Gå til innhold

Unge jenter med utringninger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

At du oppfatter det slik at de kler seg som seksualobjekter betyr ikke at du har monopol på riktig tolkning og at de mener å kle seg som det eller for å få oppmerksomhet. At konservative muslimer mener at jenter som ikke dekker til håret og går i skjørt gjør det for å vise seg frem betyr ikke at jentene virkelig gjør det av den grunn. At konservative nordmenn mener at jenter i utringning eller som er toppløse (eller nakne) gjør det for å vise seg frem, betyr ikke at det er korrekt. Det er alt for mange som skal presse sine forestillinger og tolkninger på andre. Du kan ikke vite hva som er andres motiv.

Anonymkode: 6c311...0fd

Nei, men faktum er at klær er altså mer enn kun et praktisk plagg. de fleste har ulike preferanser, og man viser endel av sin identitet, smak, personlighet og preferanse og tilhørighet gjennom klær. 

Dette er noe alle voksne vet.

Vi pynter oss til fest, vi bruker ikke lyse eller sterke farver i en begravelse, og igjen så går vi som regel ikke i sort lang kjole, eller en tubetopp og shorts, i et bryllup. 

De fleste soler seg ikke i undertøyet på stranda, de skifter til badetøy, selv om de ikke skal bade. 

Som voksne er det vårt ansvar å hjelpe barna våre og lære dem de sosiale kodensene. Om du har en 10-11-åring som kler seg som en 17-18-åring, så vil du faktisk risikere at 17,18,19 og 20åringer ser etter jenta di, flørter og gir henne blikk.

Det er naturlig. Tenåringer kan finne på å flørte, spesielt om de ser ei pen jente som de antar er jevngammel. 

Andre voksne kan også behandle barnet som om hun er langt eldre, og forvente mer, enn hva som kanskje er reelt. 

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke vi som voksne forsøker å verne barna mer. Er den tiden forbi? Da fedre kledde på datteren sin ei jakke før hun gikk ut og mor sendte henne opp på rommet for å skifte om skjørtet var for kort? Det handler jo om å forsøke å skjerme barnet fra en verden hun kanskje er veldig nyskjerrig på, men ikke nødvendigvis helt klar for. Er ikke det endel av foreldre sin rolle ? Å kanskje være litt kjipe og traurige, men samtidig de stabile og grensesettende. 

Anonymkode: 415ea...1af

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 18.5.2018 den 20.54, Miklo Velka skrev:

Hva er denne greia med å automatisk tro at det er snakk om kontroll, og ikke på at det kanskje er snakk om hva som er ansett som passende, enten i samfunnet, eller individuelt?

Fordi det ikke finnes en eneste tråd på dette forumet om at gutter kler på seg for mye eller for lite, viser for mye hud eller prøver å se sexy ut. Søk gjerne etter slike tråder, du finner ingen. Det forplanter seg videre i at det er mer katastrofe for enkelte foreldre at jenter debuterer tidlig, enn at gutter gjør det. I voksen alder er det fortsatt ofte slik at menn som har hatt mange er kule, og kvinner som har hatt mange er horer som ingen vil ha. Og så kommer den biologiske forklaringen på det. 

• Liker 4
Skrevet
På 18.5.2018 den 21.37, AnonymBruker skrev:

Bel, jeg kan balangsere trådens tema. Fordi det gjelder ikke bare unge jenter i puberteten, det gelder like mye unge gutter som kommer med buksa nede på knærne og enten halve rumpa bar eller med bokseren som eneste tøystykke over stjerten. 

Men guttene er gjerne senere ute med sine nede på knærne bukser enn jentene er med sine ikke dekkende klær på overkroppen. Pent er det uansett ikke. Jeg seksualiserer ikke jenters lettkleddhet, jeg påpeker at det ser lite pent ut. Unge jenter fra 10 til 16./17. Års alderen kaller jeg heller ikke for horer, slik en påstår oppe i tråden. 

Bryr ikke foreldrene seg, eller er foreldrene både blinde og døve, vil de ikke ta kampen om påkledning, eller har foreldrene tapt kampen om påkledning, det er mitt anliggende med tråden. Det gjelder både gutter og jenter i puberteten. Var det klar nok tale? 

TS

Anonymkode: 6a294...4cd

Men når guttene går med buksa ned på knærne, blir de ikke kritisert fordi de seksualiseres, men fordi mange voksne synes det ikke ser bra ut stilmessig. 

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, Nappetass1 skrev:

Enig med deg ts. De seksualiserer jo seg selv, menn kan og vil kikke på puppestell som nær ramler ut av toppen de har på uavhengig av alder. Det er ekkelt og upassende!

Hvis deres menn kikker på puppene til fjortenåringer, er det mennene deres det er noe alvorlig galt med, ikke fjortenåringene. 

• Liker 3
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kvinne selv, men nå er jeg møkk lei av at det er blitt umulig å kritisere kvinner for tvilsomme ting de gjør uten å bli beskyldt for å ha kvinnefientlige holdninger. Jentene har en mye mer seksualisert klesstil enn guttene og det er derfor de får mer kritikk. Det er vel ikke rart at de ses på som seksualobjekter når de kler seg som det? Og det er vel nærliggende å tro at det er nettopp den typen oppmerksomhet de ønsker når de kler seg sånn? Hvis guttene kledde seg like utfordrende kan du være sikker på at de også fikk høre det. 

