Gå til innhold

Har du fordommer, mot folk som opererer inn større rumpe, leppe(sugemunn)-forstørrelse etc?


puppi

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Trikken skrev:

Jeg gjør akkurat som jeg vil, kommer aldri til å leve livet mitt av hensyn til andre. Om jeg velger bruke hele lønnen på å bli human barbie er det mitt valg, mitt liv. Og jeg viftet vilt med flagget for noen dager siden for at jeg lever i et land der jeg er fri til å ta egne valg. 

Og når man velger å livet sitt på en viss måte må man tåle konsekvensene av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor man kan tenke at man vet så mye om dem, basert på så åpenbare ytre kjennetegn. Jeg kjenner ei med botox og silikon. Hun er ekstremt skarp, studerer statsvitenskap, men har slitt forjævlig psykisk og vært lagt inn flere ganger. Man skal være mye mer forsiktig med fordømmelse enn det man er i dag. Det er nesten mer trist at vi ut fra slike åpenbare trekk generaliserer i hytt og pine. Nå skulle man jo i en tråd også ha det til at folk med tattoveringer har lavere IQ, + andre fordommer. Alt dette er mye mer trist og teit enn mennesker med tattiser og botox.

Endret av Lava Anne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lava Anne skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor man kan tenke at man vet så mye om dem, basert på så åpenbare ytre kjennetegn. Jeg kjenner ei med botox og silikon. Hun er ekstremt skarp, studerer statsvitenskap, men har slitt forjævlig psykisk og vært lagt inn flere ganger. Man skal være mye mer forsiktig med fordømmelse enn det man er i dag. Det er nesten mer trist at vi ut fra slike åpenbare trekk generaliserer i hytt og pine. Nå skulle man jo i en tråd også ha det til at folk med tattoveringer har lavere IQ, + andre fordommer. Alt dette er mye mer trist og teit enn mennesker med tattiser og botox.

Nå handler det jo mye om disse «influencerne» som nærmest presser unge jenter til å gjøre kosmetiske inngrep da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JackNapier skrev:

Og når man velger å livet sitt på en viss måte må man tåle konsekvensene av det.

Spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JackNapier skrev:

Nå handler det jo mye om disse «influencerne» som nærmest presser unge jenter til å gjøre kosmetiske inngrep da...

Er aldergrense på kosmetisk inngrep om du researcher litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Trikken skrev:

Er aldergrense på kosmetisk inngrep om du researcher litt.

Hva har det med saken å gjøre? En 18-åring er en ung jente, og når hun har blitt påvirket siden hun var 13 er sjansen langt større for at hun har et forkvaklet selvbilde når hun er 18... Elendig argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JackNapier skrev:

?

Hvilke konsekvenser er det du mener de burde forvente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JackNapier skrev:

Nå handler det jo mye om disse «influencerne» som nærmest presser unge jenter til å gjøre kosmetiske inngrep da...

Selvfølgelig. Men når hele samfunnet retter reklame mot unge kvinner (og også unge gutter, men i mindre grad), så blir det feil å straffe individet. Det er systemet det er noe galt med. Det er det som gjør at man får dårlig selvfølelse og føler seg dritt. Når menn er redd for penisstørrelse og at de ikke har muskler nok, så er det også et kollektivt problem, selv om man selvfølgelig også bør si til enkeltmennesker at de må forsøke å drite i det. Men det er ikke lett når samfunn lager kollektive tenningsmønstre og man kan bli straffet for å ikke stå til kravene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trikken skrev:

Hvilke konsekvenser er det du mener de burde forvente...

At når du endrer utseendet ditt til å se helt unaturlig ut må du akseptere at folk er kritiske til det. Akkurat som når du flagger at du kommunist så må du akseptere at folk er kritiske til det, for å ta et eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JackNapier skrev:

Hva har det med saken å gjøre? En 18-åring er en ung jente, og når hun har blitt påvirket siden hun var 13 er sjansen langt større for at hun har et forkvaklet selvbilde når hun er 18... Elendig argument.

Man kan ikke sensurere bloggere o.l for at det kan påvirke andres valg når de blir voksne. 

Elendig kommentar? Mine meninger er ikke "elendig" selv om de er motsatt av dine. Vi blir nok aldri enige, men sånne kommentarer er bare usaklig og barnslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trikken skrev:

Man kan ikke sensurere bloggere o.l for at det kan påvirke andres valg når de blir voksne. 

Elendig kommentar? Mine meninger er ikke "elendig" selv om de er motsatt av dine. Vi blir nok aldri enige, men sånne kommentarer er bare usaklig og barnslig.

