Gå til innhold

Tykk blir slank?


Æogdu

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame i min beste alder 😊 Har en jobb jeg liker og god inntekt. Barna begynner å bli store og jeg har mere tid til meg selv. 

Har vært skilt nå i 5 år. Datet noen, uten at det ble det helt store. Jeg har godt humør og positiv innstilling til livet. 

I løpet av disse årene har jeg vært aktiv på sukker, tinder og happn. I den grad jeg har hatt tid. Det er her jeg har møtt mine dater. 

Nå er jeg lei av å dra på dater. Har slettet mine kontoer. Jeg har bestemt meg for å ta grep selv IRL.  

Har skjedd endel i livet de siste årene også som har gjort at jeg har mistet litt kontroll over mat inntak. Jeg har en lei tendens til å spise når jeg er engstelig. Vekten var 103 kg i april. 

Jeg skal ned i vekt, få tilbake min egen kropp. Finne meg en mann og gjør jeg ikke det er det ingen krise heller. Men det som blir interessant er om livet som slank singel blir attraktivt😊 jeg har så mange selvrealiserings planer som blir lettere å få realisert om jeg ikke har 30 kg ekstra å dra på. 

Har gått ned 3 kg til nå, veier 100kg. Følg med og hei meg i mål 😄🇳🇴

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har planer om det samme. Skal gå ned litt over 20 kg, så skal jeg starte å date igjen. Men jeg har datet som normalvektig og, og synes det er litt skremmende hvor mange menn som ville på date da, og ville ha en date nummer 2 osv. I forhold til nå som jeg er tykk.

Anonymkode: 23e64...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Æogdu skrev:

Jeg er en dame i min beste alder 😊 Har en jobb jeg liker og god inntekt. Barna begynner å bli store og jeg har mere tid til meg selv. 

Har vært skilt nå i 5 år. Datet noen, uten at det ble det helt store. Jeg har godt humør og positiv innstilling til livet. 

I løpet av disse årene har jeg vært aktiv på sukker, tinder og happn. I den grad jeg har hatt tid. Det er her jeg har møtt mine dater. 

Nå er jeg lei av å dra på dater. Har slettet mine kontoer. Jeg har bestemt meg for å ta grep selv IRL.  

Har skjedd endel i livet de siste årene også som har gjort at jeg har mistet litt kontroll over mat inntak. Jeg har en lei tendens til å spise når jeg er engstelig. Vekten var 103 kg i april. 

Jeg skal ned i vekt, få tilbake min egen kropp. Finne meg en mann og gjør jeg ikke det er det ingen krise heller. Men det som blir interessant er om livet som slank singel blir attraktivt😊 jeg har så mange selvrealiserings planer som blir lettere å få realisert om jeg ikke har 30 kg ekstra å dra på. 

Har gått ned 3 kg til nå, veier 100kg. Følg med og hei meg i mål 😄🇳🇴

 

1 time siden, Æogdu skrev:

Jeg er en dame i min beste alder 😊 Har en jobb jeg liker og god inntekt. Barna begynner å bli store og jeg har mere tid til meg selv. 

Har vært skilt nå i 5 år. Datet noen, uten at det ble det helt store. Jeg har godt humør og positiv innstilling til livet. 

I løpet av disse årene har jeg vært aktiv på sukker, tinder og happn. I den grad jeg har hatt tid. Det er her jeg har møtt mine dater. 

Nå er jeg lei av å dra på dater. Har slettet mine kontoer. Jeg har bestemt meg for å ta grep selv IRL.  

Har skjedd endel i livet de siste årene også som har gjort at jeg har mistet litt kontroll over mat inntak. Jeg har en lei tendens til å spise når jeg er engstelig. Vekten var 103 kg i april. 

Jeg skal ned i vekt, få tilbake min egen kropp. Finne meg en mann og gjør jeg ikke det er det ingen krise heller. Men det som blir interessant er om livet som slank singel blir attraktivt😊 jeg har så mange selvrealiserings planer som blir lettere å få realisert om jeg ikke har 30 kg ekstra å dra på. 

