Honey Dew Skrevet 13. juni 2018 #261 Del Skrevet 13. juni 2018 6 timer siden, jabx skrev: Hatske og ondskapsfulle, som forventet. Det må jo ha klikket fullstendig for noen. Det er skammelig å ytre seg på den måten som denne adminen gjør. At hun får fortsette som admin med falsk profil, er meg en gåte 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #262 Del Skrevet 13. juni 2018 10 timer siden, SesameStreet skrev: Ja, valget av administratorene er litt merkelig. Hun har jo kastet ut mennesker av helt absurd grunner tidligere. For det er veldig absurd å kaste ut mennesker som er for et korrupt barnevern og ikke ønsker at barn skal ha trygge rammer? Anonymkode: 88048...365 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 13. juni 2018 #263 Del Skrevet 13. juni 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det er veldig absurd å kaste ut mennesker som er for et korrupt barnevern og ikke ønsker at barn skal ha trygge rammer? Anonymkode: 88048...365 Det er dere som jobber for å fjerne trygger rammer for barn. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #264 Del Skrevet 13. juni 2018 1 time siden, Leselusa skrev: Dette er ikke fra fb gruppa. Vi diskuterer en fb gruppe her, om du ikke har forstått det ennå........etter ørten brukernavn til nå... Det er helt sprøtt å se hva mennesker kan lire av seg inne på en slik fb gruppe til alles beskuelse. Virkelig ikke tillitvekkende og som jeg har sagt før, virkelig ikke til deres fordel... Unnskyld. Jeg siterte feil bruker Anonymkode: 3227d...478 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 14. juni 2018 #265 Del Skrevet 14. juni 2018 På 21.5.2018 den 21.49, AnonymBruker skrev: Diskusjon om Facebook-gruppen "Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet". Man skal ikke diskutere barnevernet i denne tråden. Anonymkode: 2998d...0c4 Dette må være det mest infame startinnlegget jeg har lest. Du vil konsekvent ha en uthenging av folk som har blitt skadet av barnevernet, men de skal IKKE få lov til å forsvare seg. De skal ikke få lov til å ta til motmæle og fortelle hva de har opplevd. Er du klar over at du snur opp ned på Loven om ytringsfrihet her? Du oppfordrer til å tråkke på privatpersoner og ødelegge deres omdømme, men de offentlige skal du skåne. Jeg har aldri vært borti Barnevernet, ingen i min slekt har det. Jeg er fra det en kaller en velstående familie hvor vi har råd til de beste advokatene og har dem i vår omgangskrets, dersom barnevernet skulle prøvd seg. Vi har hatt det godt, men har også blitt oppdratt til å respektere folk og ikke hovere (nå skal dere vel ta meg på de første setningen i dette avsnittet, men jeg har ikke hatt for vane å skrive om dette). Jeg skjønner ihvertfall at disse verdiene er iferd med å forsvinne. Etter at jeg har lest i trådene og facebokkgruppene, så har jeg dette å si: Ja, jeg støtter rebellene! Maken til maktovergrep skal man lete lenge etter. Ikke bare har staten makt over dem, men her på dette forumet knebler dere dem. Det virker som om dere representerer barnevernet selv, at det er en del offentlig ansatte her. Jeg har blitt så lei av hurpe-mentaliteten som råder på Kvinneguiden. Her sparkes det nedover hele tiden. Ikke bare sparkes, men tråkkes og trampes. Jeg leser stadig at dere gjør narr av folk som dere mener er mindre intelligente, som har vært uheldige i livet og som har blitt kronisk syke enten fysisk eller mentalt. En facebookgruppe som heter anti hurpene på kvinneguiden hadde passet bedre, for her er det så mange ufyselige mennesker samlet på en plass at det er nesten ikke til å tro. At dere, som er så umodne og lite ydmyke, en gang skal bli foreldre... Det er vel det verste. Takk for meg, jeg har fått nok av kvinneguiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 14. juni 2018 #266 Del Skrevet 14. juni 2018 Alle som var uenige med admin ble kastet ut fra gruppen 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #267 Del Skrevet 14. juni 2018 6 hours ago, Bossa Nova said: Startinnlegget er som det er (og kan kanskje virke litt ufølsomt) fordi dette er tråd nr 3 om emnet. Konstant kommer utestengt bruker inn og diskuterer det som ikke er trådens tema, derfor den stenges. Det er ingen her som hoverer. Foreslår at du selv tar en titt på gruppa, så kanskje du skjønner hvorfor folk reagerer. Det er ikke ytringsfrihet å komme med drapstrusler mot mennesker pga yrke eller legning, og dette er blandt annet noe av det som foregår i gruppa. Anonymkode: fcdc0...ee6 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. juni 2018 #268 Del Skrevet 14. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Startinnlegget er som det er (og kan kanskje virke litt ufølsomt) fordi dette er tråd nr 3 om emnet. Konstant kommer utestengt bruker inn og diskuterer det som ikke er trådens tema, derfor den stenges. Det er ingen her som hoverer. Foreslår at du selv tar en titt på gruppa, så kanskje du skjønner hvorfor folk reagerer. Det er ikke ytringsfrihet å komme med drapstrusler mot mennesker pga yrke eller legning, og dette er blandt annet noe av det som foregår i gruppa. Anonymkode: fcdc0...ee6 Enig. Er så lei av at tråden hele tiden blir ødelagt av avspoinger og kveruleringer 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raiu Skrevet 14. juni 2018 #269 Del Skrevet 14. juni 2018 10 hours ago, Bossa Nova said: ... Etter at jeg har lest i trådene og facebokkgruppene, så har jeg dette å si: Ja, jeg støtter rebellene! Maken til maktovergrep skal man lete lenge etter. Ikke bare har staten makt over dem, men her på dette forumet knebler dere dem. Det virker som om dere representerer barnevernet selv, at det er en del offentlig ansatte her. ... Sorry men da kan du ikke ha lest mye. Jeg er faktisk enig i at det kan bli litt for mye til tider med nedsparking, men hva skal man si om de som er ekstreme? Er mange ganger jeg begynner å skrive innlegg her om ting jeg har sett på gruppa men stopper opp for jeg klarer ikke å sette ord på hvor syke noen av disse menneskene er. Ja vi må belyse problemer med barnevernet og pengebruk. Nei vi kan ikke trakassere, true og spekulere vilt om Barnevernet og fosterfamilier. Hjertet mitt knuser når jeg ser damer opprette tråder her om det er trygt å få hjelp med barnet sitt, hvor de er livredde fordi barnet har skrubbsår og blåmerker etter lek, fordi de fikk en diagnose for 10 år siden, fordi de ikke har mye penger eller store fine hjem. Alt fordi grupper som disse kommer opp når man søker på nett om Barnevernet. Det er ikke knebling av deres meninger, i tråder som handler om Barnevernet er det større diskusjoner. Men som sagt er det alltid en bruker som får disse trådene stengt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #270 Del Skrevet 14. juni 2018 Fryktelig mange utenlandske i den gruppen som poster at de har problemer med bv. De er flertallet. Er det grunnet forskjeller på oppdragelse fra hjemlandet? Anonymkode: 2998d...0c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 14. juni 2018 #271 Del Skrevet 14. juni 2018 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Papirfly, mod. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 14. juni 2018 #272 Del Skrevet 14. juni 2018 Uff, for en ubehagelig tråd dette var. Mange sliter, psykisk - helt tydeligvis. Og så driver dere og siterer og ler av det. Og det å forsvare noen av dem kan man vel ikke, for det er å «diskutere barnevernet», om jeg tolker første post riktig. Fikk helt vondt i magen av dette, jeg. Voksne mennesker som sitter og latterliggjør ressurssvake mennesker som har mistet noe av det kjæreste de har (omsorgssvikt eller ei). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. juni 2018 #273 Del Skrevet 14. juni 2018 5 timer siden, Mnjah skrev: Uff, for en ubehagelig tråd dette var. Mange sliter, psykisk - helt tydeligvis. Og så driver dere og siterer og ler av det. Og det å forsvare noen av dem kan man vel ikke, for det er å «diskutere barnevernet», om jeg tolker første post riktig. Fikk helt vondt i magen av dette, jeg. Voksne mennesker som sitter og latterliggjør ressurssvake mennesker som har mistet noe av det kjæreste de har (omsorgssvikt eller ei). Den gruppen hetser, trakasserer, forfølger, truer og henger ut bv-ansatte og deres barn ved navn og oppfordrer til ulovlige handlinger. Da har vi rett til å reagere 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #274 Del Skrevet 14. juni 2018 15 timer siden, Bossa Nova skrev: Dette må være det mest infame startinnlegget jeg har lest. Du vil konsekvent ha en uthenging av folk som har blitt skadet av barnevernet, men de skal IKKE få lov til å forsvare seg. De skal ikke få lov til å ta til motmæle og fortelle hva de har opplevd. Er du klar over at du snur opp ned på Loven om ytringsfrihet her? Du oppfordrer til å tråkke på privatpersoner og ødelegge deres omdømme, men de offentlige skal du skåne. Jeg har aldri vært borti Barnevernet, ingen i min slekt har det. Jeg er fra det en kaller en velstående familie hvor vi har råd til de beste advokatene og har dem i vår omgangskrets, dersom barnevernet skulle prøvd seg. Vi har hatt det godt, men har også blitt oppdratt til å respektere folk og ikke hovere (nå skal dere vel ta meg på de første setningen i dette avsnittet, men jeg har ikke hatt for vane å skrive om dette). Jeg skjønner ihvertfall at disse verdiene er iferd med å forsvinne. Etter at jeg har lest i trådene og facebokkgruppene, så har jeg dette å si: Ja, jeg støtter rebellene! Maken til maktovergrep skal man lete lenge etter. Ikke bare har staten makt over dem, men her på dette forumet knebler dere dem. Det virker som om dere representerer barnevernet selv, at det er en del offentlig ansatte her. Jeg har blitt så lei av hurpe-mentaliteten som råder på Kvinneguiden. Her sparkes det nedover hele tiden. Ikke bare sparkes, men tråkkes og trampes. Jeg leser stadig at dere gjør narr av folk som dere mener er mindre intelligente, som har vært uheldige i livet og som har blitt kronisk syke enten fysisk eller mentalt. En facebookgruppe som heter anti hurpene på kvinneguiden hadde passet bedre, for her er det så mange ufyselige mennesker samlet på en plass at det er nesten ikke til å tro. At dere, som er så umodne og lite ydmyke, en gang skal bli foreldre... Det er vel det verste. Takk for meg, jeg har fått nok av kvinneguiden. Flaut å kalle seg som velstående, for så å støtte folk som oppfordrer til vold, overgrep og som mer enn en gang har lagt ut dokumenter som bekrefter bvs beskyldninger. Anonymkode: 27859...11d 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #275 Del Skrevet 14. juni 2018 7 minutter siden, Mnjah skrev: Uff, for en ubehagelig tråd dette var. Mange sliter, psykisk - helt tydeligvis. Og så driver dere og siterer og ler av det. Og det å forsvare noen av dem kan man vel ikke, for det er å «diskutere barnevernet», om jeg tolker første post riktig. Fikk helt vondt i magen av dette, jeg. Voksne mennesker som sitter og latterliggjør ressurssvake mennesker som har mistet noe av det kjæreste de har (omsorgssvikt eller ei). Da hardu et enkelt valg; pell deg ut fra tråden her.. Ellers kan du jo gå inn på gruppa å lese akt det stygge de skriver om folk, helt uten motsnakk.. Anonymkode: 27859...11d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #276 Del Skrevet 14. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fryktelig mange utenlandske i den gruppen som poster at de har problemer med bv. De er flertallet. Er det grunnet forskjeller på oppdragelse fra hjemlandet? Anonymkode: 2998d...0c4 I mange land er det lov,og forventet at manskal tukte barn og kone.. Anonymkode: 27859...11d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 14. juni 2018 #277 Del Skrevet 14. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da hardu et enkelt valg; pell deg ut fra tråden her.. Ellers kan du jo gå inn på gruppa å lese akt det stygge de skriver om folk, helt uten motsnakk.. Anonymkode: 27859...11d Tro meg, jeg har ikke planer om å bli her inne. Første og siste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #278 Del Skrevet 14. juni 2018 37 minutter siden, Mnjah skrev: Tro meg, jeg har ikke planer om å bli her inne. Første og siste gang. Så bra! Hade Anonymkode: 27859...11d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 14. juni 2018 #279 Del Skrevet 14. juni 2018 6 timer siden, Mnjah skrev: Tro meg, jeg har ikke planer om å bli her inne. Første og siste gang. Du får ha det bra da 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SesameStreet Skrevet 14. juni 2018 #280 Del Skrevet 14. juni 2018 (endret) 18 timer siden, Bossa Nova skrev: Etter at jeg har lest i trådene og facebokkgruppene, så har jeg dette å si: Ja, jeg støtter rebellene! Maken til maktovergrep skal man lete lenge etter. Ikke bare har staten makt over dem, men her på dette forumet knebler dere dem. Det virker som om dere representerer barnevernet selv, at det er en del offentlig ansatte her. Takk for meg, jeg har fått nok av kvinneguiden. Jeg kan bare snakke for meg selv, men: Jeg ble alvorlig syk. Jeg var ikke i stand til å ivareta eget barn sine behov og barnet ble flyttet med tvang. Jeg gråt, sørget og hadde det kjempevondt. Barnet kom tilbake etter et år. Jeg er ikke velstående, langt i fra. Penger er det lite av. Sykdom er det mye av, fra min side, både fysisk og psykisk. Jeg kunne aldri betalt for en advokat, ei jeg kan ikke en gang betale for en ferie. Når jeg var yngre så hadde jeg mange venner i rusmiljøet og familien har jeg veldig lite kontakt med etter alt som skjedde i barndommen. Jeg kan bare snakke for meg selv som sagt, men jeg støtter ikke disse gruppene. Jeg, personlig, mener at det er ting som ikke er godt nok i barnevernet, men det løses ikke ved drapstrusler, vold og oppfordring til ulovlige aktiviteter. Jeg kommer aldri, aldri, aldri til å støtte det. Endret 14. juni 2018 av SesameStreet 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå