Gå til innhold

...


Elena87

Anbefalte innlegg

1 time siden, Carrot skrev:

Hun er et barn! Hun er ti år, det er stor stas å henge med en voksen storebror og tanta. Plutselig en dag er det din småttis som vil henge med henne, hvordan vil du hun skal ta imot ditt barn? 

Tantebarnet mener du? 

Anonymkode: 49d9c...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke ha henne der om du ikke orker, TS. Du er deprimert og sliten, skjønner godt om du ikke orker å ha andre der. Si det til samboeren din, få han til å ta tak i det.  Snakk med til foreldrene hennes om det ikke hjelper. Du er overhodet ikke fopliktet til å ha henne der daglig, som noen her i tråden skal ha det til! 

Anonymkode: a174a...a95

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carrot skrev:

Hun er et barn! Hun er ti år, det er stor stas å henge med en voksen storebror og tanta. Plutselig en dag er det din småttis som vil henge med henne, hvordan vil du hun skal ta imot ditt barn? 

Det er storebror og svigersøster hun hener etter*

 

 

Som sagt ts, et er et ikke problem. Bare få mannen din til å si nei, og be han snakke med foeldrene sine. Easy peasy

Anonymkode: f7008...f0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tantebarnet mener du? 

Anonymkode: 49d9c...fab

lillesøsteren ja. Ser det skulle være 

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er storebror og svigersøster hun mener etter*

 

 

Som sagt ts, et er et ikke problem. Bare få mannen din til å si nei, og be han snakke med foeldrene sine. Easy peasy

Anonymkode: f7008...f0a

Der glapp norsken min gitt.. Beklager :)

 

edit: En dag er lillesøster stor og barnet til TS vil sannsynligvis se opp til henne og henge med henne - da er det greit at TS og mannen bruker tid på å være gode rollemodeller for lillesøster nå selv om det er vanskelig.

Endret av Carrot
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente denne tråden engasjert meg veldig. Jeg ser din side Ts. Å hver dag kan bli meget. Samtidig tenker jeg at det er viktig å ikke avvise på en slik måte  at det skader relasjonen til din svogersøster eller hennes selvoppfatning. Setter dere krav til henne når hun er der? Rydde etter seg/hjelpe til. Kanskje det blir mindre interessant å være der om det ikke er en "fri-sone".

En annen ting, om hun er så mye på besøk, har hun venner, bruker hun ikke tid med de? 

Kan det være et tegn på at hun ikke har det så bra, at hun er så mye hos dere?

 

Anonymkode: c811d...f07

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stor forståelse for at du er deprimert når barnet ditt har fått en diagnose! Men kanskje kan denne tiåringen avlaste deg? Legg teppe på gulvet så kan hun ligge å aktivisere babyen mens du gjør andre ting. Kanskje du til og med kan hvile litt mens hun er der. Babyen er jo så liten enda, så den kan ikke bevege seg så mye, men den synes sikkert det er morsomt med et annet barn som leker med den. Hun forguder sikkert tanteungen sin, og vil sikkert gjøre alt som står i sin makt for å få den til å smile og le. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.5.2018 den 16.28, AnonymBruker skrev:

Så ta i mot besøk og la jentungen trille noen turer rundt huset da vel. 

Her avviser dere en tiåring gang på gang. En ti år gammel jente som sikkert har gledet seg veldg over å få bli tante, og så får hun ikke hjelpe til? Bruk henne! Hun kan passe babyen mens du vasker. Hun kan trille. Hun kan ha oversikt mens du legger deg ned og hviler litt. Jenta hadde sikkert blitt kjempestolt over det! Og om morgenen kan du avtale at jenta og samboeren din står opp med babyen, så får du sove lenge. 

Hadde selv småsøsken på sju, ti og elleve år da jeg fikk baby, og de ble satt i masse arbeid, noe de var så utrolig stolte over. 

