Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg anser ikke 450 000 i året som god lønn når du jobber 24/7, gjerne med et barn som har atferdsvansker. Det folkene i denne gruppa mener er jo at folk blir rike av å være fosterhjem, når det er de som har forvoldt fysiske og psykiske skader som fosterforeldre får ansvar for å lindre. 

Anonymkode: a2cab...827

Det er jo først nå du forteller dette, og likevel vet vi ikke helheten i situasjonen.
Er barnet aldri på skole eller barnehage?
Utbetales det tilskudd til kjøretøy eller andre hjelpemidler/tjenester?
Er det mulig for forelder å ha en form for hjemmekontor deltid ved siden av?

Alle vanlige foreldre jobber 24/7 om du tar med dagtidsjobb + kveldsjobb med barn.

Igjen - dette har fosterforelder selv valgt, og dessuten kjenner ingen av oss totalregnskapet.

Anonymkode: 2b3af...438

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.10.2018 den 20.52, Chiyo skrev:

Helt utrolig. Jeg er ikke helt enig med Erna Solberg politisk, men hun er en veldig oppegående, intelligent, og snill person. Hun manger ikke empati for andre slik som det her blir insinuert. Det er ganske kvalmene at personen som har skrevet dette kan skrive at hun er den første som fortjener å miste sine barn. :( 

Er ikke enig i det som ble skrevet i den posten, men empati er vell ikke det Erna har mest av😅

Anonymkode: 00066...346

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel viktig å huske på at en slik jobb er noe man selv har valgt, og trolig får ganske godt betalt for.
Dette høres ut som en type fosterforhold som ikke er av den vanligste kategorien - hvor man tar til seg et barn ekstra og dette blir en del av familien. Hvis barnet og dets behov er så spesielt at må ha separat ferie FRA barnet, da høres dette ut som et "utvidet tilfelle".

En del barn under bv er veldig utfordrende. De kan ha store atferdsvansker som følge av mishandling for eksempel. Det kan godt være forsterfireldre kan trenge avlastning.

Anonymkode: 1c237...626

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi så slutte og avspore og komme tilbake til trådens tema? Tusen takk

Anonymkode: 3227d...478

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi så slutte og avspore og komme tilbake til trådens tema? Tusen takk

Beklager! Var ment som et svar til de på gruppa som mener fosterforeldre er noe folk velger å bli pga $$$.

Skal gi meg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva han sier, er dette norsk?

di fleste som kommer under barnevernet er ikke bra nok foreldre, men dette er noe di fleste ville hvert om barnevernet hadde holdt seg unna og kun gitt nødvendige tiltak for å styrke familien, ikke rive den ned bit for bit , jeg er ganske sikker på at ikke en eneste person som kommer ut av fødestua litt i ammetåka blir helt og holdent dyttet ned i kjelleren å gjenntatte ganger tråkket på for å holde seg nede, vil aldri nå opp til kravene til A4 barnevernet, for å si det enkelt det er ingen som vil tro dette som skjer i norge ang barneVERN for det finnes ikke vern i barnevernet

Dette går igjen og igjen. Jeg er kanskje fordomsfull, men dårlig språk går igjen i alle trådene

Anonymkode: 2998d...0c4

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

di fleste som kommer under barnevernet er ikke bra nok foreldre, men dette er noe di fleste ville hvert om barnevernet hadde holdt seg unna og kun gitt nødvendige tiltak for å styrke familien, ikke rive den ned bit for bit , jeg er ganske sikker på at ikke en eneste person som kommer ut av fødestua litt i ammetåka blir helt og holdent dyttet ned i kjelleren å gjenntatte ganger tråkket på for å holde seg nede, vil aldri nå opp til kravene til A4 barnevernet, for å si det enkelt det er ingen som vil tro dette som skjer i norge ang barneVERN for det finnes ikke vern i barnevernet

Dette går igjen og igjen. Jeg er kanskje fordomsfull, men dårlig språk går igjen i alle trådene

Asså, man kunne trodd at dårlig språk var et opptakskrav til gruppa

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ga opp å lese pga den håpløse manglende ternsettingen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2018 den 20.50, UhmmHæ? skrev:

Sikkert det, men de har et frynsete rykte. Og det faktumet at de gir faen i å prøve å rette på det  dårlige inntrykket mange har av dem forsterker bare mitt inntrykk av dem.

Personlig har jeg samarbeidet med BV i ca 12 år. Jeg har kun positive ting å si om denne tjenesten, alle jeg har erfart har vært brennende engasjert i barnas beste fra a til å.

Erfaringen min er og at de som kanskje ikke egner seg som omsorgspersoner er de som skriker høyest om BV, og alle feilene de gjør.. nettopp fordi stoltheten blir knekt.

De evner ikke samarbeide og ta til seg veiledningen, rådene og tiltakene de får servert, noe som til slutt resulterer i omsorgsovertakelse. Det er jo ikke BV som feiler i 99% av tilfellene, men omsorgspersonene. 

