Gå til innhold

Få ut gigaveps inne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har luftet i dag, og det er kommet inn EN svær veps. Vi snakker en halv pekefinger stor, minst. 

Jeg har aldri blitt stukket av veps før, men vi har allergi i familien, og akkurat nå når jeg er alene hjemme med baby på 3 uker er ikke tiden for å teste lykken føler jeg. 

Så hvordan får jeg den vekk? Den er i rommet som er kombinert stue/kjøkken, så å bare lukke døra og håpe den dør er ikke mulig som det ville vært på et soverom feks. 

Hjeeelp! 

Anonymkode: a9576...980

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sleng opp vinduet, den der dør ikke med det første 

Anonymkode: 2ad4d...622

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sleng opp vinduet, den der dør ikke med det første 

Anonymkode: 2ad4d...622

Og bare håpe den flyr ut igjen rett og slett?

Har ingen skittenkopper og ikke noe mat stående fremme!

Anonymkode: a9576...980

Skrevet

Forstår deg kjempe godt, friker ut hevr gang jeg får et slikt stikke de vesen inn i leiligheten! 

Mitt råd er å håpe den flyt ut igjen. Evt. ringe en venn 😅

Men om det er en veps som den på bildet, stikker den faktisk ikke. Bare en liten trøstende tanke. Ikke alle veps stikker.

IMG_5767.PNG

Skrevet

Eller så er det en dronning som leter etter ett sted å lage bol. Da flyr den ikke ut med det første

AnonymBruker
Skrevet

Langkost, ta den bakfra når den går på vinduet, da ser den deg ikke, kløyv den i to ...... 

Anonymkode: 016d3...069

AnonymBruker
Skrevet

Sammenrullet avis/magasin, deng løs når den sitter rolig ett sted... Fiks, ferdig ;) 

Og kjøp deg fluesmekker og evt permetrin, så er du sikret til neste gang det skjer :) Permetrin er lurt å spraye rundt vinduene ca en gang i uka/etter hvert regnskyll, da holder de seg borte fra åpningene fordi de ikke liker lukta :) 

Anonymkode: a5acd...6ba

AnonymBruker
Skrevet

Ta en isboks eller lignende over den, en avis under den, så bærer du den ut. Lykkelig veps og god karma din vei!

Anonymkode: 2a438...c81

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...