Gå til innhold

Kongelig bryllup i England


Sitronmelis

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er nummer seks. *spikker fliser*. Men ellers trenger man da ikke være britisk statsborger for å synge god save the queen.

Anonymkode: 3f004...e97

Ja, nr 6, jeg husket ikke den lille til Kate og William i farten! Min feil. Men enig i at man ikke må være britisk statsborger for synge God save the Queen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, tirben said:

Ja, nr 6, jeg husket ikke den lille til Kate og William i farten! Min feil. Men enig i at man ikke må være britisk statsborger for synge God save the Queen. 

Alternativt kan man ta den norske kongesangen, eller Rødgrøt med fløte på. :fnise:

Anonymkode: 3f004...e97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig. Jeg gråt. Ekte kjærlighet er det beste som finnes. Slik drømmemann vil jeg og ha. 

Anonymkode: 97c2d...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alternativt kan man ta den norske kongesangen, eller Rødgrøt med fløte på. :fnise:

Anonymkode: 3f004...e97

Rødgrønt med fløte på haha, ja 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apostelen
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er nummer seks. *spikker fliser*. Men ellers trenger man da ikke være britisk statsborger for å synge god save the queen.

Anonymkode: 3f004...e97

Meghan Markle er faktisk blitt britisk statsborger. Man må være britisk statsborger når man er medlem av den britiske kongefamilien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser på utenlandske aviser nå at det reageres, for hun/de vendte seg ikke mot dronningen og bukket/neide dypt for henne før de begynte å gå ut, slik som man alltid gjør i slike sammenhenger. Det var merkelig faktisk. :klo: 

2 timer siden, Rumle skrev:

Fikk du med deg detaljen om at Harry hadde vært på Kensington Palace og plukket forglemmegei, til minne om moren, som har blitt brukt i brudebuketten? 

NÅ fikk du meg til å frembringe en veldig lokal styrtbyge ved tanken på dette, Rumle. Kleenex! :grine: *hikst!* 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

22 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Leser på utenlandske aviser nå at det reageres, for hun/de vendte seg ikke mot dronningen og bukket/neide dypt for henne før de begynte å gå ut, slik som man alltid gjør i slike sammenhenger. Det var merkelig faktisk. :klo: 

NÅ fikk du meg til å frembringe en veldig lokal styrtbyge ved tanken på dette, Rumle. Kleenex! :grine: *hikst!* 

Jeg tror nok det er lett å glemme noe på en sånn dag, og de blir nok tilgitt. 

Forglemmegei-historien var kjempekoselig og rørende. 

La forresten merke til at Camilla tydeligvis ikke er helt Kates cup of tea, de satt side om side i kirken. Eller kanskje det bare var meg :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, godjenten said:

Ja, ene er Irish Guards(den røde) og andre er Blues and Royals(den svarte). Men usikker på hva som bestemmer når de skal bruke hvem. Står de fritt eller er det tradisjoner, osv som bestemmer? Er jo snakk om kongelige og militære uniformer så kan jo være en del regler der. 

Ble sagt at William ikke brukte den for å ikke stjele fokus fra Harry.

Anonymkode: fc3f0...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronningen virket lite blid. Hun kunne smilt litt. 

Anonymkode: 081b1...d98

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ble sagt at William ikke brukte den for å ikke stjele fokus fra Harry.

Anonymkode: fc3f0...cc8

Takk! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble sagt at William ikke brukte den for å ikke stjele fokus fra Harry.

Anonymkode: fc3f0...cc8

De var nå veldig kjekke begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Aaah, en liten pause, men så tilbake til å lese twitterposter om bryllupet! Fantastisk! Blir så rørt, herfra til evigheten. Det er jo som et eventyr. Kommer ikke over dette lille klippet der han sier "You look amazing" biter seg i leppen og så "I'm so lucky". Gaaaah! 

Jeg er ikke en gang en person som liker store mengder, så tvilsomt at dette hadde vært drømmen for meg, men likevel så blir det bare som en drøm! :hjerte: :ninuskapus:

og @godjenten takk for tilbudet, du klemmes flat! :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del spørsmål...

Hvorfor var det kun moren til Meghan som var invitert av hennes familie? Og hvorfor satt hun helt alene på ANDRE rad?!

Hvorfor virket hele Harry's familie forholdsvis sure/lite imponerte, med unntak av William? Så ingen smil eller gledestårer fra f.eks Kate, Charles, Phillip, Camilla eller dronningen selv. 

