Gå til innhold

...


Elena87

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Elena87 skrev:

Det er fult mulig om man får prematur.. Jeg mistet desember 2016. Mistet ikke "gutten", men viste seg til å være jente der og hun kom i desember 2017, terminen var i januar så hun var 1 dag fra prematur

 

Ts

Uff. Det er leit å høre. Tråden jeg hadde bitt meg merke i var denne, husket det bare fordi jeg var uker fra å få en sønn og la lett merke til andre i min båt. 

 

Men, det er vel jeg som har misforstått, det er jo uansett vanlig å dekke litt til fakta på et forum. Bare litt merkelig. Var ikke mening å sette deg fast, bare at enkelte fakta kan styre hvilke råd man gir (feks om du fikk april i fjor eller januar i år, kunne styrt litt råd man gav.)

Håper uansett du får løst hele knuten med svigerfamilien. 

 

Anonymkode: 33c46...4ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som en skikkelig solstråle gitt.

Anonymkode: 45510...0d5

Og du høres ut som et flott menneske som sier ting som dette til en som lider av depresjon.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sjalu på baby. Fortell henne at nå som baby er så liten så passer det ikke så godt med så mye besøk, men at det ikke betyr at dere er mindre glade i henne. Men at man blir veldig sliten av å ha så liten baby så man må hvile mye for å få nok energi til å være en god mamma og pappa. Men dette er noe som bare er en periode frem til baby blir større og sover om natten, så kan hun heller komme å overnatte da.

Så om hun da kommer mye så kan du si til henne etter en stund at det var hyggelig med besøk, men nå må hun gå så du kan hvile. 

Barn er ganske greie når de får lette forklaringer.

Anonymkode: cc854...8f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som en skikkelig solstråle gitt.

Anonymkode: 45510...0d5

Du hadde vel vært overlykkelig konstant når du hadde fått vite at babyen din er psykisk utviklingshemmet og at babyen sin tiårige tante ikke hadde gitt fred...?

Anonymkode: a8cd2...2db

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff. Det er leit å høre. Tråden jeg hadde bitt meg merke i var denne, husket det bare fordi jeg var uker fra å få en sønn og la lett merke til andre i min båt. 

 

Men, det er vel jeg som har misforstått, det er jo uansett vanlig å dekke litt til fakta på et forum. Bare litt merkelig. Var ikke mening å sette deg fast, bare at enkelte fakta kan styre hvilke råd man gir (feks om du fikk april i fjor eller januar i år, kunne styrt litt råd man gav.)

Håper uansett du får løst hele knuten med svigerfamilien. 

 

Anonymkode: 33c46...4ae

Om jeg har skrevet noe annet i andre tråder en her var det for å dekke 😅 Er ikke like redd for å bli oppdaget nå som jeg var før 😅 mistet des 16 og fødte des 17..

Endret av Elena87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye soniske henger på greip...

Anonymkode: 45510...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da kan du ikke klage over at jenta er mye styr, for da er hun jo rolig og gjør ingenting. Hvorfor får du ikke gjort husarbeid når jentungen sitter på iPad'en? 

Jeg hadde nok ikke turt å la 10-åringen være barnevakt for en så liten baby mens jeg var i dusjen heller. Babyen kan jo bli med deg inn på badet og ligge på et håndkle? 

Jeg skjønner at du er sliten og føler det invadert av jentungen, men jeg syns at du virker til å gjøre ting verre enn de egentlig er. 

Anonymkode: 59d7b...cfc

Tuller du? En baby kan da fint ligge alene mens man er i dusjen også. Og å bli passet i tillegg er da bare praktisk? Snakk om hysteri! Her gleder femåringen seg til å være barnevakt mens jeg skal dusje....! 

Anonymkode: a12ba...8ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

🤢 

evner du virkelig ikke å være litt mer generøs ovenfor et barn i familien? 

Denne 10 åringen krever visst veldig mye. Og babyen din på 5 mnd krever visst veldig mye! 

Kanskje det er deg, kanskje det er du dom har ekstremt dårlig kapasitet? 

Du får si nei, da begrunnet i dine egne begrensninger. Det er familien din, og hun ber ikke om då veldig mye.

Anonymkode: a21be...91c

Og det er ikke noe galt i å ha lav kapasitet. Men man prioriteter sine egne barn over andres, sånn er det bare.

Anonymkode: 820b3...423

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du? En baby kan da fint ligge alene mens man er i dusjen også. Og å bli passet i tillegg er da bare praktisk? Snakk om hysteri! Her gleder femåringen seg til å være barnevakt mens jeg skal dusje....! 

Anonymkode: a12ba...8ae

Jeg ville aldri latt en baby ligge alene på gulvet og gått i dusjen - uten at gulvet den lå på var badegulvet hvor jeg dusjet... Jeg ville nok heller ikke latt 5 åringen passe baby for hva skulle femåringen gjort om baby fikk noe i halsen?? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Carrot skrev:

Jeg ville aldri latt en baby ligge alene på gulvet og gått i dusjen - uten at gulvet den lå på var badegulvet hvor jeg dusjet... Jeg ville nok heller ikke latt 5 åringen passe baby for hva skulle femåringen gjort om baby fikk noe i halsen?? 

Rope og si ifra? Min passet begge babyene mens jeg dusjet/gikk på do/hentet flasker med melk osv. Hun kunne lett finne på å vaske gulvet i stua, ikke fordi det var så skittent men fordi hun syntes det var gøy. 

Anonymkode: 743ca...6e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Carrot said:

Jeg ville aldri latt en baby ligge alene på gulvet og gått i dusjen - uten at gulvet den lå på var badegulvet hvor jeg dusjet... Jeg ville nok heller ikke latt 5 åringen passe baby for hva skulle femåringen gjort om baby fikk noe i halsen?? 

Og hvor skal den tingen baby får i halsen sånn helt magisk komme fra? Har dere teipet fast ting i taket som plutselig kan falle ned i halsen på baby, eller masse småting slengt rundtom på gulvet? Trenger ikke være så vanskelig sjø

Anonymkode: 820b3...423

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor skal den tingen baby får i halsen sånn helt magisk komme fra? Har dere teipet fast ting i taket som plutselig kan falle ned i halsen på baby, eller masse småting slengt rundtom på gulvet? Trenger ikke være så vanskelig sjø

Anonymkode: 820b3...423

Hvis det er en snor på tøyet baby har på for eksempel, eller at baby får tak i noe - det trenger ikke være så trygt å la et sebarn ligge alene heller sjø... 

Anonymkode: d46e3...1b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rope og si ifra? Min passet begge babyene mens jeg dusjet/gikk på do/hentet flasker med melk osv. Hun kunne lett finne på å vaske gulvet i stua, ikke fordi det var så skittent men fordi hun syntes det var gøy. 

Anonymkode: 743ca...6e4

Når 10-åringen sitter passiv i sofaen mens baby gråter skal man ikke la det barnet være alene med baby. 

Har du snakket med mannen din om dette? Leser at det er du som sier ifra at det ikke passer og du som har hovedansvaret for lillesøster når hun er på besøk, mulig jeg leser det feil. Snakk med mannen din så han får prate med foreldrene sine og lillesøsteren sin og få satt noen regler rundt besøk, på en måte som ikke avviser jenta helt eller er så vagt at det er umulig for henne å forstå. En 10-åring tar ikke hint. Han kan også snakke med henne om at hun må hjelpe til litt når hun er hos dere. Snakk til henne tydelig nok så hun forstår og samtidig ikke føler seg uønsket. 

Anonymkode: 43324...dad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BearMama

Noen av dere er utrolig lite empatiske.

Her har står det en dame som har gått igjennom en traumatisk hendelse og som i tillegg har fått en baby som er psykisk utviklingshemmet der hun lider av depresjon og trenger tid får å komme over sorgen over et barn mistet og et barn som vil trenge hennes hjelp resten av livet. Hun er nedfor, utslitt og trenger tid til å sørge, ta vare på barnet sitt og seg selv og dere mener at det er et selvfølge at hun skal ivareta søsteren til mannen oppi det hele?

Nei. Her må mannen si ifra at akkurat nå så er det mye for dem med en nyfødt baby og at det ikke passer seg med så mye besøk og overnatting er uaktuelt akkurat nå. Foreldrene til jenta må få klar beskjed om at TS har det tøft nå og at hun trenger tid til å hele og hente seg inn.

Om mannen vil ha tid med søsteren så kan de to fint finne på ting utenfor hjemmet sammen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er et barn som forguder storebroren sin. Det er helt normalt å oppføre seg på den måten, men det er jo først og fremst hennes egne foreldre som må sette grensene. Tro meg, jeg hadde også mast høl i huet på storebroren min om overnatting hvis han hadde kone og barn da jeg var 10 år. Det er helt normal oppførsel av et barn på 10 år.

Anonymkode: 3478c...407

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er et barn som forguder storebroren sin. Det er helt normalt å oppføre seg på den måten, men det er jo først og fremst hennes egne foreldre som må sette grensene. Tro meg, jeg hadde også mast høl i huet på storebroren min om overnatting hvis han hadde kone og barn da jeg var 10 år. Det er helt normal oppførsel av et barn på 10 år.

Anonymkode: 3478c...407

Jeg var ikke slik

Anonymkode: 47b47...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Broren min hadde småunger når jeg var ti, og jeg ville være hjemme hos mamma og pappa i vårt hus. Jeg ville sove i sengen min også. så ser ikke den.

Synes foreldrene til jenta burde trå til her. De kan si nei til jenta på ti når deres eldste sønn har fått en baby som er psykisk utviklingshemmet. Det er da vitterlig ikke ts og mannen som skal passe unger for dem. Det er jo TS og mannen som trenger avlastning her.

Anonymkode: 1f19b...377

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 10-åringen det bra hjemme? 

Anonymkode: 1bf44...095

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har 10-åringen det bra hjemme? 

Anonymkode: 1bf44...095

Ja, hun forguder vel faren sin. Hun skal ikke ha brus når noen spør, og venter til faren skal ha så skal hun ha alt av det samme som han. Hun skal spise 3 hamburgere hvis han gjør det osv.. høres sykt ut men syntes det er søtt egentlig da, men hun er veldig glad i familien sin og får alt hun peker på

Anonymkode: 47b47...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, hun forguder vel faren sin. Hun skal ikke ha brus når noen spør, og venter til faren skal ha så skal hun ha alt av det samme som han. Hun skal spise 3 hamburgere hvis han gjør det osv.. høres sykt ut men syntes det er søtt egentlig da, men hun er veldig glad i familien sin og får alt hun peker på

Anonymkode: 47b47...ea9

Hørtes egentlig ganske slitsomt ut. Kan ikke noen gi denne ungen en iPad?

Anonymkode: 820b3...423

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...