Gå til innhold

Massasje av skjedeinngang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen prøvd å massere sjedeinngangen? Merket at det var litt vondt når jeg masserte hardt ved nedre del av skjedeinngangen (mellom kl 5 og kl 7 mot rumpa). Flere som har opplevd smerte/svie ved slik massasje? 

Hvor vond er slik massasje for jenter med vesibulitt?

Anonymkode: c59de...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, The ceiling lamp said:

Hvorfor masserer du skjedeinngangen?

Det lurer jeg også på.

Anonymkode: 32e59...415

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd smerte.

Men det er noe som jeg syns er syyykt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt svie i underlivet og leste om vestibulitt. Prøvde å massere (ganske hardt) for å se om det kunne stemme med symptomene på det.. 

Anonymkode: c59de...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør gå til gynekolog som kan sjekke om du har vestibulitt(fastleger kan sjelden stille diagnosen tror jeg)

men det er smerter i skjedeinngangen, nederst(mot rumpa) som er ganske vanlig ja.

kjennes ut som en konstant svie når jeg er dårlig

Anonymkode: fb83d...457

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei  jeg har vestbulitt og vaginisme. Bor du i nærheten av Oslo vil e anbefale deg å reise til Volvat på Majorstuen hos en gu som heter Helene enger. Ho er veldig dyktig og kan mye om vestbulit og vaginisme.  Om du vil massere deg så ikke gjør det hardt. Stå gjerne i en varm dusj eller ligg i et varmt bad. Og masser forsiktig. Dæ blir bare værre om du gjør deg mer vondt. Jeg går nå til behandling hos osteopat for smertene. Der hjelper veldig. Lykke til! Hilsen en som har gått med vestbulitt og vaginisme i 12 år.

Anonymkode: 27909...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

du bør gå til gynekolog som kan sjekke om du har vestibulitt(fastleger kan sjelden stille diagnosen tror jeg)

men det er smerter i skjedeinngangen, nederst(mot rumpa) som er ganske vanlig ja.

kjennes ut som en konstant svie når jeg er dårlig

Anonymkode: fb83d...457

Har du smerter hele tiden, eller går det i perioder? Jeg vil ikke kalle svien min alvorlig, og har ingen problemer med tampong eller å ha to fingre inn i skjeden. Er det store smerter slik berøring? Jeg har bare en svak ubestemmelig svie, føles egentlig ikke som det kommer fra skjedeåpningen, men mellom skjedeåpningen og klitoris. Kjente bare svie når jeg masserte hardt i dette området i går. 

Anonymkode: c59de...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du smerter hele tiden, eller går det i perioder? Jeg vil ikke kalle svien min alvorlig, og har ingen problemer med tampong eller å ha to fingre inn i skjeden. Er det store smerter slik berøring? Jeg har bare en svak ubestemmelig svie, føles egentlig ikke som det kommer fra skjedeåpningen, men mellom skjedeåpningen og klitoris. Kjente bare svie når jeg masserte hardt i dette området i går. 

Anonymkode: c59de...43a

jeg kan gå flere mnd uten å kjenne annet enn lett ubehag inn i mellom, men for ca 2 mnd siden kom det tilbake. først gradvis ubehag som går over i smerter og sviing. og når musklene blir anspent nok, da er det ikke greit å være meg, selv om jeg blir fortalt at dette er lett å leve med(jf.lege).

enig med innlegget over; oppsøk gjerne helena enger på volvat.

jeg fikk hjelp på majorstueklinikken,

men legen er pensjonert nå.

husk at det er viktig å utrede alt annet; sopp, bakterier, kjønnssykdommer og andre sykdommer/tilstander i underlivet først. 

håper for din del at det ikke er vestibulitt😐

Anonymkode: fb83d...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg kan gå flere mnd uten å kjenne annet enn lett ubehag inn i mellom, men for ca 2 mnd siden kom det tilbake. først gradvis ubehag som går over i smerter og sviing. og når musklene blir anspent nok, da er det ikke greit å være meg, selv om jeg blir fortalt at dette er lett å leve med(jf.lege).

enig med innlegget over; oppsøk gjerne helena enger på volvat.

jeg fikk hjelp på majorstueklinikken,

men legen er pensjonert nå.

husk at det er viktig å utrede alt annet; sopp, bakterier, kjønnssykdommer og andre sykdommer/tilstander i underlivet først. 

håper for din del at det ikke er vestibulitt😐

Anonymkode: fb83d...457

Jeg bor ikke i Oslo og er student så er vanskelig å dra dit. Hvordan type smerte et dette? Har du smerter kun ved berøring eller hele tiden? Har du tatt qtips testen? Hvor smertefult var det?

