Gjest Lille Solstråle Skrevet 26. februar 2005 #1 Del Skrevet 26. februar 2005 Vi har kastet oss på en reise til Sousse i Tunisia med reiseselskapet Detur i påsken, vi skal bo på El Hana Beach Hotel, visstnok ganske kjent. Jeg har reist uspesifisert med Detur før, men bare til Tyrkia. Er det noen som har vært i Tunisia/Sousse og vet hva man kan vente seg? Tenker på temperaturer i mars/april, eventuelle mageproblemer, shoppingmuligheter, sightseeing osv. Man hører også rykter om innpåslitne mannfolk, men er det så ille som mange skal ha det til? Tusen takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 26. februar 2005 #2 Del Skrevet 26. februar 2005 Var i sousse i mars for noen år siden. Vi var uheldig med været, det var kaldt i lufta og i vannet og vi måtte gå ganske godt påkledd mesteparten av tiden. Har i ettertid hørt at Tunis ikke er stedet å reise på såpass tidlig, men klart det kan bli fint vær og fine temperaturer også. Det er noen fine ting å se og turer man kan være med på. Vi var blant annet rundt i en naboby som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på, og så masse spennende der. Ja, mannfolka er slitsomme, jeg har rødt, langt hår og det tror jeg neppe de har sett før. Holdt godt i kjærsten min hele tida, og da gikk det fint. For ikke å snakke om selgere, de er også veldig innpåslitne, og det nytter nesten ikke å shoppe i fred. Huffda, her var jeg ikke mye positiv; håper uansett dere får en veldig fin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 27. februar 2005 #3 Del Skrevet 27. februar 2005 Har også vært der. Ikke noe å skryte av. Faktisk så skal jeg aldri tilbake igjen. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Solstråle Skrevet 27. februar 2005 #4 Del Skrevet 27. februar 2005 Nå gleder jeg meg til å reise :-? Er det ingen som har noe positivt å si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #5 Del Skrevet 27. februar 2005 Nå gleder jeg meg til å reise :-? Er det ingen som har noe positivt å si? Jo...Tunisia er et veldig flott ferieland med hyggelige folk. Rene turiststeder blir gjerne spesielle og veldig kommersielle som alle andre steder. Søk i forumet på "Tunisia" så finner du litt info. God tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 27. februar 2005 #6 Del Skrevet 27. februar 2005 Nå gleder jeg meg til å reise :-? Er det ingen som har noe positivt å si? Før jeg reiste til Tiunisia så søkte jeg info her inne. Fikk helt hakeslepp av hvor mange som var misfornøyde. Men da hadde vi allerede bestilt tur. Jeg tenkte at "jeg skal oppleve det positive med tunisia". Må bare si at alt jeg hadde hørt her inne ble bekreftet. Synd å måtte si det, men det er bare sannheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #7 Del Skrevet 27. februar 2005 Før jeg reiste til Tiunisia så søkte jeg info her inne. Fikk helt hakeslepp av hvor mange som var misfornøyde. Men da hadde vi allerede bestilt tur. Jeg tenkte at "jeg skal oppleve det positive med tunisia". Må bare si at alt jeg hadde hørt her inne ble bekreftet. Synd å måtte si det, men det er bare sannheten. Nå har jeg sett du har skreevet dette i flere innlegg. Det er så fjernt fra min opplevelse av Tunisia at jeg lurer på om det er greit at jeg spør deg om hvor du var i Tunisia...og hva dere gjorde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Solstråle Skrevet 27. februar 2005 #8 Del Skrevet 27. februar 2005 Uffda.. Jeg vet jo at det er en chartertur og at man dermed som regel havner oppi en turistifisert og usjarmerende by, men jeg får bare ta sjansen på å reise mest mulig rundt og nyte den sola vi evt, muligens får. Man kan ikke ta sorgene på forskudd :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 27. februar 2005 #9 Del Skrevet 27. februar 2005 Mye har selvfølgelig med innstilling å gjøre, også går det jo an å håpe at dere er heldig med været :-) . Byen har en flott strand! Noen km fra selve byen ligger et veldig koselig havneområde, vi tok et sånt minitog dit, de går jevnlig fram og tilbake. Og maten mener jeg å huske var bra, vi var innom flere trivelige steder (synd jeg ikke husker navnene på noen av dem), og vi ble heller ikke dårlige i magen. God tur, blir sikkert fint, deilig å komme seg vekk uansett også da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Solstråle Skrevet 27. februar 2005 #10 Del Skrevet 27. februar 2005 Takk! :-) Det blir liksom for dumt å grue seg til en ferie man tross alt har betalt endel penger for. Det må jo være en grunn til at man reiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 27. februar 2005 #11 Del Skrevet 27. februar 2005 Nå har jeg sett du har skreevet dette i flere innlegg. Det er så fjernt fra min opplevelse av Tunisia at jeg lurer på om det er greit at jeg spør deg om hvor du var i Tunisia...og hva dere gjorde? Hvor vi var og hva vi gjorde har ingenting med saken å gjøre. Jeg formidler vår opplevelse av ferien. Og som jeg sa: den samsvarer med 90 % av alle andre som jeg hører har vært der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #12 Del Skrevet 27. februar 2005 Hvor vi var og hva vi gjorde har ingenting med saken å gjøre. Jeg formidler vår opplevelse av ferien. Og som jeg sa: den samsvarer med 90 % av alle andre som jeg hører har vært der. Velvel, noen passer best på Gran Canary (eller aller helst i Strømstad). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #13 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg stiller meg i rekken over de som er meget missfornøyd over tunisia. Skal aldri dit igjen. Uhøflige folk, vi ventet på mat opptil to timer, de plusset på på regningen og forventet tips også pluss mye annet negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #14 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg stiller meg i rekken over de som er meget missfornøyd over tunisia. Skal aldri dit igjen. Uhøflige folk' date=' vi ventet på mat opptil to timer, de plusset på på regningen og forventet tips også pluss mye annet negativt.[/quote'] Sånn oppførsel kan turistene takke seg selv for. Er mange turister som kommer til et feriested og sprer om seg med penger....de elgger ut i det store og det vide om hvor billig alt er der de har kommet. Gjør f.eks. et kjøp til kr. 100,- og forteller selgeren etterpå at den samme tingen måtte de betalt kr. 800,- for hjemme. Hva gjør selgeren da...klart han skrur opp prisen neste gang. Vi hadde en veldig fin ferie i Tunisia, men en butikkansatts oppførsel var så preget av turister at jeg bare måpte: Jeg skulle betale for en del krydder i en butikk...Jeg var turist så til tross for iherdig pruting ble nok prisen langt høyere enn hva de innfødte måtte betale, men jeg aksepterte prisen og betalte med en seddel. Denne seddelen var langt høyere enn hva jeg skulle betale og etter å ha ventet en stund ba jeg om å få igjen vekslepenger....da så den butikkansatte påp meg og sa... "Det er souvernirer til meg". Da ble jeg både paff og stum. Jeg hadde sett på noen andre varer hos ham som jeg ikke kjøpte...jeg hentet disse varene...ga ham beskjed om å gi meg vekslepengene eller så ville jeg ta varene med meg og anse dem for å være betalt. Stabukken ville ikke gi seg (han ville vel ikke tape ansikt overfor en kvinne)...jeg tok varene og marsjerte ut av butikken...og det ble en god handel for meg....men fy så irritert jeg var på turistene som hadde vært der før meg...som helt sikkert hadde omtalt vekslepenger som souvernirer og latt ham beholde dem. Han kom altså ikke etter meg ut av butikken for å få varene sine (ehh...eller mine)....han var vel i sjokk over sånn oppførsel fra en kvinne) Det er vi som turister på disse stedene som skaper holdningene til lokalbefolkningen der....så det er mer riktig å bli forbannet på turistene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stuetiger Skrevet 1. april 2005 #15 Del Skrevet 1. april 2005 Maken til klaging! Helt enig med den som skrev at noen passer best på Gran Canaria eller i Strømstad, eller kanskje aller best hjemme! Har vært i Tunisia 2 ganger og reiser gjerne tilbake. Når du reiser til et annet land får du gjerne et hyggelig opphold hvis du møter lokalbefolkningen med et smil isteden for sure miner! Har reist mange plasser i verden og har aldri vært misfornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tunisiagjest Skrevet 1. april 2005 #16 Del Skrevet 1. april 2005 Maken til klaging! Helt enig med den som skrev at noen passer best på Gran Canaria eller i Strømstad' date=' eller kanskje aller best hjemme! Har vært i Tunisia 2 ganger og reiser gjerne tilbake. Når du reiser til et annet land får du gjerne et hyggelig opphold hvis du møter lokalbefolkningen med et smil isteden for sure miner! Har reist mange plasser i verden og har aldri vært misfornøyd.[/quote'] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSol Skrevet 2. april 2005 #17 Del Skrevet 2. april 2005 Har vært i Tunisia på ferie jeg også. Vi var der på sommeren da, da var det ihvertfall veldig varmt ! Syntes det var fint der, mye god mat osv. Eneste minuset var at mannfolka kunne være litt innpåslitne, men noe av skylda må vel vi turister ta på oss også. Kleskodene er vel litt forskjellige.. ! Vil anbefale deg en sånn tredagers tur til ørkenen med buss. Stopper på mange spennende steder, skikkelig ålreit å se noe annet enn bare turistfellene.( hehe, som om ikke disse stedene også var det, men men!) Bussen var fæl, og fikk motorstopp langt pokker i vold, over 50 grader inne i bussen da, uten aircondition! Men det tok jo ikke mer enn to timer å få den i gang igjen! På tross av den deilige bussen, var det en fin tur der vi fikk sett masse! Ett tips: Les den informasjonspermen som ligger på hotellet. Der står det endel info som er grei å ha med seg. F.eks: ikke spis egg.. Vi leste det siste dagen vi, og da var både sambo og kompisen hans syke! Kos deg på tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå