Gå til innhold

Hvordan klarer dere å ha sex med noen når dere elsker en annen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi sex er digg.

Sex dersom det er følelser involvert er bedre, men er ikke verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, herzeleid said:

Nei sex er ikke bare fysisk, men for mange av oss er det nok et veldig stort skille mellom sex med en vi elsker, respekterer og bryr oss om og sex med en som en ikke har nevneverdige følelser for, utover "godt nok for denne gang". Med førstnevnte er det selvfølgelig aller best, mens sistnevnte kun fyller et behov for eller ønske om sex. Det som er trist er at det ofte virker som dette ofte ikke er klart for begge parter, og at veldig mange kvinner opplever det som vanskelig å ikke være mer enn "godt nok". 

Dette med skille mellom sex og kjærlighet, og den skjemmende følelsen av å være god nok for denne gang blir ikke et problem før mannen lar vær å formidle dette. Hadde man vært ærlig i sin sak FØR sex hadde ingen blitt såret eller følt seg som et ludder. 

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er kvinne og gjør det samme. For meg er det dog omtrent omvendt, lite opptatt av sex egentlig, men hvertfall med noen jeg elsker, for meg har sex mer med spenning og intensitet enn nærhet og trygghet å gjøre. Forelskelser er ofte gjennomsyret av spenning, så det har jeg alltid vært helt med på, som nyforelsket er sex fantastisk. Men for meg er altså det å elske min mann og det å ha sex med han to veldig følelsesmessige forskjellige ting som ikke henger sammen. Det ene påvirker ikke lysten på den andre. Vet jo at jeg som kvinne er ganske unormal der. 

Anonymkode: e82f7...f56

Dette er ikke så rart. Du får spenning og intensitet, og jeg går utifra at du tenner på vedkommende du har sex med. Men jeg snakker om de som elsker en annen, men har sex med hvem som helst selv om de ikke får en dritt ut av det, annet enn tømming. Det er ekkelt. 

Anonymkode: de3a5...6e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette med skille mellom sex og kjærlighet, og den skjemmende følelsen av å være god nok for denne gang blir ikke et problem før mannen lar vær å formidle dette. Hadde man vært ærlig i sin sak FØR sex hadde ingen blitt såret eller følt seg som et ludder. 

 

Anonymkode: de3a5...6e1

Nei det er nettopp derfor en del velger å bli kjent med personen og utvikle noe mer seriøst før en har sex. Om en ikke er komfortabel med rollen som "ludder", som du kaller det, bør en jo helle velge annen adferd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...