Anonymkode: c59de...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor heller ikke i oslo.

jeg brukte enormt mye penger fra jeg fikk smerter til jeg fikk hjelp/medisiner(bodde i oslo litt den perioden)huff økonomisk har dette vært ruin. og er ikke ferdig.

måtte ta ulønnet fri også.

ja har tatt qtips testen flere ganger; har ubehag en uke i etterkant av den. jeg får mye smerter og sviing i etterkant av berøring.

vil aldri mer ha kjæreste😂

Anonymkode: fb83d...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg bor heller ikke i oslo.

jeg brukte enormt mye penger fra jeg fikk smerter til jeg fikk hjelp/medisiner(bodde i oslo litt den perioden)huff økonomisk har dette vært ruin. og er ikke ferdig.

måtte ta ulønnet fri også.

ja har tatt qtips testen flere ganger; har ubehag en uke i etterkant av den. jeg får mye smerter og sviing i etterkant av berøring.

vil aldri mer ha kjæreste😂

Anonymkode: fb83d...457

Hm.. Men er det så vondt at man vil gråte? Og hvor mye press legger de på qtipsen når de tester?

Anonymkode: c59de...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du gråter ikke av qtips-testen; du må ikke grue deg til den. blir litt ubehag etter, men det er nå verdt det for å få vite hva du har og få info om veien videre☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvor mye trykk skal til for å utløse smerte?

Anonymkode: c59de...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stine40 skrev:

svært lite dessverre! 😓

Okei. Hvordan startet din vestibulitt? Hvordan er behandlingen? Har du blitt bedre?

 

Anonymkode: c59de...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

startet med en soppinfeksjon.

deretter masse feilbehandlinger for sopp, 5 antibiotikakurer som også var feil. flere vonde gu(skulle holdt med en den gangen!)

fikk hjelp på majorstueklinikken,

og medisinene var antihistaminer og en krem(den var dyr, blir laget på ullevål apotek/sykehus).

er tråder på kg ang vestibulitt og vaginisme; anbefaler deg å bruke de søkeordene så får du mye info

og gode tips☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. behandlingen var knipeøvelser

og fysioterapi. men også livsstilsendring(få ned stressnivå).

var kjempebra ca 1 år, og dessverre tilbakefall nå😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stine40 skrev:

startet med en soppinfeksjon.

deretter masse feilbehandlinger for sopp, 5 antibiotikakurer som også var feil. flere vonde gu(skulle holdt med en den gangen!)

fikk hjelp på majorstueklinikken,

og medisinene var antihistaminer og en krem(den var dyr, blir laget på ullevål apotek/sykehus).

er tråder på kg ang vestibulitt og vaginisme; anbefaler deg å bruke de søkeordene så får du mye info

og gode tips☺️

Takk for svar. Jeg fikk en soppinfeksjon rett etter jul og har fått behandling for dette (diflucan). Har hatt et par tilbakefall, men har blitt kvitt dette. Etter jul har jeg også hatt perioder med svie av og på i vulva. 

Har lest litt her på kg, og blir bare trist av det som står der. Det virker helt forferdelig, noe jeg føler jeg ikke har det (er bare ubehagelig), så klarer heller ikke helt å kjenne meg igjen i disse smertene. Jeg tenker at dersom jeg utvikler vestibulitt er det verdens undergang. Jeg har enda ikke debutert seksuelt (er 19 år) og blir redd av tanken på at jeg da ikke kan ha et sex-liv. 

Det som beskrives på kg er hovedsakelig smerter ved samleie, noe jeg ikke kan relatere til. 

Anonymkode: c59de...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har problemer i hverdagen nå, som ikke er relatert til samleie.

du er ung og bør få hjelp snarest om du har vestibulitt, for det er viktig å komme raskt i gang med behandling og evt medisin,

de fleste blir friske, i hvertfall bedre.

og mener å ha lest at vi som er litt eldre bruker lengre tid.

det er svært viktig å senke skuldrene og slappe av. hvis du ikke puster skikkelig får du dårligere blodsirkulasjon og det kan bli verre.

oppsøk gjerne fysio eller osteopat som har erfaring(sjekk først-min tidligere fysio hadde ingen kunnskaper om dette-jeg måtte flytte til en større by for å få hjelp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...