Gå til innhold

Besøke biologiske mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Det er sånn jeg har giftet meg med en mann med barn fra tidligere ekteskap. Da vi giftet oss bodde barnet hans med moren sin, etter vi giftet oss sendte moren barnet med alle klærne sine til oss og giftet seg i utlandet og bor der. Barnet var 4 år gammel. Brukte bleier til og med. Det er jeg som har passet på han hele tiden, levert til barnehage hver morgen og henter. Kjøpt klær, vært på sykehus med henne, til tannlegen. Absolutt alt. Ikke fordi jeg VILLE, men fordi pappa var på jobb hele tiden, og det var bare meg som kunne ta seg av henne. Nå er barnet 6 år, jeg har selv nyfødt barn, og nå gjør jeg dobbelt jobb. 

Det som er at moren kommer to ganger i året til Norge, og henter han for to uker. Hun kaller seg for «mor» mens jeg gjør all hennes jobb her og sliter meg ut med to unger. Hun har skremt mannen min også med «hvis hun ikke før se henne så anmelder hun han» Jeg syns dette er ikke rettferdig. Jeg gjør alt for dette barnet, og moren kommer bare to gange ri året og kaller seg for mor. Hva slags rettigheter har jeg? Blir det riktig av meg å si til mannen min at jeg nekter dette? 

Anonymkode: 455f8...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må faktisk snakke med mannen din og si at han også må bidra. 

Anonymkode: f802d...23c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du ikke det ute i arbeidslivet? 

Vil ikke barnets far ta seg av barna sine?

Anonymkode: 5caf7...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten vinkler du hele denne saken til din fordel eller så er du gift med en mann som ikke tar noe som helst ansvar for ditt eget barn. 

Det er han som far som må ta tak i dette, ikke du som stemor. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes veldig rart ut..

Anonymkode: 1359e...f7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er far som har omsorgen på papiret? 

Men et personlig tips fra meg er å la jenta få møte sin mor. Jeg har selv vokst opp i en lignende situasjon. Jeg fikk reise å besøke min mor annenhver ferie, og det er jeg så glad for idag. Spesielt siden hun døde når jeg var 18 år. Jeg er veldig glad familien min ga meg mulighet til å ha et forhold til henne. 

Ang deg ts, så er det mest sannsynlig du som vil få de største gledene med barnet. Det er du som blir å få sitte på første rad i jentas bryllup, det er deg hun vil spørre om råd alltid! Og med tiden vil hun kanskje kalle deg mamma. Spesielt nå når hun har et søsken som vil si mamma til deg etterhvert, vil det mulig smitte over på eldste. Men uansett hva hun kaller deg eller kaller sin mor så er det du som er hennes forsørger og trygghet. Det var i alle fall slik jeg alltid følte når jeg vokste opp. Men det er viktig at du ikke fratar henne et forhold til sin biologiske mor. Det kommer nemlig til å bety mye for henne med tiden.

Anonymkode: b6995...0cd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør være forbannet på mannen din som ikke stiller opp. 

Mor er mor, uansett om hun er langt vekk. Barnet bodde med henne til det var fire år, og vet såpass. 

Hva ønsker du egentlig at mor skal gjøre? Slutte å komme to ganger i året? Si til barnet at nå er jeg ikke moren din lenger? 😳

Anonymkode: 39861...963

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kke vet om 6 år8ngen er gutt eller jente så er jeg uviss på hvor mye passing du egentlig har gjort...

Anonymkode: 394b8...a96

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Det er sånn jeg har giftet meg med en mann med barn fra tidligere ekteskap. Da vi giftet oss bodde barnet hans med moren sin, etter vi giftet oss sendte moren barnet med alle klærne sine til oss og giftet seg i utlandet og bor der. Barnet var 4 år gammel. Brukte bleier til og med. Det er jeg som har passet på han hele tiden, levert til barnehage hver morgen og henter. Kjøpt klær, vært på sykehus med henne, til tannlegen. Absolutt alt. Ikke fordi jeg VILLE, men fordi pappa var på jobb hele tiden, og det var bare meg som kunne ta seg av henne. Nå er barnet 6 år, jeg har selv nyfødt barn, og nå gjør jeg dobbelt jobb. 

Det som er at moren kommer to ganger i året til Norge, og henter han for to uker. Hun kaller seg for «mor» mens jeg gjør all hennes jobb her og sliter meg ut med to unger. Hun har skremt mannen min også med «hvis hun ikke før se henne så anmelder hun han» Jeg syns dette er ikke rettferdig. Jeg gjør alt for dette barnet, og moren kommer bare to gange ri året og kaller seg for mor. Hva slags rettigheter har jeg? Blir det riktig av meg å si til mannen min at jeg nekter dette? 

Anonymkode: 455f8...8b1

Nestem deg for om det er en han eller en hun. 

Du må bli voksen. 

Du giftet deg med en mann du visste hadde barn fra tidligere. Du valgte å bli gravid selv, selv om du visste at du måtte ta deg av det store barnet. Ville du blitt mindre utslitt om du hadde født det store barnet selv? Nesten elelr seksårs mellomrom mellom barn er noe de fleste klarer fint. Selv folk med trillinger klarer brasene det medfører. 

Du får ta en alvors prat med faren, eller er det kanskje konkuransen fra mammaen som er ditt største problem?

Anonymkode: ef64e...d56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du kke vet om 6 år8ngen er gutt eller jente så er jeg uviss på hvor mye passing du egentlig har gjort...