Endret av pompdelux
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har ikke trakassert noen som helst

Hva er formålet av hele denne tråden da? Det eneste som dere gjør her er trakassering av de som deler sine negative erfaringer med bv i sosiale medier. Alle forsøk på å diskutere grunnene til det og årsakssammenheng ryddes opp med en gang.

Anonymkode: 865d9...e48

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er formålet av hele denne tråden da? Det eneste som dere gjør her er trakassering av de som deler sine negative erfaringer med bv i sosiale medier. Alle forsøk på å diskutere grunnene til det og årsakssammenheng ryddes opp med en gang.

Anonymkode: 865d9...e48

Fordi tråden handler om en Facebook-gruppe, ikke bv. Hvor mange ganger må det inn med teskje?

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker, samt svar til dette.

Tråden åpnes igjen.

Yvonne (teamleder)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi tråden handler om en Facebook-gruppe, ikke bv. Hvor mange ganger må det inn med teskje?

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke de folkene helt forstår dette med tråden. Så, kan vi bare overse de uansett hva de skriver, og heller konsentrere oss om trådens tema?

Trådtittel gjelder FB-grupper hvor folk er i mot barnevernet.
Disse FB-gruppene inneholder diverse dokumentasjon på barnevernets galskap - så galt at det er forståelig at mange velger å omtale de som "barnefjern", samt bemerke at ordet "vern" i mange tilfeller er helt fraværende.

FB-gruppene besøkes av BV-ofre og andre involverte som etter hvert har gitt omverdenen innsyn i barnevernets mørke sider.
Hvordan skal en KG-tråd om disse gruppene omhandle "anti-barnevernsgrupper" uten at noen tar til motmæle med god grunn?

Skal diskusjonene i tråden være ensidig og urettferdig for/mot FB-gruppenes brukere?
Skal denne tråden bare være for drittkasting mot BV-ofre, deres venner og støttespillere?

Barnevernet er åpenbart en industri med sine enorme pengestrømmer og fortjener innsyn og kritikk der det trengs.
Det gjøres sikkert bra arbeid i barnevernet, men det betyr ikke at de stygge sakene skal dysses ned, f.eks. med unødvendig rapportering og moderering her inne.

Hvis man ikke tåler kritikk av barnevernet i en KG-tråd som omhandler barnevern-debatt i andre kanaler, så bør man ikke oppholde seg her.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En som spør i gruppen:

Hei. Har et skoleprosjekt og vet ikke helt hva jeg skal argumentere, jeg har i oppdrag om å skrive en appell, og jeg valgte da og skrive om barnevernet, men vet liksom ikke helt hva jeg skal skrive for å overbevise klassen om mine argumentasjoner. Kunne folk gitt meg eksempel, eller nettsider som er gode for dette? - takk på forhånd

Hun finner aldri ingen argumenter imot selv, hun må be om hjelp for å kunne finne noe å ta bv på...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke tåler kritikk av barnevernet i en KG-tråd som omhandler barnevern-debatt i andre kanaler, så bør man ikke oppholde seg her.

:klo:

Tidenes dårligste argument, det henger jo ikke på greip i det hele tatt. Denne tråden omhandler anti-barnevernsgrupper på facebook og det som blir skrevet der. Hvis du ikke tåler dette, eller ikke klarer å la være å spore av fordi du klør etter å diskutere barnevernet, så står du fritt til å forlate tråden. Det er trådstarter som bestemmer hva som er tema for tråden, så hvis du ønsker å diskutere barnevernet så lag din egen tråd med egne regler.

Anonymkode: 84086...e2c

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2018 den 20.45, UhmmHæ? skrev:

Når jeg hører ordet 'barnevern' tenker jeg ikke med en gang 'de som er til for barnas beste'. Jeg ser for meg rigide, arrogante tanter som ikke hører på noen men som selv vet best. Der prestisje er førende, og hvor et enkelt vedtak legger mange menneskers liv i grus uten den minste omtanken. Det er bilde jeg har i huet, om det stemmer eller ikke vet jeg ikke.

Håper jeg aldri ha noe med dem, noen gang. Skremmende gjeng. 

Det foregår feil i barnevernet, og at mye kan forbedres, helt klart. Men nå er det ganske mange foreldre, f.eks i denne facebookgruppen som sprer mye rare fakta. Moren til ei jeg kjenner som ble hentet av barnevernet er aktiv der. Denne moren er helt overbevist om at staten tok datteren på feil grunnlag. Og det er jo alle de andre i gruppen også. Så det danner selvfølgelig et dårlig bilde av barnevernet. Problemet er at ingen får kommentert informasjonen foreldrene i denne gruppa kommer med, fordi barnevernet har taushetsplikt. Jenta jeg kjenner som ble tatt fra moren vokste opp i et hjem der virkeligheten var forvrengt. Datteren trodde alt det moren trodde, vannet var forgiftet, alle var ute etter dem. Moren er paranoid schizofren. Alle vi som vokste opp med henne skjønte at det var noe alvorlig galt. Hadde du møtt denne moren hadde du etter 5min prat forstått at hun aldri må ha omsorgs for barn. En sak har alltid to sider, i facebookgruppen kommer bare en side fram. Det er det som er håpløst. Så vi kan ikke skille de foreldrene som virkelig har opplevd å få barnet fjernet på feil grunnlag, fra slike som moren jeg beskriver. 

