Gå til innhold

Gruer meg til tannbehandling i narkose.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her! Nå har jeg vært i narkose til tannlegen. Vil bare si at det gikk over all forventning. Grudde meg mye. Men da jeg ble hentet inn til narkosen så var jeg helt avslappet. Grudde meg til veneflonen. kjente ikke stikket. Grudde meg til de skulle sprøyte inn sovemidlet. Kjente det ikke, poff så var jeg borte. Fikk kun spørsmål om vekt og om jeg hadde vært i narkose før. Å om jeg hadde spørsmål til tannlegen først. Våknet etter narkosen med litt smerter som ble tatt hånd om med en gang av tannlegen. Fikk mer bedøvelse og 2 tabletter. Har heller ikke hatt smerter i ettertid. Kun øm og ubehagelig med stingene. Spydde 24 timer etter narkosen var over. Svimmel i 3 dager etterpå. Fikk en liten donald kul i bakhodet, så jeg hadde vondt i 3-4 dager. Tannlegen sa det var for at hodet ble så tungt i narkose. Å blå/lilla farge på kinn og hals.Sitter igjen med positiv opplevelse. Takk til dere som sa det kom til å gå bra med meg. Dere hadde rett!! Superglad jeg er ferdig!! Å alle tok godt vare på meg på det tannlege kontoret.

Anonymkode: 5c661...7be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.5.2018 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Herlighet for en tråd! 

Du går frivillig til narkosebehandling. Du kunne fint gjort tannbehandlingene fortløpende uten narkose og uten en så lang "klagesang" for all verden. Du mener tannlegen bagatelliserer, det er helt klart og tydelig at du er i den andre enden av skalaen, du krisemaksimerer.

Ingen synes tannbehandling er en fornøyelse. Alle vet at tannbehandling er en nødvendighet. 

Anonymkode: dabe0...940

Noen klarer faktisk ikke å få utført tannbehandling uten narkose, og grunnene til det kan være mange. Du vet, alle er vi ikke like, men vi skal ikke se ned på de som ikke er like oss selv.

Jeg fikk utført tannbehandling/ operasjon i narkose for noen år siden, og tro meg, det er ikke lett å få. Det er ikke noe alle kan få, spesielt ikke om det dekkes av Helfo. 

Anonymkode: be6b3...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her! Nå har jeg vært i narkose til tannlegen. Vil bare si at det gikk over all forventning. Grudde meg mye. Men da jeg ble hentet inn til narkosen så var jeg helt avslappet. Grudde meg til veneflonen. kjente ikke stikket. Grudde meg til de skulle sprøyte inn sovemidlet. Kjente det ikke, poff så var jeg borte. Fikk kun spørsmål om vekt og om jeg hadde vært i narkose før. Å om jeg hadde spørsmål til tannlegen først. Våknet etter narkosen med litt smerter som ble tatt hånd om med en gang av tannlegen. Fikk mer bedøvelse og 2 tabletter. Har heller ikke hatt smerter i ettertid. Kun øm og ubehagelig med stingene. Spydde 24 timer etter narkosen var over. Svimmel i 3 dager etterpå. Fikk en liten donald kul i bakhodet, så jeg hadde vondt i 3-4 dager. Tannlegen sa det var for at hodet ble så tungt i narkose. Å blå/lilla farge på kinn og hals.Sitter igjen med positiv opplevelse. Takk til dere som sa det kom til å gå bra med meg. Dere hadde rett!! Superglad jeg er ferdig!! Å alle tok godt vare på meg på det tannlege kontoret.

Anonymkode: 5c661...7be

Så bra det gikk bra. Høres dog dramatisk ut? Jeg har aldri hatt noen av de problemene etter narkose, har vært helt fin som om jeg bare har tatt en kjapp powernap, ikke noe spying eller kuler eller noe.

Det jeg derimot absolutt vil anbefale deg er å gå og få tatt et røntgenbilde. Jeg trakk en tann og borret 18 tenner i narkose, og jeg måtte gjøre ALT om igjen fordi det var så dårlig utført arbeid (kjapper seg når man er i narkose, og kan ha vanskeligheter med å komme til forbi man er så slapp/har intubering). Lurt å finne ut av det før hullene evt. har vokst mye under fyllingene om det er slurvet hos deg også (vet at det har skjedd flere enn meg). 

Anbefaler deg også å prøve å øve deg på vanlig tannlege med f. eks. beroligende for fremtiden. Jeg klarer i dag å gå til tannlegen uten beroligende og jeg har sovnet flere ganger :) 
Har ikke lest hele tråden, men hvis det er pga. tannlegeskrekk du fikk det gjort i narkose.

Anonymkode: 0fad1...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...