Anonymkode: a12ba...8ae

 

Endret av Elena87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 20.5.2018 den 16.51, tirben skrev:

Har stor forståelse for at du er deprimert når barnet ditt har fått en diagnose! Men kanskje kan denne tiåringen avlaste deg? Legg teppe på gulvet så kan hun ligge å aktivisere babyen mens du gjør andre ting. Kanskje du til og med kan hvile litt mens hun er der. Babyen er jo så liten enda, så den kan ikke bevege seg så mye, men den synes sikkert det er morsomt med et annet barn som leker med den. Hun forguder sikkert tanteungen sin, og vil sikkert gjøre alt som står i sin makt for å få den til å smile og le. 

 

 

Endret av Elena87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Elena87 skrev:

Jenta sitter jo stortsett på ipaden sin... jeg spørr om hjelp, hun sier ja og når jeg kommer tilbake etter dusjen sitter hun på ipaden sin mens datra mi ligger på lekematta å gråter... 

Men da kan du ikke klage over at jenta er mye styr, for da er hun jo rolig og gjør ingenting. Hvorfor får du ikke gjort husarbeid når jentungen sitter på iPad'en? 

Jeg hadde nok ikke turt å la 10-åringen være barnevakt for en så liten baby mens jeg var i dusjen heller. Babyen kan jo bli med deg inn på badet og ligge på et håndkle? 

Jeg skjønner at du er sliten og føler det invadert av jentungen, men jeg syns at du virker til å gjøre ting verre enn de egentlig er. 

Anonymkode: 59d7b...cfc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig forstå at du mangler kapasitet og er langt nede når du har fått en slik beskjed om din nye baby.

Du er helt og holdent unnskyldt, og bør få fred til å sørge, og ikke måtte ta deg av en 10 åring i tillegg. 

Det er da snakk om en ekstrem situasjon, som  er noe helt annet enn at babyen din er «krevende». Jeg beklager å ha støtt deg i denne vanskelige tid. 

Det vil nok gå seg til, situasjonen rundt den lille. Du må ha mye lykke til med fremtiden 🌸

Anonymkode: a21be...91c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi beskjed til mannen din at han nå må snakke med foreldrene sine. 

Forklar den 10år gamle jenta at babyen deres er syk og at derfor er dere også syke en periode. Dere må være alene for å få mer energi, men at hun selvsagt kan komme av og til. Men når du sier nei så betyr det nei, det er fordi dere er slitne og ikke fordi dere ikke vil ha henne der. 

Forstår hun ikke det så må foreldrene hjelpe til. 

:hug:

 

Anonymkode: 6b77f...a6f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange som ikke skjønner at det ikke er alle som vil ha barna deres på besøk hele tiden. :roll: Jeg hadde ikke taklet det om partner sin lillesøster skulle være i huset mitt hver jævla dag. Nei, vet dere hva. Jeg hadde tatt meg en prat med samboer og sagt at her må vi ha en samtale med foreldrene. Ja, selvfølgelig kan samboers lillesøster komme på besøk av og til, hun kan til og med sove over av og til... men ikke hver eneste dag! 

Jeg fatter ikke at det er folk som syntes TS er urimelig. Jeg skjønner henne godt. Hun vil være alene i SITT hus uten å ha andre sitt barn rundt seg hele tiden, det er ikke noe galt i det. Bare fordi tiåringen har blitt tante, betyr ikke at hun trenger å være der hver dag. Har hun ikke venner å leke med? Det er lov å sette grenser og gi beskjed om at hun ikke kan komme hele tiden. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nå føler jeg meg kjempefrekk, men jeg husker jeg leste om at du ventet gutt i april i fjor. Jeg husket det fordi Elena er "kjent" for meg og jeg hadde også termin i april i fjor med gutt. Måtte sjekke om jeg husket feil, og det gjorde jeg ikke. 

