Gå til innhold

Massasje av skjedeinngang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sleit med vestibulitt og vaginisme i 10 år. Gjorde alt av behandling som man blir anbefalt. Inkludert massasje av skjeden. Ikke veldig behagelig.  Det som viste seg å være årsaken til mitt vestibulitt/vaginisme helvete var at Atlas c1 ( et ledd høyt oppe i nakken) var ute av posisjon. Etter at dette ble justert rettet HELE kroppen min seg opp. Hun som rettet dette leddet fortalte at bekkenet mitt var skrått som følge av at atlas c1 var ute av posisjon. 

Det er ikke meningen å skremme deg, men jeg har brukt 130 000 kr på symptombehandling før jeg fant atlaskorrigering / atlas profilax. Jeg var også innom majorstuaklinikken hvor jeg ble kalt "et av de verste tilfellene på 30 år."

 

Poenget mitt er; kan jeg bli frisk, kan alle. Virkelig!

For noen kommer denne sykdommen som følge av traumer/psykisk ubalanse. Dette var ikke mitt tilfelle.

Søk opp atlaskorrigering engelheart eller Atlas Profilax så finner du detaljert informasjon :)

(ps: behandlingen er ingen quick fix da kroppen bruker tid på å rette seg opp)

Anonymkode: 6564d...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oi, det tror eg er den verste vestibulitt-historia eg har hørt om.

økonomisk har jeg hatt samme tap,

men var nesten frisk et par år.

skal lese mer om atlas-korrigering☺️er jo helt utrolig hvilken kamp man må kjempe.

jeg har i tillegg til vestibulitt mye annet(bla a me)som gjør til at det er begrenset hvor mye jeg orker å kjempe.

Anonymkode: fb83d...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, stine40 skrev:

startet med en soppinfeksjon.

deretter masse feilbehandlinger for sopp, 5 antibiotikakurer som også var feil. flere vonde gu(skulle holdt med en den gangen!)

fikk hjelp på majorstueklinikken,

og medisinene var antihistaminer og en krem(den var dyr, blir laget på ullevål apotek/sykehus).

er tråder på kg ang vestibulitt og vaginisme; anbefaler deg å bruke de søkeordene så får du mye info

og gode tips☺️

Kan jeg spørre om du brukte xylocain for å bedøve skjedeinngangen? Jeg er under behandling for vestibulitt og lurer på noe jeg ikke har fått helt svar på hos legen. Når jeg smører med xylocain i "fugene" ved skjedeåpningen blir det bedøvd og jeg kjenner ingen ting smerte når jeg trykker med en q-tips i området. Er det slik det skal kjennes ut normalt når man ikke har vestibulitt? Tenker da på q-tips testen som for oss som har vestibulitt kan utløse svie. 
 

Anonymkode: c59de...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit med vestibulitt og vaginisme i nær 4 år før jeg fik behandling som funket. For meg var all berøring smertefull, være seg papir etter at jeg hadde vært på do, tampong eller fingre, så massasje var i grunnen uaktuelt. I starten var det bare vondt under og etter samleie, og det ble bare verre og verre. Legen trodde det var sopp, og jeg tok vel 3 kurer med canesten og til slutt klarte jeg knapt å sitte på en hard stol uten at det gjorde vondt. 

Utløsende årsak for meg var psykisk traume etter seksuelle overgrep, (som ble forverret av at jeg hadde "pliktsex" og de ørten feilbehandlingene med canesten) og smertene oppstod noenlunde samtidig som jeg begynte å gå til behandling til psykolog.Jeg var "ubehandlet" i noen år etter endt behandling hos psyk, og trodde det ville gå seg til, og at det evt var sopp. Når jeg endelig fant ut av hva det kunne være gikk jeg til GU igjen, som ga meg diagnosen, for så å bli henvist nok en gang til psyk, samtidig som jeg begynte hos en sexolog på st olavs. Der fikk jeg en del øvelser jeg skulle gjøre, fysioterapaut ble innblandet, og samtaleterapi både med og uten mannen min. Det var jo ikke akkurat en piknik for han heller at sexlivet vårt ble så grundig rasert av dette. Nå har jeg vært "frisk" i snart 2 år, men får fremdeles vondt om jeg er anspent under sex så det er viktig at jeg slapper av og er skikkelig tent og lubrikert før noe action skjer. Jeg slet også en del med tenning etterpå, noe jeg tidvis fremdeles gjør siden jeg begynte å assosiere sex med noe smertefullt. Jeg jobber fremdeles med å finne igjen seksualiteten min, og hva jeg tenner på. Det er det som kanskje har vært det verste med det hele, følelsen av å bli frarøvet seksualiteten min.  Jeg kommer nok aldri til å bli helt frisk, men det er bare noe jeg må lære meg å leve med. 

Anonymkode: 527d0...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om du brukte xylocain for å bedøve skjedeinngangen? Jeg er under behandling for vestibulitt og lurer på noe jeg ikke har fått helt svar på hos legen. Når jeg smører med xylocain i "fugene" ved skjedeåpningen blir det bedøvd og jeg kjenner ingen ting smerte når jeg trykker med en q-tips i området. Er det slik det skal kjennes ut normalt når man ikke har vestibulitt? Tenker da på q-tips testen som for oss som har vestibulitt kan utløse svie. 
 

Anonymkode: c59de...43a

ja jeg har brukt mye xylokain, gel i sprøyteform 2%, og salve 5%.

det bedøver litt. man skal ikke ha kroniske smerter i vestibylen når man ikke har vestibulitt.

men den aller første kremen jeg brukte(har nettopp bestilt ny)

er atrophin krem, som blir laget på ullevål apotek. den bedøver nervene der nede, og jeg bruker den i forbindelse med knipeøvelser.

den koster meg nærmere 2500kr med frakt, så det er ein kostbar tilstand(og dette er bare en dråpe i havet av alt jeg har lagt ut)

fint at vi har slike forum som dette;synst faktisk det hjelper å diskutere litt. ikke akkurat et tema man tar opp lett med omverden;

ihvfall ikke jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, stine40 skrev:

ja jeg har brukt mye xylokain, gel i sprøyteform 2%, og salve 5%.

det bedøver litt. man skal ikke ha kroniske smerter i vestibylen når man ikke har vestibulitt.

men den aller første kremen jeg brukte(har nettopp bestilt ny)

er atrophin krem, som blir laget på ullevål apotek. den bedøver nervene der nede, og jeg bruker den i forbindelse med knipeøvelser.

den koster meg nærmere 2500kr med frakt, så det er ein kostbar tilstand(og dette er bare en dråpe i havet av alt jeg har lagt ut)

fint at vi har slike forum som dette;synst faktisk det hjelper å diskutere litt. ikke akkurat et tema man tar opp lett med omverden;

ihvfall ikke jeg

Har du blitt bedre med behandling? Hvordan øvelser gjør du?

Synes det er veldig fint at vi kan hjelpe og støtte hverandre!

Anonymkode: c59de...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ble bedre dagen etter at jeg fikk antihistaminer(atarax), og etter en periode med knipeøvelser og krem.

da smører man krem på feks en dilator, og gjør knipeøvelser med den i skjeden. det er mange ulike varianter av oljer, kremer mm, men

det var slik jeg ble bedre.

er ikke frisk slik at jeg kan ha sex,

men er sjeleglad om jeg blir så bra som jeg ble den gangen. vil heller leve uten sex, bare jeg slipper hverdagen med vestibulitt.

får ekstreme ryggsmerter fordi jeg spenner meg, og klarer ikke sitte oppreist på en normal måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...