Gå til innhold

Avvise beilere som avviste deg når du var tykk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87

En ting som jeg har tenkt litt på og som jeg kommer til å tenke mer på når jeg leser svarene i denne tråden er ja, greit nok med de som avviste deg som tjukk, du tar ikke i mot (spesifikt) dem hvis de når du er slank kommer logrende. Men hva med de du aldri møtte som tjukk, hvordan vet du at de ikke er av de som ville avvist deg om de møtte deg da du var tjukk? Hva tenker dere om det? 

Jeg synes i alle fall det er en litt bismak at hvis jeg møter partneren min når jeg når normalvekt at mest sannsynlig ville han aldri hatt meg som overvektig. Men samtidig så tenker jeg at det er jo også forståelig, for det handler om mer enn utseende, det handler om livsstil, og det at en del som overvektige rett og slett ikke har så mye selvaktelse, i alle fall hadde ikke jeg det. Jeg behandlet meg selv dårlig, og jeg tenker at min fremtidige ektemann fortjener ei jente som behandler seg selv bra, for da har hun mer overskudd til å leve livet og elske livet, sammen med ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men når jeg var tykk så kunne jeg dele menn inni tre kategorier. 1) De behandlet meg som ett normalt menneske. 2) De fikk jeg mange kommentarer som "du er pen selv om du er stor" og "du hadde vært mye finere du gikk ned litt". Noen av de mente det godt, andre ikke. Og de som ikke mente det godt forventet nesten at jeg skulle være takknemlig for at de viste meg oppmerksomhet og enda syns jeg var pen. Og når jeg avviste dem så var det gjerne "jaja, du er ikke så fin som du tror" eller "Du er feit og stygg, jeg ville bare være snill". 3) Det var nesten som de så igjennom meg, behandlet meg litt som luft og helt uinteressant som samtalepartner. Og det var jo ikke snakk om seksuell eller romantisk interesse fra min side heller, men jeg var for stygg til å ha en vennlig samtale engang. Når jeg var slank så var guttene/mennene hyggeligere. Og skulle jeg noen gang bli singel igjen, så hadde menn nok noen i kategori 2 vært aktuell, men alle i kategori 3 hadde vært uaktuelle kandidater for dating.

En positiv ting med å være tykk, man merker hvem mennesker er når de ikke prøver å imponere deg.

Anonymkode: 9d5ed...72f

Godt poeng, folk kan være totalt forskjellig med deg når du er tjukk enn når du er tynn. Men problemet er at når man blir slank og møter nye mennesker så vil du dermed ikke like lett kunne dele i disse kategoriene, fordi du møtte dem ikke når du var tjukk, så de prøver å imponere deg. 

Jeg vil ikke dømme en potensiell partner utifra hvordan han behandler meg, men hvordan han behandler barn, dyr og fremmede. Først da kan man se hvem han virkelig er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ellers takk. Var ikke jeg bra nok for han den gang, da er ikke han bra nok for meg heller. 

Anonymkode: a44e7...2c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rainstorm skrev:

Godt poeng, folk kan være totalt forskjellig med deg når du er tjukk enn når du er tynn. Men problemet er at når man blir slank og møter nye mennesker så vil du dermed ikke like lett kunne dele i disse kategoriene, fordi du møtte dem ikke når du var tjukk, så de prøver å imponere deg. 

Jeg vil ikke dømme en potensiell partner utifra hvordan han behandler meg, men hvordan han behandler barn, dyr og fremmede. Først da kan man se hvem han virkelig er. 

Men der har du igjen de som er gode på skuespill og spiller på barn, dyr og fremmede for å få innpass hos deg.

Ang. spørsmålet i ditt forrige innlegg (om du er tynn og møter en ny fyr) så tenker hvertfall jeg at da må man se på hvordan han behandler og snakker om overvektige rundt han.

Anonymkode: c9c3f...f9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men der har du igjen de som er gode på skuespill og spiller på barn, dyr og fremmede for å få innpass hos deg.

Ang. spørsmålet i ditt forrige innlegg (om du er tynn og møter en ny fyr) så tenker hvertfall jeg at da må man se på hvordan han behandler og snakker om overvektige rundt han.

Anonymkode: c9c3f...f9b

Ja, man kan aldri helgardere seg da. Kjærlighet handler jo om tillit og å ta sats. Man hører jo om mennesker som har blitt rundtlurt av partneren de har vært sammen med i 15 år! 

Ja, jeg ville jo aldri vært med noen som hadde fordommer mot overvektige, eller som var nedlatende mot dem. Men poenget er at jeg dømmer jo ikke mennesker for å ha en preferanse om å ikke være SAMMEN med noen som er overvektig. Jeg forstår at man ikke nødvendigvis seksuelt tenner på dette. Men det blir vanskelig når man da får tanken på at "Jeg som den jeg var før ville ikke vært god nok for deg", og det er jo en litt kinkig tanke å tåle i møte med partneren sin. Samtidig vil jeg sånn egentlig ikke være med noen som ville hatt en som ikke orket å gå på fjellet og som aldri trente og var langt inne i en spiseforstyrrelse, ikke fordi jeg som den jeg var ikke fortjente kjærlighet, men fordi den som valgte meg da ville egentlig fortjent noe mer enn noen som var alvorlig syk. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om dette. Det må gå an at man tenker at personligheten ens var god nok og elskverdig, men at når den var skjult av så mye problemer så var det ikke nok til å være en god nok partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var slank da jeg møtte min mann. Jeg er ganske sikker på at han ikke hadde valgt meg dersom jeg hadde vært tykk. Tykk er egentlig ikke hans preferanse. Godt inn i forholdet ble jeg tykk, på grunn av sykdom. Han sluttet ikke å elske meg av den grunn. Sluttet ikke å tenne på meg heller.