Anonymkode: 394b8...a96

Jeg regner med at ts prøver å anonymisere sin historie. Er egentlig også helt uvesentlig om barnet er gutt eller jente.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Er d iikke fint at barnet ser sin biologiske mor to uker i året da? En sånn relasjon er veldig viktig så sant ikke mor er full/ruset/ustabil da. Om hun kaller seg mor kan du kalle deg mamma om du vil. Men du har jo tatt deg av dette barnet til nå, det blir veldig rart om du ikke skal gidde mer fordi mor får oppmerksomhet fra barnet to uker i året. ... Du er viktigst i barnets liv. Det er du som er der i hverdagen. Mannen din burde selvsagt bidra, men det trengs en snakk. Du har gjort alt til nå så dette kommer vel litt plutselig på. Og utslitt blir man vel ikke av to barn. Krevende ja, men du visste jo at du skulle ta deg av hans datter når du valgte å få en til. Du valgte å ta deg av bbarnet og nå vil du ikke mer. Liker du barnet da?Høres rart ut dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nestem deg for om det er en han eller en hun. 

Du må bli voksen. 

Du giftet deg med en mann du visste hadde barn fra tidligere. Du valgte å bli gravid selv, selv om du visste at du måtte ta deg av det store barnet. Ville du blitt mindre utslitt om du hadde født det store barnet selv? Nesten elelr seksårs mellomrom mellom barn er noe de fleste klarer fint. Selv folk med trillinger klarer brasene det medfører. 

Du får ta en alvors prat med faren, eller er det kanskje konkuransen fra mammaen som er ditt største problem?

Anonymkode: ef64e...d56

Jeg er så pass voksen som man kan bli som passer på andres barn til og med! Du trenger ikke si til å bli voksen, du bor ikke hos meg og du vet ikke hva jeg gjør. Kanskje jeg prøver å anonymisere meg med å si «hun og han» er der vanskelig å tenke litt? Jeg har giftet meg med enn mann som har vært gift JA, men jeg viste ikke at en mor slutter å passe på sitt barn!

Anonymkode: 455f8...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du kke vet om 6 år8ngen er gutt eller jente så er jeg uviss på hvor mye passing du egentlig har gjort...

Anonymkode: 394b8...a96

Kjære deg, helt siden barnet er 4 år er jeg med barnet dag og natt. Hva mer kan jeg si? 

Med «hun og han» har jeg skrevet for å gjøre barnet anonymt. 

Anonymkode: 455f8...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør være forbannet på mannen din som ikke stiller opp. 

Mor er mor, uansett om hun er langt vekk. Barnet bodde med henne til det var fire år, og vet såpass. 

Hva ønsker du egentlig at mor skal gjøre? Slutte å komme to ganger i året? Si til barnet at nå er jeg ikke moren din lenger? 😳

Anonymkode: 39861...963

Et rart synspunkt. Er far også far uansett om han er langt vekke?

Anonymkode: 17977...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Det er sånn jeg har giftet meg med en mann med barn fra tidligere ekteskap. Da vi giftet oss bodde barnet hans med moren sin, etter vi giftet oss sendte moren barnet med alle klærne sine til oss og giftet seg i utlandet og bor der. Barnet var 4 år gammel. Brukte bleier til og med. Det er jeg som har passet på han hele tiden, levert til barnehage hver morgen og henter. Kjøpt klær, vært på sykehus med henne, til tannlegen. Absolutt alt. Ikke fordi jeg VILLE, men fordi pappa var på jobb hele tiden, og det var bare meg som kunne ta seg av henne. Nå er barnet 6 år, jeg har selv nyfødt barn, og nå gjør jeg dobbelt jobb. 

Det som er at moren kommer to ganger i året til Norge, og henter han for to uker. Hun kaller seg for «mor» mens jeg gjør all hennes jobb her og sliter meg ut med to unger. Hun har skremt mannen min også med «hvis hun ikke før se henne så anmelder hun han» Jeg syns dette er ikke rettferdig. Jeg gjør alt for dette barnet, og moren kommer bare to gange ri året og kaller seg for mor. Hva slags rettigheter har jeg? Blir det riktig av meg å si til mannen min at jeg nekter dette? 

Anonymkode: 455f8...8b1

det er da ikke ditt ansvar overhodet. Her trenger mannen din og hans tidligere kone faktisk gjøre opp intern hvordan de ønsker å følge opp deres felles barn. Her har dem gjort barnet deres til et kasteball, og blir ikke oppdratt som demmes eller hennes felles barn. Det er åpenbart noen har løpt fra ansvaret. Og det er svært leit at ei jente ikke får oppleve mer til moren sin. Men på en annen side så virker det som hans tidligere kone lever det gode liv i utlandet og har mistet seg selv og kanskje til og med opplagt flørter med rus. Ingen mor gjør faktisk sånt! Driver mannen din med rus? eller hans tidligere kone?

Anonymkode: 3ae51...913

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et rart synspunkt. Er far også far uansett om han er langt vekke?

Anonymkode: 17977...09e

Har barnet bodd hos far til det ble fire år gammelt, så selvsagt. 

Anonymkode: 39861...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnets biologiske mor ER barnets mor. Ikke du, selv om du tar være på barnet i hverdagen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette hørtes veldig rart ut..

Anonymkode: 1359e...f7f

Ja.. Ut i fra teksten så er barnet tvekjønnet.. 

Anonymkode: db3f6...ce4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mor er mor så kan vel du ts være mamma? 

Anonymkode: db3f6...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer aldri til å bli mor/mamma til stedatter din. Det er ikke meningen å være kvass, men hun har bare en mamma og en pappa.

Men selv om hun er den som får ærestittelen "mor" og de ses 2 ganger i året. Så er du den som er der for henne, du er en av de viktigste personene i livet hennes. Det kommer ikke til å bli glemt selv om hun har tid og knytter bånd med mamman sin. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...