Har gått ned 3 kg til nå, veier 100kg. Følg med og hei meg i mål 😄🇳🇴

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har planer om det samme. Skal gå ned litt over 20 kg, så skal jeg starte å date igjen. Men jeg har datet som normalvektig og, og synes det er litt skremmende hvor mange menn som ville på date da, og ville ha en date nummer 2 osv. I forhold til nå som jeg er tykk.

Anonymkode: 23e64...d24

Det blir interesant å finne ut, om singellivet er bedre som slank 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, veggteppe skrev:

Jeg heier på deg!! 😃

Takk 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Æogdu skrev:

 

 

Det blir interesant å finne ut, om singellivet er bedre som slank 😄 

Det er nok det, siden fedme i segselv ikke er særlig tiltrekkende, og man er ofte litt mer misfornøyd med segselv om man føler seg for tung og stor. Med det sagt er det jo ikke vekta alene som avgjør. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har planer om det samme. Skal gå ned litt over 20 kg, så skal jeg starte å date igjen. Men jeg har datet som normalvektig og, og synes det er litt skremmende hvor mange menn som ville på date da, og ville ha en date nummer 2 osv. I forhold til nå som jeg er tykk.

Anonymkode: 23e64...d24

Hvorfor skremmende? Å være overvektig er å ta dårlig vare på seg selv og egen helse, det er et rødt flagg i mine øyne. Man tar ikke eget liv seriøst og jobber med seg selv for å bli bedre. Samt at det er jo andre bagateller som er negative også, som betydelig mer penger som får til "vomfyll" (mat), kanskje mindre interessert i å være med aktiviteter som krever, vel, aktivitet. 

Anonymkode: 0a574...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skremmende? Å være overvektig er å ta dårlig vare på seg selv og egen helse, det er et rødt flagg i mine øyne. Man tar ikke eget liv seriøst og jobber med seg selv for å bli bedre. Samt at det er jo andre bagateller som er negative også, som betydelig mer penger som får til "vomfyll" (mat), kanskje mindre interessert i å være med aktiviteter som krever, vel, aktivitet. 

Anonymkode: 0a574...c0b

Her kommer fedmehetserne i full anmarsj! 😂 bare å ignorere TS. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, veggteppe said:

Her kommer fedmehetserne i full anmarsj! 😂 bare å ignorere TS. 

Fedmehets? Jeg ser på det å være overvektig som å røyke eller drikke for mye alkohol, man driver rovdrift på egen kropp og helsen vil være dårligere. Det er like innafor å takke nei til overvektige, som å takke nei til røykere

Anonymkode: 0a574...c0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fedmehets? Jeg ser på det å være overvektig som å røyke eller drikke for mye alkohol, man driver rovdrift på egen kropp og helsen vil være dårligere. Det er like innafor å takke nei til overvektige, som å takke nei til røykere

Anonymkode: 0a574...c0b

Du kan takke nei til absolutt hva du vil, men å automatisk anta at de som er overvektige «ikke tar eget liv seriøst» er utrolig nedlatende og arrogant.

Majoriteten av befolkninga er overvektig, men de fleste tar nok eget liv seriøst, selv om de har noe de sliter med og ikke er perfekte.

Fint om du klarer å legge bort fordommene selv om du har preferanser :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, veggteppe said:

Du kan takke nei til absolutt hva du vil, men å automatisk anta at de som er overvektige «ikke tar eget liv seriøst» er utrolig nedlatende og arrogant.

Majoriteten av befolkninga er overvektig, men de fleste tar nok eget liv seriøst, selv om de har noe de sliter med og ikke er perfekte.

Fint om du klarer å legge bort fordommene selv om du har preferanser :) 

Selvsagt tar man ikke eget liv seriøst om man synes det er helt ok å risikere hjerteinfarkt innen man er 45 fordi man er glad i burger og kronisk overspising. 

Sykdommer relatert til livsstil forårsaker mellom 70 og 80 prosent av norske dødsfall.
I Norge skyldes nesten fire av fem dødsfall hjerte- og karsykdommer og kreft, som stort sett kan relateres til livsstil, skriver Vårt Land.

Årlig dør 36 millioner på verdensbasis på grunn av dårlige livsstilsvaner og usunt kosthold. En av fire av disse rekker ikke å fylle 60 år, viser tall fra Verdens helseorganisasjon (WHO).

https://forskning.no/content/flest-dor-av-livsstilssykdommer

Anonymkode: 0a574...c0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart at overvekt er helseskadelig. Og jeg synes heller ikke at svært overvektige menn er attraktive. Jeg er glad i friluftsliv og ser etter en mann som har slike interesser. Fint å ha en som liker å være aktiv slik at man ikke bare blir sittende og ha det koselig 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skremmende? Å være overvektig er å ta dårlig vare på seg selv og egen helse, det er et rødt flagg i mine øyne. Man tar ikke eget liv seriøst og jobber med seg selv for å bli bedre. Samt at det er jo andre bagateller som er negative også, som betydelig mer penger som får til "vomfyll" (mat), kanskje mindre interessert i å være med aktiviteter som krever, vel, aktivitet. 

Anonymkode: 0a574...c0b

Jeg har lav forbrenning, går og på medisiner som ikke hjelper, har vært syk de siste 3 årene. Og har da gradvis lagt på meg, før har jeg alltid trent mye, for å holde vekten stabil. Jeg liker ikke junk Food, overspiser ikke, liker ikke brus osv. Jeg er glad i sunn mat, spiser masse grønnsaker, fisk, kyllingfilet osv. Men jeg legger på meg av å spise meg mett på normal sunn mat. Så lenge jeg ikke får trent mye. Så ikke noe mer kostnader til mat, og midjemålet mitt er under 80 cm selv om jeg er overvektig. 

Men selvfølgelig skal menn få velge hva de vil. Men overvektige menn velger meg jo og bort. Nå er jeg på bedringens vei, kan gradvis begynne å trene mer, og jeg ønsker jo da faktisk en aktiv mann, og ser jo at derfor må jo jeg bli normalvektig, skal denne aktive mannen velge meg. Og jeg har ikke noe imot å date en overvektig mann, så lenge han er aktiv. 

Anonymkode: 23e64...d24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt tar man ikke eget liv seriøst om man synes det er helt ok å risikere hjerteinfarkt innen man er 45 fordi man er glad i burger og kronisk overspising. 

Sykdommer relatert til livsstil forårsaker mellom 70 og 80 prosent av norske dødsfall.
I Norge skyldes nesten fire av fem dødsfall hjerte- og karsykdommer og kreft, som stort sett kan relateres til livsstil, skriver Vårt Land.

Årlig dør 36 millioner på verdensbasis på grunn av dårlige livsstilsvaner og usunt kosthold. En av fire av disse rekker ikke å fylle 60 år, viser tall fra Verdens helseorganisasjon (WHO).

https://forskning.no/content/flest-dor-av-livsstilssykdommer

Anonymkode: 0a574...c0b

Ganske sikker på at alle disse tar livet sitt på alvor, selv om de ikke nødvendigvis har like gode verktøy til å pleie egen helse som andre. Fedme er høyere i lavere økonomiske samfunnsklasser.

Så helt enig med deg om at helse er  viktig, men vær nå ikke så arrogant at du tror de med livsstilsproblemet er mindre glad i livet sitt enn deg. 

Anonymkode: deab2...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge kommentarene over bør vi alle kanskje slutte å spise, så lever vi evig! :mynona:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Ts :)

Klart de fleste av oss får bedre sjanse når en har normalvekt, er en grunn til at det heter normalvekt. 

Håper du lykkes. For 95% av oss handler vektnedgang om viljestyrke, og om å ta seg sammen. For resten kan det være sykdom etc inne i bildet og det kan en ikke gjøre noe med. 

Anonymkode: 0c8a5...584

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...