Det er en ting å velge seg en tykk dame i utgangspunktet, og noe annet når den du allerede elsker blir tykkere. 

Jeg har heldigvis fått av meg mesteparten av ekstravekten, men det har jeg jobbet med mest for min skyld. Han har elsket meg og tent på meg like mye gjennom det hele. 

Anonymkode: 35bcc...701

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei venninne som var ganske overvektig før, og som etter stor vektnedgang ble sammen med en av de som baksnakket henne pga vekten på videregående. Hun sa det ga henne selvtillit og se hvordan en som så ned på henne plutselig ville ha henne.

Anonymkode: 193a1...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før man kjenner hverandre blir menn interessert i kvinnen i stor grad på grunn av utseende. For de fleste personer er "normalt utseende" attraktivt, men vi har også preferanser som drar oss i den ene eller andre retningen. Også hva gjelder vekt. For min egen del for eksempel, så foretrekker jeg normal som de fleste andre, men hvis jeg må velge en retning så foretrekker jeg typisk de med litt overvekt enn det motsatte. Men ethvert betydelig avvik fra normalen (min normal) er i utgangspunktet ikke veldig attraktivt (jeg er selv normalvektig / atletisk).

Etter innsalgsperioden og når man har truffet en flott person, så går jo den initielle attraksjonen over i kjærlighet etterhvert. Da er som regel overvekt et mindre problem, fordi utseende nå bare er en liten del av den personen man har et forhold til. Overvekt har som regel en eller annen grunn også. Hvis en person velger å gå ut av et forhold fordi den andre plutselig forandrer seg mye så tror jeg det typisk er grunnen til forandringen som er det største problemet, ikke selve forandringen i seg selv.

I forhold til spørsmålet TS stiller så er jo historikken med de personene det gjelder veldig vesentlig. Hvis noen har vært normalt høfllige mot henne som tykk, men ikke romantisk interessert, så ser jeg ingen grunner til at TS ikke skal date de nå, hvis de nå synes hun er attraktiv. Men hvis personen var et rasshøl tidligere så er det jo stor sannsynlighet for at personen fortsatt er det, og da er det jo ingen grunn til å rote seg borti en slik person. Hvis TS tidligere også har "forsøkt seg", men blitt avvist, så er det også historikk som kan gjøre at man fort faller tilbake i gamle mønstre, som i seg selv antageligvis krever en god innsats å komme forbi. Litt den samme dynamikken man opplever på 20 og 30 års jubileum med gamle klassekompiser; veldig mange faller tilbake i gamle mønstre i sin oppførsel seg i mellom.

Forøvrig så spiller jo tiden også en massiv rolle. Har det gått 5 år eller 15? Folk forandrer seg uansett hele tiden. Hvis TS koser seg med at hun nå kan avvise tidligere beilere som nå plutselig har blitt interessert, så er jo det fint. Men hvis hun egentlig ønsker å date en av disse så synes jeg hun skal gi de en sjanse. Med mindre de har oppført seg som rasshøl, det er et karaktertrekk som har en lei tendens til å bli sittende livet ut.

Endret av Kreator
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte lang tid på å blomstre og når jeg først gjorde det så blomstret jeg tydeligvis noe voldsomt. Jeg ble mobbet mye på ungdomsskolen og videregående. De fleste mannlige "terroristene" har prøvd seg på meg etter jeg ble voksen og jeg er ikke litt flau engang på at jeg har bedt samtlige ta seg en bolle, på en vesentlig mer ufin måte....Om jeg ble mobbet pga overvekt hadde jeg gjort det samme. Vil man ikke ha meg på mitt verste så får de meg heller ikke på mitt beste. 

Anonymkode: dd919...688

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt ja til karen, så lenge de hadde vært snille før. Er en preferanse å ikke like overvektige folk i og med at det forbindes med helseproblemer.

Er mange som ikke liker røyking. Men når jeg sluttet å røyke hadde jeg takket ja til de som sa nei fordi jeg røkte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg aldri gjort. Hva om jeg går opp i vekt igjen f.eks pga. graviditet? Jeg har også en hormonell sykdom som gjør det vanskelig for meg å gå ned- og holde vekta. Jeg ville forsåvidt heller ikke hatt en mann som likte rundere damer da jeg ble sammen med han, men at han mistet lysten når jeg mistet vekt. Jeg vil ha en mann som elsker meg for den jeg er, tykk som tynn.

Nå har jeg ikke opplevd å bli avvist pga. overvekt da jeg var overvektig og har heller ikke merket forskjell på oppmerksomhet. Har alltid fått oppmerksomhet fra menn uansett hva jeg har veid.

Og nei, overvekt er ikke det samme som å være en lat sofagris som driter i helse og utseende og som bare spiser junk... :rolleyes:

Anonymkode: 8d5b2...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man sammenligne utseendet med vekt? Hvis noen hadde avvist deg pga utseendet, men så plutselig etter noen år er man attraktiv for den personen?

Anonymkode: 895fd...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...