Om dere mistet et barn i april i fjor og fikk ny baby i januar i år da burde foreldrene til denne tiåringen virkelig forstå at med en diagnose på barnet så trenger dere tid for dere selv og til å fordøye situasjonen, hverdagen og få hvile. 

Men om du er av typen som overdriver for å få frem poengene dine, så klarer jeg ikke å gi råd, for det kommer an på hva overdrivelsen er. 

Men man skal ikke bruke en tiåring til barnevakt (ref dusj og ipad), men kan.be en tiåring om å hjelpe med å folde tøy, leke litt mens du er i rommet og stryker klær, lager middag osv. Lett avlastning, ikke pauser fra barnet. 

Anonymkode: 33c46...4ae

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Elena87 skrev:

 

Når jeg har spurt om hjelp, så har hun sagt ja men da bare går hun fra babyen min når jeg ikke er tilstede. Hun er så avhengig av ipaden... så jeg vil faktisk ikke spørre om hjelp av henne mer

Da forstår jeg mer. Skjønner du ikke vil spørre når du ikke kan stole på henne. 

Da vil jeg bare være ærlig med henne og si at det ikke passer å ha besøk nå, siden du er så sliten for tiden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Nå føler jeg meg kjempefrekk, men jeg husker jeg leste om at du ventet gutt i april i fjor. Jeg husket det fordi Elena er "kjent" for meg og jeg hadde også termin i april i fjor med gutt. Måtte sjekke om jeg husket feil, og det gjorde jeg ikke. 

Om dere mistet et barn i april i fjor og fikk ny baby i januar i år da burde foreldrene til denne tiåringen virkelig forstå at med en diagnose på barnet så trenger dere tid for dere selv og til å fordøye situasjonen, hverdagen og få hvile. 

Men om du er av typen som overdriver for å få frem poengene dine, så klarer jeg ikke å gi råd, for det kommer an på hva overdrivelsen er. 

Men man skal ikke bruke en tiåring til barnevakt (ref dusj og ipad), men kan.be en tiåring om å hjelpe med å folde tøy, leke litt mens du er i rommet og stryker klær, lager middag osv. Lett avlastning, ikke pauser fra barnet. 

Anonymkode: 33c46...4ae

Er set mulig å mist et barn i April og få et i januar?! 

Anonymkode: 1a03a...7df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Er set mulig å mist et barn i April og få et i januar?! 

Anonymkode: 1a03a...7df

Jeg mistet i slutten av mai, og fikk litt prematur baby i januar. Så tenker det er fullt mulig.

Anonymkode: a21be...91c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er set mulig å mist et barn i April og få et i januar?! 

Anonymkode: 1a03a...7df

Det er fult mulig om man får prematur.. Jeg mistet desember 2016. Mistet ikke "gutten", men viste seg til å være jente der og hun kom i desember 2017, terminen var i januar så hun var 1 dag fra prematur

 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Elena87 skrev:

Det er fult mulig om man får prematur.. Jeg mistet desember 2016. Mistet ikke "gutten", men viste seg til å være jente der og hun kom i desember 2017, terminen var i januar så hun var 1 dag fra prematur

 

Ts

Hva slags svigerforeldre er det du har? Jeg hadde aldri belastet de voksne barna mine med minstemann på 10 år. Dere har jo mer enn nok! Svigerforeldrene bør heller stille opp enn å prakke på dere en ekstra unge. Høres meget dysfunksjonelt ut.

Anonymkode: 828b1...929

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en skikkelig solstråle gitt.

Anonymkode: 45510...0d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg ts. Her må mannen din ta tak! Du skal selvfølgelig ikke måtte ha en ti åring hengende rundt deg så mye. Det burde da både han og foreldrene skjønne. 

Du må kanskje gjøre som jeg måtte da jeg var sliten, og fikk folk på døra dagen lang, bli sint, skikkelig sint. Ikke på ti åringen selvfølgelig, men på mannen og foreldrene hans. Noen ganger er vel det det eneste som nytter😔

Anonymkode: 514ee...cd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...