og la ting gå sin gang.

Anonymkode: e01d3...646

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at man bør flytte fra landet hvis man blir utsatt for barnevernet på tynn eller falsk grunn, og det er fare om omsorgsovertakelse. Og det er jo hundrevis av barnefamilier hvert år som flytter fra Norge på grunn av barnevernet. Det er egentlig den eller en av de mest typiske grunnene for barnefamilier å flytte fra Norge.

Anonymkode: a2a88...fea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Alle foreldre gjør feil, de fleste ikke av vond vilje. De aller fleste foreldre gjør mye bra. De færreste foreldre opplever bekymring fra barnevernet, men da også går det som oftest bra. 

jeg jobber i barnevernet og hjelpen som gis er ment godt. I de aller fleste tilfeller gis hjelpen til familien hos barnet som bor hjemme. Det er hva vi alle ønsker skal kunne fortsette, så langt det går. Det er i de ytterst få tilfellene barn midlertidig flyttes i beredeskapshjem/ fosterhjem/ institusjon. 

Anonymkode: 26ff3...6ec

Dette er jo løgn. 40% av alle barn som får hjelpetiltak fra barnevernet er plassert utenfor hjemmet.

Anonymkode: a2a88...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...