Gå til innhold

Få ut gigaveps inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har luftet i dag, og det er kommet inn EN svær veps. Vi snakker en halv pekefinger stor, minst. 

Jeg har aldri blitt stukket av veps før, men vi har allergi i familien, og akkurat nå når jeg er alene hjemme med baby på 3 uker er ikke tiden for å teste lykken føler jeg. 

Så hvordan får jeg den vekk? Den er i rommet som er kombinert stue/kjøkken, så å bare lukke døra og håpe den dør er ikke mulig som det ville vært på et soverom feks. 

Hjeeelp! 

Anonymkode: a9576...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sleng opp vinduet, den der dør ikke med det første 

Anonymkode: 2ad4d...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sleng opp vinduet, den der dør ikke med det første 

Anonymkode: 2ad4d...622

Og bare håpe den flyr ut igjen rett og slett?

Har ingen skittenkopper og ikke noe mat stående fremme!

Anonymkode: a9576...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg kjempe godt, friker ut hevr gang jeg får et slikt stikke de vesen inn i leiligheten! 

Mitt råd er å håpe den flyt ut igjen. Evt. ringe en venn 😅

Men om det er en veps som den på bildet, stikker den faktisk ikke. Bare en liten trøstende tanke. Ikke alle veps stikker.

IMG_5767.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er det en dronning som leter etter ett sted å lage bol. Da flyr den ikke ut med det første

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langkost, ta den bakfra når den går på vinduet, da ser den deg ikke, kløyv den i to ...... 

Anonymkode: 016d3...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sammenrullet avis/magasin, deng løs når den sitter rolig ett sted... Fiks, ferdig ;) 

Og kjøp deg fluesmekker og evt permetrin, så er du sikret til neste gang det skjer :) Permetrin er lurt å spraye rundt vinduene ca en gang i uka/etter hvert regnskyll, da holder de seg borte fra åpningene fordi de ikke liker lukta :) 

Anonymkode: a5acd...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en isboks eller lignende over den, en avis under den, så bærer du den ut. Lykkelig veps og god karma din vei!

Anonymkode: 2a438...c81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...