AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #1 Skrevet 18. mai 2018 Hensett til tråden om bikinitopper på småjenter må jeg komme med et større sukk til unge jenter med pupper sin påkledning. Ser på God morgen Norge. Tidligere i dag har jeg sett på diverse videoer fra 17. Maifeiringen, i går. Det slår meg at mange unge jenter går i topper med så mye utringning at det knapt skjuler halve puppene. Det synes jeg er langt mer bekymringsverdig enn om en niåring går med bikinitopp. Ser ikke og lærer ikke foreldrene jentungene sine å kle på seg lengre? Eller går foreldrene med like lite dekkende tøy? Anonymkode: 6a294...4cd 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #2 Skrevet 18. mai 2018 Det er jaggu ikke lett å være hunkjønn. Enten kler man på seg for mye, eller så kler man på seg for lite. Hva er denne greia med at man til alle tider i alle kulturer vil kontrollere hva jenter/kvinner har på seg?? Anonymkode: 94ebe...07c 42
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #3 Skrevet 18. mai 2018 Hva er du så bekymret for? Anonymkode: b73a2...352 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #4 Skrevet 18. mai 2018 Jeg syns også det er verre med 14-åringer med dype utringninger enn 9-åringer med bikinitopper, men det er jaggu ikke lett å være jente. Ingenting er lov til å ha på. Gjennom hele nittitallet og begynnelsen av 2000-tallet var jo magetopper, bukser med lavt liv og synlige g-strenger på moten. Kan ikke huske at det var så mye mas om kroppspress som det er nå. La folk få gå med hva de vil. Det er en del av å bli voksen Anonymkode: ccd7b...b90 16
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #5 Skrevet 18. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns også det er verre med 14-åringer med dype utringninger enn 9-åringer med bikinitopper, men det er jaggu ikke lett å være jente. Ingenting er lov til å ha på. Gjennom hele nittitallet og begynnelsen av 2000-tallet var jo magetopper, bukser med lavt liv og synlige g-strenger på moten. Kan ikke huske at det var så mye mas om kroppspress som det er nå. La folk få gå med hva de vil. Det er en del av å bli voksen Anonymkode: ccd7b...b90 TENÅRINGER hadde magetopp og bukser med lavt liv. BARN så ut som BARN! Problemet er at yngre og yngre barn idag kles ut som om de var langt eldre enn de er. 12åringer går kledd som 20åringer. Kanskje en og annen «kul fjortiss» på 14-16 år gikk kledd som Britney Spears, men 8-10åringer gikk kledd som BARN. Ikke små voksne! Anonymkode: 415ea...1af 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #6 Skrevet 18. mai 2018 Jeg kan ikke si jeg ser mange tolvåringer som kler seg som tjueåringer. Er dette er Oslo-fenomen? Anonymkode: ebd73...eaa 4
Påtattpåtatt Skrevet 18. mai 2018 #7 Skrevet 18. mai 2018 Jeg tror du har et problem med unge kvinnekropper jeg. 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #8 Skrevet 18. mai 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er du så bekymret for? Anonymkode: b73a2...352 Jeg er ikke bekymret for noen verdens ting. Men jeg synes ikke dete r særlig pent når toppen viser halve brystet og knapt nok det på ei jente som nettopp har påbegynt på puberteten. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns også det er verre med 14-åringer med dype utringninger enn 9-åringer med bikinitopper, men det er jaggu ikke lett å være jente. Ingenting er lov til å ha på. Gjennom hele nittitallet og begynnelsen av 2000-tallet var jo magetopper, bukser med lavt liv og synlige g-strenger på moten. Kan ikke huske at det var så mye mas om kroppspress som det er nå. La folk få gå med hva de vil. Det er en del av å bli voksen Anonymkode: ccd7b...b90 Da er vi enige om en ting, utringninger, om det kan kalles utringning, hører ikke hjemme på unge jenter. 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: TENÅRINGER hadde magetopp og bukser med lavt liv. BARN så ut som BARN! Problemet er at yngre og yngre barn idag kles ut som om de var langt eldre enn de er. 12åringer går kledd som 20åringer. Kanskje en og annen «kul fjortiss» på 14-16 år gikk kledd som Britney Spears, men 8-10åringer gikk kledd som BARN. Ikke små voksne! Anonymkode: 415ea...1af Enda en jeg er enig med. 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke si jeg ser mange tolvåringer som kler seg som tjueåringer. Er dette er Oslo-fenomen? Anonymkode: ebd73...eaa Det verste jeg så var faktisk fra Canaritv fra feiringen av 17. Mai på Amfi del Mar. TS Anonymkode: 6a294...4cd 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #9 Skrevet 18. mai 2018 Tror du må spesifisere ved alder, ikke bare skrive "unge jenter". Det kan bety så mangt. Anonymkode: eca0c...b5c 5
Miklo Velka Skrevet 18. mai 2018 #10 Skrevet 18. mai 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Hva er denne greia med at man til alle tider i alle kulturer vil kontrollere hva jenter/kvinner har på seg?? Hva er denne greia med å automatisk tro at det er snakk om kontroll, og ikke på at det kanskje er snakk om hva som er ansett som passende, enten i samfunnet, eller individuelt? 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #11 Skrevet 18. mai 2018 2 minutter siden, Miklo Velka skrev: Hva er denne greia med å automatisk tro at det er snakk om kontroll, og ikke på at det kanskje er snakk om hva som er ansett som passende, enten i samfunnet, eller individuelt? Det er to sider av samme sak. Anonymkode: 94ebe...07c 9