Hva er greia med faren til Meghan? Har hørt og lest så mye rart om han. 

Synes forøvrig brudeparet selv så nydelig forelsket ut og virket veldig lykkelige, reagerte bare litt på omstendighetene rundt!

Anonymkode: c55d6...dcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har egentlig aldri interessert meg for sånt, men du verden så flott bryllup! Jeg satt klistra til skjermen og bare lengter etter reprisen , kan se det igjen og igjen :) Helt utrolig at Megan klarte å holde igjen tårene selv. 

Jeg syntes det var ekstra mektig at det var gospel kor som sang Stand By Me og This Little Light of Mine, og at både biskopen og han som spilte cello , nyyydelig Ave Maria, også var afroamerikanske. Det viste et rørende mangfold og at disse fikk ha plass til "sine elementer" i et kongelig bryllup var utrolig stort og gir en aksept vi aldri har sett maken til før, i den vestlige verden. Skulle jo bare mangle siden Megan er halvt afroamerikaner selv, men jeg hadde forventet og fryktet at bryllupet ville bli så hvitt som mulig pga dronningens gammeldagse holdninger.

 

Anonymkode: 2983c...7f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en del spørsmål...

Hvorfor var det kun moren til Meghan som var invitert av hennes familie? Og hvorfor satt hun helt alene på ANDRE rad?!

Hvorfor virket hele Harry's familie forholdsvis sure/lite imponerte, med unntak av William? Så ingen smil eller gledestårer fra f.eks Kate, Charles, Phillip, Camilla eller dronningen selv. 

Hva er greia med faren til Meghan? Har hørt og lest så mye rart om han. 

Synes forøvrig brudeparet selv så nydelig forelsket ut og virket veldig lykkelige, reagerte bare litt på omstendighetene rundt!

Anonymkode: c55d6...dcb

Pappaen var jo også i invitert. 

Anonymkode: fc3f0...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Leser på utenlandske aviser nå at det reageres, for hun/de vendte seg ikke mot dronningen og bukket/neide dypt for henne før de begynte å gå ut, slik som man alltid gjør i slike sammenhenger. Det var merkelig faktisk. :klo: 

 

Da bør de se nøyere etter for paret bukker og neier ummidelbart etter Good save the Queen. Det ser ikke ut som hun gjør en dyp hoffreverens, men det er vel heller ikke så lett i en slik kjole. :-) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Dronningen virket lite blid. Hun kunne smilt litt. 

Anonymkode: 081b1...d98

Enig. Hun så faktisk skikkelig gretten ut. Hva hadde det kostet henne å klemme fram et smil eller fem i barnebarnets bryllup? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som reagerer på at Meghan ikke får lov til å jobbe som skuespiller lenger?

Anonymkode: 96e4e...8d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en del spørsmål...

Hvorfor var det kun moren til Meghan som var invitert av hennes familie? Og hvorfor satt hun helt alene på ANDRE rad?!

Hvorfor virket hele Harry's familie forholdsvis sure/lite imponerte, med unntak av William? Så ingen smil eller gledestårer fra f.eks Kate, Charles, Phillip, Camilla eller dronningen selv. 

Hva er greia med faren til Meghan? Har hørt og lest så mye rart om han. 

Synes forøvrig brudeparet selv så nydelig forelsket ut og virket veldig lykkelige, reagerte bare litt på omstendighetene rundt!

Anonymkode: c55d6...dcb

Meghan har vokst opp mest hos sin mor, og har et godt forhold til henne. Faren har hun ikke møtt på flere år, men han var invitert. Han har rotet seg opp i en del surr i forbindelse med det forestående bryllupet, og meldte i forrige uke avbud.  Så sa han at han skulle komme, men så fikk han hjerteinfarkt,  og kunne derfor ikke reise. 

Meghans halvsøsken hos far, har ikke hatt kontakt med Meghan på veldig mange år. Men de har oppført seg helt forferdelig før bryllupet, og alle skjønner nå hvorfor de ikke ble invitert! 

Det at kongefamilien ikke smiler, er nok fordi de er den "britiske kongefamilien." De viser ikke følelser. Kun Harry og William er annerledes,  for de har også lært fra sin mor. For den eldre garde, er det viktig å oporettholde en fasade. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Andre som reagerer på at Meghan ikke får lov til å jobbe som skuespiller lenger?

Anonymkode: 96e4e...8d3

Nei, det er forståelig. Ingen som er i den britiske kongefamilien har lønnet jobb. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...