Du vet at reklame mot barn er ulovlig i Norge...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JackNapier skrev:

At når du endrer utseendet ditt til å se helt unaturlig ut må du akseptere at folk er kritiske til det. Akkurat som når du flagger at du kommunist så må du akseptere at folk er kritiske til det, for å ta et eksempel.

De fleste forandrer ikke utseende for å se unaturlig ut. At folk har forskjellige politiske meninger syns jeg ikke betyr at andre skal dømme de for. 

Hvem er alle disse folkene du snakker for? Er du mer enn 1 person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, JackNapier skrev:

Du vet at reklame mot barn er ulovlig i Norge...?

Har aldri sett en reklame for kosmetisk operasjon til barn i Norge. Legg gjerne med link om du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trikken skrev:

De fleste forandrer ikke utseende for å se unaturlig ut. At folk har forskjellige politiske meninger syns jeg ikke betyr at andre skal dømme de for. 

Hvem er alle disse folkene du snakker for? Er du mer enn 1 person?

Nei, men de ender med å gjøre det. Har jeg sagt de skal dømmes for det? Nei, jeg sa man må tåle konsekvensene av det. Vi er blitt for bortskjemte i dette landet, det er en naturlov at man må ta konsekvensene av sine handlinger.

Hvilke «alle» folk er det jeg snakker om? Jeg er en av mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JackNapier skrev:

Nei, men de ender med å gjøre det. Har jeg sagt de skal dømmes for det? Nei, jeg sa man må tåle konsekvensene av det. Vi er blitt for bortskjemte i dette landet, det er en naturlov at man må ta konsekvensene av sine handlinger.

Hvilke «alle» folk er det jeg snakker om? Jeg er en av mange.

Kjenner mange jeg ikke ser de har tatt inngrep, så der er vi veldig uenige. Alle "overdriver" ikke. Men hvilke kosekvenser er det du snakker om, for du virker veldig dømmende. Naturlov? Normene i samfunnet er skapt av mennenser.

Du skriver feks jeg må godta at "folk" er kritiske til det. Du bruker folk hele tiden istedet for deg selv. Derfor lurer jeg på hvem alle disse folkene du snakker for er. Du er en av mange ja, hører du sier det. Men i en diskusjon kan du kun snakke for deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Trikken skrev:

Kjenner mange jeg ikke ser de har tatt inngrep, så der er vi veldig uenige. Alle "overdriver" ikke. Men hvilke kosekvenser er det du snakker om, for du virker veldig dømmende. Naturlov? Normene i samfunnet er skapt av mennenser.

Du skriver feks jeg må godta at "folk" er kritiske til det. Du bruker folk hele tiden istedet for deg selv. Derfor lurer jeg på hvem alle disse folkene du snakker for er. Du er en av mange ja, hører du sier det. Men i en diskusjon kan du kun snakke for deg selv.

Siden du er så nysgjerrig på «folk», det er da fler enn meg i denne tråden som er kritisk til plastisk kirurgi?

Og jeg snakker ikke om samfunnsmessige normer, jeg snakker om naturlover. Alle aksjoner har en reaksjon, alle handlinger har en konsekvens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Har du fordommer, mot folk som opererer inn større rumpe, leppe(sugemunn)-forstørrelse etc?

Jepp, kunne ikke falle meg inn å kjent ei slik ei engang. 

Skjønner og har empati med kvinner som etter svangerskap og eldring ønsker å stramme opp/fylle brystene sine, men alt annet er patetisk etter min mening.

Anonymkode: 56b7c...29a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og plastisk kirurgi er til for å fikse folk som har store medfødte feil på utseendet sitt og som har vært i ulykker, ikke folk som er usikre på seg selv. Plastisk kirurgi vil aldri fikse indre demoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har fordommer og jeg blir irritert på mennesker som utfører sånne inngrep, men jeg vet ikke hvorfor. Jeg tror det har å gjøre med at man bidrar til at samfunnet blir mindre ekte, mindre fokus på det som er viktig, og at mange mennesker dyrker dette kunstige. 

Eksempel: en dame jeg jobber med begynte med botox da hun var 25. Hun har silkon, har fillere, leppeforstørring, farget hår, tatovert sminke. Og alle går og snakker om hvor sykt pen hun er. Er det det som er skjønnhet? 

I tillegg er denne dama lærer. Og jeg synes hun sender ut så feil signaler overfor ungdommene hun jobber med. 

Anonymkode: f3d44...716

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...