Gå til innhold

Endret smak på Nugatti?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt to-tre bokser Nugatti (original) i vår og synes smaken er forandret. Litt vanskelig å forklare, men synes liksom nøttesmaken er mer fremtredende enn før. Synes ærlig talt ikke det smaker så godt som før (og det er vel egentlig en bra ting:fnise:)

Er det bare jeg som har endret smakspreferanser i det siste, eller er det en forskjell?  Er det noen andre som har tenkt over dette?

Anonymkode: 88d98...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt enig! Men Nugatti air og crunch føles enda like! Merkelig 🤔 men skal sies at jeg har gått over til å alltid kjøpe nutella da. Haha. Beste jeg vet

Anonymkode: 8cda9...dd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 18.47, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt enig! Men Nugatti air og crunch føles enda like! Merkelig 🤔 men skal sies at jeg har gått over til å alltid kjøpe nutella da. Haha. Beste jeg vet

Anonymkode: 8cda9...dd9

Jøss, har du sett! Kjøpte en Nugatti Air i dag og har prøvesmakt såvidt - og DER var den mer klassiske nugattismaken ja! (selv om konsistensen og sånn er forskjellig, så har den samme smaks..."tone" som originalen.) Kanskje jeg må sende en mail og høre om de har endret noe med nugattien i det siste :blink: Jaja, originalboksen får stå urørt i skapet hvertfall, så det er da noe.

 

Jeg har aldri skjønt hvorfor nutella har vært så hypet i Norge - lengtet alltid hjem til norsk nugatti i stedet for nutella da jeg var på lange ferier i utlandet da jeg var yngre :tongue:

Anonymkode: 88d98...95d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, har du sett! Kjøpte en Nugatti Air i dag og har prøvesmakt såvidt - og DER var den mer klassiske nugattismaken ja! (selv om konsistensen og sånn er forskjellig, så har den samme smaks..."tone" som originalen.) Kanskje jeg må sende en mail og høre om de har endret noe med nugattien i det siste :blink: Jaja, originalboksen får stå urørt i skapet hvertfall, så det er da noe.

 

Jeg har aldri skjønt hvorfor nutella har vært så hypet i Norge - lengtet alltid hjem til norsk nugatti i stedet for nutella da jeg var på lange ferier i utlandet da jeg var yngre :tongue:

Anonymkode: 88d98...95d

Smaker den nøtter? Jeg synes at nøttesmaken har forsvunnet fra Nugatti (i rød boks).

Anonymkode: 3e25a...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 18.44, AnonymBruker skrev:

Har kjøpt to-tre bokser Nugatti (original) i vår og synes smaken er forandret. Litt vanskelig å forklare, men synes liksom nøttesmaken er mer fremtredende enn før. Synes ærlig talt ikke det smaker så godt som før (og det er vel egentlig en bra ting:fnise:)

Er det bare jeg som har endret smakspreferanser i det siste, eller er det en forskjell?  Er det noen andre som har tenkt over dette?

Anonymkode: 88d98...95d

Smaker den nøtter? Jeg synes at nøttesmaken har forsvunnet fra Nugatti (i rød boks).

Anonymkode: 3e25a...b42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Freesia97 skrev:

Nugatti smaker veldig dårlig i forhold til Nutella synes jeg. 

Har nutella mer smak av nøtter enn nugatti?

Anonymkode: 3e25a...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri skjønt hvorfor nutella har vært så hypet i Norge - lengtet alltid hjem til norsk nugatti i stedet for nutella da jeg var på lange ferier i utlandet da jeg var yngre :tongue:

Anonymkode: 88d98...95d

Nutella er da uendelig mye bedre enn original Nugatti. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nutella mer smak av nøtter enn nugatti?

Anonymkode: 3e25a...b42

Ja, Nutella har mer nøttesmak enn Nugatti. Jeg synes Nugatti smaker bare sukker. 😏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange prosent nøtter er det i de forskjellige? 😊

Anonymkode: 09ff6...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fordi de har fjernet palmeolje fra oppskriften - og som mange andre matvarer som har fjernet dette, smaker ting dårligere nå.  

Anonymkode: 5ed5c...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok fordi de har fjernet palmeolje fra oppskriften - og som mange andre matvarer som har fjernet dette, smaker ting dårligere nå.  

Anonymkode: 5ed5c...e82

Ironien med å fjerne palmeolje er at erstatningsoljene gjerne legger beslag på enda mer dyrket mark og vann enn det palmeoljen gjorde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, JackNapier said:

Ironien med å fjerne palmeolje er at erstatningsoljene gjerne legger beslag på enda mer dyrket mark og vann enn det palmeoljen gjorde...

Ikke sant - men mildt sagt smaker de fleste produkter som har nå fjernet dette helt jævlig.  Nestle Quik er en annen som har blitt ubrukbart her i huset.  

Anonymkode: 5ed5c...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant - men mildt sagt smaker de fleste produkter som har nå fjernet dette helt jævlig.  Nestle Quik er en annen som har blitt ubrukbart her i huset.  

Anonymkode: 5ed5c...e82

Glad Freia står på sitt med påskeeggene sine! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange prosent nøtter er det i de forskjellige? 😊

Anonymkode: 09ff6...52e

Ingen som har en boks hjemme som kan skjekke?😊

Anonymkode: 09ff6...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.5.2018 den 17.34, Freesia97 skrev:

Ja, Nutella har mer nøttesmak enn Nugatti. Jeg synes Nugatti smaker bare sukker. 😏

Takk :) Da prøver jeg Nutella neste gang

Anonymkode: 3e25a...b42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell!! Den er ikke like god lenger:sinna:

Anonymkode: f7a76...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Da prøver jeg Nutella neste gang

Anonymkode: 3e25a...b42

Ja, det anbefaler jeg deg! I utlandet selger de til og med de store Nutella glassene og mye billigere. Husk det neste gang du skal reise :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Supernova17 skrev:

Ja, det anbefaler jeg deg! I utlandet selger de til og med de store Nutella glassene og mye billigere. Husk det neste gang du skal reise :)

Takk :) 

Anonymkode: 3e25a...b42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...