Gå til innhold

Abort på Russisk!!


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Tragisk å se de som er for abort i Norge, kritiserer forholdene i Russland. Det er ikke mindre trist det som skjer i Norge, konjunkturene er bare større i Russland.

Dobbelmoral og egoisme, manglende verdier eller respekt for livet, DET er stikkordene for norske jenter som tar abort.

Nå er det stor forskjell på å fjerne et embryo før den 12. uke og å drepe et foster på 26 uker. Vet du at det har blitt født premature barn i uke 24 som har overlevd?

Jeg kan ikke begripe at myndighetene i Russland kan godta dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke den øvre grensen for abort 26uker i usa da?

Og hvorfor kan ikke disse legene som utfører disse abortene begynne å forebygge at jenter på 14 år blir gravide?? Dette er jo GRUSOMT! Hvis ingen i russland gjør noe med dette vil det jo bare fortsette! Og dette kan ikke bare være engangstilfeller, noen av de hadde jo fått utført opp mot 10 aborter!!

Det er en syk verden vi lever i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en gjest

Nå er det stor forskjell på å fjerne et embryo før den 12. uke og å drepe et foster på 26 uker. Vet du at det har blitt født premature barn i uke 24 som har overlevd?

Jeg kan ikke begripe at myndighetene i Russland kan godta dette.

Det er dette jeg synes at kjernen i saken er. Det er stor forskjell i abort som foergår i de aller første ukene, og drap av store og klart levedyktige fostre. Legen i artikkelen sier jo selv at disse tilfellene er legalisert drap og ikke abort.

Grunnen til at de har loven som tillater dette, er jo nettopp det vanskelige etiske dilemmaet: Er to ødelagte liv bedre en ett som kanskje kan lykkes? Sannsynligheten for at både mor og barn får det godt er liten, derfor blir det et bedre onde.

Jeg kan forstå at de tenker slik, men likvel synes jeg at drap av så store fostre er galt. Drapene er ikke mindre horrible, selv om jeg kan godt forstå årsaken til de.

Og hvis vi kan diskuterer det litt videre, burde ikke avlivningen vært mye mer human?

Og litt på siden av diskusjonene: I Japan redder de premature barn helt ned til 20 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg frøs langt inn i ryggmargen når jeg leste denne artikkelen. At et samfunn er i så dårlig stand at dette blir løsningen på en uønsket svangerskap er grusomt. Men slik det er i Russland nå, har jeg en viss forståelse både for kvinnene som tar abort og leger som utfører inngrepet.

Russland er et samfunn bortimot ribbet for sosiale rettigheter og veien fram til et tilfredstillende helsevesen og ivaretagelse av også de svakeste i samfunnet er lang. Det russiske byråkratiet er på mange måter fortsatt kommunistisk, smurt med litt "demokrati-olje". Det å endre så mye av det grunnleggende som trengs i et velfungerende samfunn tar årsvis.

Ja, dette er legalisert drap. Men hva er alternativet? Et liv på gata blir faktisk livet for svært mange. Om noen synes det er å værne om liv å heller la femåringe sniffe lim og ende opp i prostitusjon, dem om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...