Anonymkode: 6831f...7e6

Mange gutter og menn går rundt i bar overkropp halve sommeren. De har gjerne muskler som de har pumpet for å få oppmerksomhet fra jenter og damer. Men siden de er menn, er det slik at de må jo få lov til å gå i hva de vil. Det samme gjelder menn i bukser som fremhever rompa. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg syntes unge kvinner skal slippe å bli slutshamet på KG uansett hva de har på seg på 17. Mai.

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, Puny said:

Jeg syntes unge kvinner skal slippe å bli slutshamet på KG uansett hva de har på seg på 17. Mai.

Om unge kvinner ønsker å kle seg slik at kjønnsleppene flagrer i vinden når de går ned Karl Johan så må de da gjerne gjøre det. Men da det må også være lov å uttale seg for mennesker som synes det er upassende. 

• Liker 2
Skrevet
6 hours ago, ItchyBitchySpider said:

Mange gutter og menn går rundt i bar overkropp halve sommeren. De har gjerne muskler som de har pumpet for å få oppmerksomhet fra jenter og damer. 

Og det synes jeg er like upassende, om det er snakk om full offentlighet. Privat bryr det meg fint lite hva folk har på seg, uansett kjønn eller alder. Privat så går jeg gjerne rundt i mitt eget hjem kun iført en bokser, men hadde jeg gått gatelangs bare i shortsen så er det mange som hadde reagert, til tross for at jeg er mann.

Her hvor jeg bor så ønsker man å innføre forbud mot at man kan gå i strandtøy (bikini eller shorts og baris) når man har forlatt stranden, og går gatelangs i byen. Det er ikke på grunn av noe seksuelt, men fordi at det i samfunnet er ansett som upassende bekledning. Derfor skaper det debatt, ikke fordi at man ønsker eller forsøker å undertrykke eller trakassere kvinner, som veldig mange ser ut til å tro.

6 hours ago, ItchyBitchySpider said:

Fordi det ikke finnes en eneste tråd på dette forumet om at gutter kler på seg for mye eller for lite, viser for mye hud eller prøver å se sexy ut. Søk gjerne etter slike tråder, du finner ingen.  

Jeg har da ikke påstått at det finnes slike tråder heller. Og om det ikke diskuteres så er det kanskje for at samfunnet ser forskjellig på det? Akkurat det kan man gjerne diskutere om er riktig eller rettferdig, men skal man slutte å diskutere A, fordi at ingen diskuterer B?

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Miklo Velka skrev:

Om unge kvinner ønsker å kle seg slik at kjønnsleppene flagrer i vinden når de går ned Karl Johan så må de da gjerne gjøre det. Men da det må også være lov å uttale seg for mennesker som synes det er upassende. 

1. Ingen gjør det.

2. Man skal slippe å bli slutshamet uansett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Puny skrev:

1. Ingen gjør det.

Om noen sier at de ikke liker at du går halvnaken så er du ikke SLUTshamet. Det er du først når noen begynner å anta noe om sexlivet ditt. 

Herregud, legg bort krenka kortet ass .. 

Anonymkode: 415ea...1af

Skrevet
5 hours ago, Puny said:

1. Ingen gjør det.

1. Godt å høre!
2. Er ikke det det er snakk om heller, og det tror jeg du vet godt også.

AnonymBruker
Skrevet
På 18.5.2018 den 12.01, AnonymBruker skrev:

Hensett til tråden om bikinitopper på småjenter må jeg komme med et større sukk til unge jenter med pupper sin påkledning.

Ser på God morgen Norge. Tidligere i dag har jeg sett på diverse videoer fra 17. Maifeiringen, i går. Det slår meg at mange unge jenter går i topper med så mye utringning at det knapt skjuler halve puppene. 

Det synes jeg er langt mer bekymringsverdig enn om en niåring går med bikinitopp. 

Ser ikke og lærer ikke foreldrene jentungene sine å kle på seg lengre? Eller går foreldrene med like lite dekkende tøy? 

Enig! Går ann å kle bedre på seg.flaut.

Anonymkode: 4019a...7a5

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Går ann å kle bedre på seg.flaut.

Det gjelder også damer for øvrig som liker  vise mest mulig hud. Ikke alle er interessert!

AnonymBruker
Skrevet

Har 1 jente på 14 år å jeg ser jo at hun er en meget vakker ung dame som trener 4 dager i uka,å har jo derfor kropp deretter.

Men heldigvis har jeg tilgode å se henne i små magetopper.. Så klart kan det bli noen trange t skjorter med utrigning men jeg tror ikke vi får stoppet dette. Da må vi heller lære de hvordan man oppfører seg der ute og på fester om de er på dette. 

Anonymkode: 9d413...e38

AnonymBruker
Skrevet
On 5/18/2018 at 12:01 PM, AnonymBruker said:

Hensett til tråden om bikinitopper på småjenter må jeg komme med et større sukk til unge jenter med pupper sin påkledning.

Ser på God morgen Norge. Tidligere i dag har jeg sett på diverse videoer fra 17. Maifeiringen, i går. Det slår meg at mange unge jenter går i topper med så mye utringning at det knapt skjuler halve puppene. 

Det synes jeg er langt mer bekymringsverdig enn om en niåring går med bikinitopp. 

Ser ikke og lærer ikke foreldrene jentungene sine å kle på seg lengre? Eller går foreldrene med like lite dekkende tøy? 

Er du klar over hvor utspekulerte ungdommer kan være eller? Selv tok jeg med meg skift eller hadde magetopp under de vanlige klærne mine og tok de av når jeg var utenfor mine foreldres rekkevidde

Anonymkode: f400f...3ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...