Gå til innhold

HJELP jeg må på rikshospitalets diett :(


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal ned i vekt og må da gå på denne dietten. Man skal visst gå ned så mye som 8kg på en uke. Herregud vil alle musklene mine bli ødelagt?

Nå må jeg bygge opp hele kroppen min fra scratch nå da?

Og når jeg er frisk så går jeg vel opp det dobbelte???

Uff :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det den 3-dagers-dietten som er så rart sammensatt det? Med vaniljeis til dessert og tunfisk og wienerpølser til middag?

Jeg prøvde den for en del år tilbake, men husker ikke hva kilotapet ble... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Er det den 3-dagers-dietten som er så rart sammensatt det? Med vaniljeis til dessert og tunfisk og wienerpølser til middag?

Jeg prøvde den for en del år tilbake, men husker ikke hva kilotapet ble... :roll:

Nei en 7dagersdiett med løksuppe.

Man skal omtrent spise seg i hjæl på denne suppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tenk positivt!

Folka på rikshospitalet vet nokså sikkert hva de driver med. Hold deg til det de sier.

Når du blir kvitt kiloene, kommer du til å ha mye mer energi og overskudd og du vil føle deg mer vel og sunn.

Uansett - diett her og slankekur der - på lang sikt er det eneste som hjelper endringer i livsstilen din. Mer trim, sunnere mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dietten som kalles Rikshospitalets diett er ABSOLUTT ikke laget av Rikshospitalet, og man bør absolutt IKKE holde seg til dietten. Den har blitt kritisert opp og i mente av diverse leger og kostholdseksperter, og er rett og slett mer farlig for kroppen enn den gjør godt.

Og Are, du mener vel ikke med fullt alvor at Rikshospitalet ville anbefalt en diett der vekttapet er 8 kg i uka?

Så, hold deg unna, gjest! Det eneste denne dietten vil føre til er dårlig forbrenning, og deretter flere kilo enn du har å bære på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Den dietten som kalles Rikshospitalets diett er ABSOLUTT ikke laget av Rikshospitalet, og man bør absolutt IKKE holde seg til dietten. Den har blitt kritisert opp og i mente av diverse leger og kostholdseksperter, og er rett og slett mer farlig for kroppen enn den gjør godt.

Og Are, du mener vel ikke med fullt alvor at Rikshospitalet ville anbefalt en diett der vekttapet er 8 kg i uka?

Så, hold deg unna, gjest! Det eneste denne dietten vil føre til er dårlig forbrenning, og deretter flere kilo enn du har å bære på nå.

Øh...jeg har fått beskjed om å gå på den :o

Av kirurgen!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Det høres veldig' date=' veldig rart ut..[/quote']

Må man ned i vekt så må man.

Har ikke akkuratt lyst til det hellerm (i hvertfall ikke på denne måten). :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg fant en link der statens ernæringsråd kommenterer dietten:

http://www.helsenytt.no/artikler/kostsporsmaal.htm

Joda, jeg betviler ikke dine påstander Newt. Men jeg har nå fått beskjed og oppskrift på å bruke den, så hva skal jeg gjøre?

Hvis du leser innlegget mitt igjen så ser du vel godt at jeg ikke vil gå på den og er bekymret for b.l.a musklene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bare underbygger det jeg sier med en link, og hadde jeg vært deg hadde jeg skrevet ut den informasjonen, vist kirurgen, og spurt hva han egentlig driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nei' date=' jeg bare underbygger det jeg sier med en link, og hadde jeg vært deg hadde jeg skrevet ut den informasjonen, vist kirurgen, og spurt hva han egentlig driver med.[/quote']

:murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
... hadde jeg vært deg hadde jeg skrevet ut den informasjonen' date=' vist kirurgen, og spurt hva han egentlig driver med.[/quote']

Hm. Tror jeg ville hørt på Newt. Den helsenytt-artikkelen var foruroligende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hm. Tror jeg ville hørt på Newt. Den helsenytt-artikkelen var foruroligende.

Jada...greit nok. men hvis han fortsatt skal ha meg på dietten, hva da?

Jeg må ned i vekt kjapt...det er det som er hele vitsen.

Hva slags andre måter finnes det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jada...greit nok. men hvis han fortsatt skal ha meg på dietten, hva da?

Jeg må ned i vekt kjapt...det er det som er hele vitsen.

Hva slags andre måter finnes det?

Når jeg leste igjennom artikkelen igjen så er det ikke samme diet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at du må ned i vekt til en operasjon, ikke sant? Ved en slik diett vil du miste masse vann og muskelmasse, mens fettapet blir heller heller lite. Hvis det er vekten i seg selv (tallet) som teller, kan du jo gjøre som vektløftere som skal ned en vektklasse, sette deg i badstua, og risikere alvorlig dehydrering.

Jeg ville ikke latt meg operere av en kirurg som mangler elementære basiskunnskaper om kost og ernæring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Hvordan i all verden kan dere si at hun/han ikke må gå på denne dietten???? :roll: Dere vet jo ingenting om grunnlaget for at vekt tapet må skje på så kort tid, tydlig en slags operasjon som skal gjennomføres og hvis kirurgen anbefaler et fort vekttap så er det en grunn!! Den dietten er helt klart ikke å anbefale i normale situasjoner eller som en normal slankekur. Men den er til de som må fort ned i vekt av Andre helsegrunner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi VET at kuren i seg selv er skadelig, og det er nok til å fraråde den på det sterkeste. Og personlig har jeg ikke blind tiltro til leger, spesielt ikke hvis de kommer med råd som er tydelig helseskadelige. Til og med Atkins-dietten er mindre skadelig enn denne.

En porsjon sunn skepsis er bra å ta med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hun har jo lest artikkelen og sier at det IKKE er samme diett, så da er det ikke noe å terpe på det som står i den artikkelen, som er kritikk av en annen diett enn den hun skal følge.

Dersom kirurgen grunnet et inngrep anbefaler en diett, så ville jeg ikke avskrevet det på bakgrunn av hva som kommer frem på et diskusjonsforum på nettet.

Dersom du er bekymret fopr den dietten du er bedd om å følge, trådstarter, så ta det opp med kiurgen som ba deg følge den. Hurtig vekttap vil nok gå mer utover musklene enn fettet ja, men dersom det er nødvendig, så er det vel nødvendig, det vet kirurgen bedre enn oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 2 (eller 3..4?)

Til trådstarter:

Skyldes kirurgens råd stor overvekt?

I så fall burde vel det vært oppgitt når man spør om råd her?

Det er forbundet med fare å operere folk med stor overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...