Anonymkode: 16f6a...abd

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 17.10.2018 den 15.49, AnonymBruker skrev:

Det er jo først nå du forteller dette, og likevel vet vi ikke helheten i situasjonen.
Er barnet aldri på skole eller barnehage?
Utbetales det tilskudd til kjøretøy eller andre hjelpemidler/tjenester?
Er det mulig for forelder å ha en form for hjemmekontor deltid ved siden av?

Alle vanlige foreldre jobber 24/7 om du tar med dagtidsjobb + kveldsjobb med barn.

Igjen - dette har fosterforelder selv valgt, og dessuten kjenner ingen av oss totalregnskapet.

Fosterforeldre som ja, helt frivillig har valgt (i mange tilfeller) å jobbe døgnet rundt for om mulig å reparere ALVORLIGE skader deres BIOLOGISKE foreldre har PÅFØRT dem fordi de har ET HJERTE AV GULL. ja. Sånn, der fikk du med teskje. Du forstår åpenbart ikke hvor sinnsykt krevende et alvorlig traumatisert barn kan være og den lønna de får er som lommepenger å regne og står ikke til innsatsen. Fatter ikke du hvor alvorlig omsorgssvikt er? Du snakker om hjemmekontor som - avlastende? 

Anonymkode: e3613...258

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det foregår feil i barnevernet, og at mye kan forbedres, helt klart. Men nå er det ganske mange foreldre, f.eks i denne facebookgruppen som sprer mye rare fakta. Moren til ei jeg kjenner som ble hentet av barnevernet er aktiv der. Denne moren er helt overbevist om at staten tok datteren på feil grunnlag. Og det er jo alle de andre i gruppen også. Så det danner selvfølgelig et dårlig bilde av barnevernet. Problemet er at ingen får kommentert informasjonen foreldrene i denne gruppa kommer med, fordi barnevernet har taushetsplikt. Jenta jeg kjenner som ble tatt fra moren vokste opp i et hjem der virkeligheten var forvrengt. Datteren trodde alt det moren trodde, vannet var forgiftet, alle var ute etter dem. Moren er paranoid schizofren. Alle vi som vokste opp med henne skjønte at det var noe alvorlig galt. Hadde du møtt denne moren hadde du etter 5min prat forstått at hun aldri må ha omsorgs for barn. En sak har alltid to sider, i facebookgruppen kommer bare en side fram. Det er det som er håpløst. Så vi kan ikke skille de foreldrene som virkelig har opplevd å få barnet fjernet på feil grunnlag, fra slike som moren jeg beskriver. 

Anonymkode: 16f6a...abd

Det virker for meg at de fleste som mister barna sine til BV er fattige, stoff misbrukere, mentale syke eller innvandrere. Er man ikke i stand til å ta vare på et barn så er det forståelig at barnet reddes og plasseres. 

Men å rykke ut på en bekymringsmelding fra en som ikke liker deg, å la barna til mange innvandrere bruke BV som en trussel på sine foreldre for å kunne være ute seint på kveldene, og å ikke først gjøre en grundibg utredning i forkant av en overtakelse, med korrigerende kursing av uvitende foreldre som utgangspunkt er for meg å ødelegge både foreldre og barna. 

Jeg mener også denne tråden er forkastelig. At dere skal peke og le av fortvilte foreldres utblåsninger er myeee verre enn at noen faktisk kommentere bv og deres virksomhet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, UhmmHæ? skrev:

Det virker for meg at de fleste som mister barna sine til BV er fattige, stoff misbrukere, mentale syke eller innvandrere. Er man ikke i stand til å ta vare på et barn så er det forståelig at barnet reddes og plasseres. 

Men å rykke ut på en bekymringsmelding fra en som ikke liker deg, å la barna til mange innvandrere bruke BV som en trussel på sine foreldre for å kunne være ute seint på kveldene, og å ikke først gjøre en grundibg utredning i forkant av en overtakelse, med korrigerende kursing av uvitende foreldre som utgangspunkt er for meg å ødelegge både foreldre og barna. 

Jeg mener også denne tråden er forkastelig. At dere skal peke og le av fortvilte foreldres utblåsninger er myeee verre enn at noen faktisk kommentere bv og deres virksomhet. 

Det siste:feil. Det verste er foreldre som blottlegger et sårbart barn på en offentlig nettside for gud og hvermann, og som formidler et utrygt budskap om at ditt nye hjem består av kyniske fosterforeldre som kun har deg der for pengenes skyld, i regi av en ondskapsfull statsmakt som er til for å knuse og ødelegge livene til familier, gjerne med fullt bilde av den psykoslemme saksbehandleren i bvtj vedlagt, som barnet har hatt fortrolige samtaler med. 

Anonymkode: e3613...258

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden handler ikke om barnevernet, men om en facebookgruppe. Vennligst hold dere til trådens tema

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...