Miklo Velka Skrevet 18. mai 2018 #12 Skrevet 18. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er to sider av samme sak. Mener du at det ikke er greit i Norge å diskutere hva man anser som passende eller upassende oppførsel eller bekledning? 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #13 Skrevet 18. mai 2018 Du sier det er bekymringsverdig, men du er ikke bekymret for noen verdens ting? Hva er temaet egentlig? Jeg så mange gutter menn i upassende, stygge bukser. Min sønn hadde ikke fått lov. Anonymkode: b73a2...352
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #14 Skrevet 18. mai 2018 13 minutter siden, Miklo Velka skrev: Mener du at det ikke er greit i Norge å diskutere hva man anser som passende eller upassende oppførsel eller bekledning? Nei, om man synes det er upassende at babyer har på stringbikini så er det ikke den som kledde på babyen som skal kritiseres, men de som synes dette er merkverdig. Anonymkode: 415ea...1af 1
Miklo Velka Skrevet 18. mai 2018 #15 Skrevet 18. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei Da ser jeg ikke problemet. 1 minutt siden, AnonymBruker said: om man synes det er upassende at babyer har på stringbikini så er det ikke den som kledde på babyen som skal kritiseres, men de som synes dette er merkverdig. Hva? 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #16 Skrevet 18. mai 2018 Syns tenåringer må få lov å være tenåringer i fred med det det innebærer av usikkerhet på egen kropp i endring, hvem de er som person, ustabilitet og opprørskhet. Det som er galt er at voksne seksualiserer f.eks en 14 årig jente som midlertidig kler seg som en hore. Ikke at hun gjør det. Anonymkode: 85e7c...24f 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #17 Skrevet 18. mai 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jaggu ikke lett å være hunkjønn. Enten kler man på seg for mye, eller så kler man på seg for lite. Hva er denne greia med at man til alle tider i alle kulturer vil kontrollere hva jenter/kvinner har på seg?? Anonymkode: 94ebe...07c Enig, kvinneundertrykking fra alle kanter. #feminismentrengs! Anonymkode: d612b...eeb 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #18 Skrevet 18. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig, kvinneundertrykking fra alle kanter. #feminismentrengs! Anonymkode: d612b...eeb Bel, jeg kan balangsere trådens tema. Fordi det gjelder ikke bare unge jenter i puberteten, det gelder like mye unge gutter som kommer med buksa nede på knærne og enten halve rumpa bar eller med bokseren som eneste tøystykke over stjerten. Men guttene er gjerne senere ute med sine nede på knærne bukser enn jentene er med sine ikke dekkende klær på overkroppen. Pent er det uansett ikke. Jeg seksualiserer ikke jenters lettkleddhet, jeg påpeker at det ser lite pent ut. Unge jenter fra 10 til 16./17. Års alderen kaller jeg heller ikke for horer, slik en påstår oppe i tråden. Bryr ikke foreldrene seg, eller er foreldrene både blinde og døve, vil de ikke ta kampen om påkledning, eller har foreldrene tapt kampen om påkledning, det er mitt anliggende med tråden. Det gjelder både gutter og jenter i puberteten. Var det klar nok tale? TS Anonymkode: 6a294...4cd 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #19 Skrevet 18. mai 2018 19 minutter siden, Miklo Velka skrev: SDa ser jeg ikke problemet. Hva? - med teskje; Om du er kritisk til at babyer i bikini så blir du mistenkeliggjort og sykeliggjort, fordi du snakker om babyer i bikini. Men ingen stiller den som kledde på babyen, til ansvar.. Anonymkode: 415ea...1af
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #20 Skrevet 18. mai 2018 Altså, jeg har ganske store bryster og den typen topper som er "in" nå (dvs. løse topper uten utringning som henger rett ned like langt ute som puppene går) får meg til å se ut som om jeg veier 20 kilo mer enn jeg gjør. Så jeg foretrekker utringede, formsittende topper, som faktisk viser at jeg ikke prøver å skjule en svær mage eller lignende. Husker godt når jeg fikk tilsnakk av en lærer i 12. klasse (gikk på en amerikansk, kristen skole) fordi jeg kledde meg upassende. Samtidig gikk flere jenter i klassen som hadde små pupper med mye mer utringede topper, uten at dette ble ansett som upassende. Har ingenting med foreldrene mine å gjøre, men jeg vet hva jeg ikke kler på bakgrunn av kroppsformen min. Bryr meg ikke så mye om hva tilfeldige anonyme forumsbrukere mener "ser lite pent ut", og mer om hva jeg selv føler meg komfortabel med. Men synes det er litt irriterende at folk må legge seg oppi hva andre går kledd i. Kan ikke folk bare få gå kledd i klær de føler seg vel i? Anonymkode: d9fee...8fc 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå