Gå til innhold

Ang barbering nedentil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte barberer dere? 

Gjorde det første gang for et par dager siden og er nå fult av «pigger»

Anonymkode: d5999...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja nupper pleier å komme av barbering! Jeg barberte i mange år men om jeg var heldig å ikke fikk nupper, så klødde det jo fælt når hårene var bare 1 dag gamle siden de satt seg fast i stoffet på trusen. Og når de er så korte så er det også bare vondt å barbere igjen, så man må vente til de har fått litt lengde igjen for at det ikke skal skrape og gjøre vondt.
Til slutt bare slutta jeg å barbere meg, men stusser med saks i stedet! Min erfaring er at det bare var en bortkastet tenårings tro at man liksom måtte barbere seg, for guttene bryr seg ikke, og hvertfall av menn over 20 år så syns de fleste at det er mer sexy med litt hår. Ikke full busk, men klippet til kanskje 2cm og stelt hårvekst :)

Det er winwin så slipper man ubehaget det er med barbering og nupper og luggete hår og hårrotbetennelse og kløe, i tillegg så har man en mye sunnere PH balanse i underlivet når det ikke er barbert, hårene er jo der for å lede bakterier og svette vekk, så som glatt så øker sjansen for å både få sopp, og vondt lukt og smak.

Hvis du vil være helt glatt så vil jeg mye heller anbefale deg å vokse enten bikinilinjen på salong, og stusse hårene på venusberget, eller ta en brasiliansk voks (hele området) på salong. Det koster bare et par hundre kroner, men bruk løs truse og bukse resten av dagen og dagen etter voksingen for å unngå irritasjon. Det blir heeeelt glatt og holder seg glatt i flere uker. Jo flere ganger man vokser seg, jo sjeldnere trenger man det siden hårsekkene blir svakere av mye voksing.


 

Anonymkode: e7eab...6c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er null stress å barbere seg nedentil ofte, men du må bruke en krem som gjør at du ikke får bakterier der du har barbert (er derfor man får røde nupper/irritert hud).

Kjøp kremen «Cicalfate avene» fra apoteket og smør deg hver gang du har barbert der for å unngå nupper (den beskytter mot bakterier). Jeg har sverget til denne i ti år og det har nesten alle venninnene mine gjort også. Helt nuppefri når jeg barberer meg!! Du trenger bare en liten «ert» med krem på fingertuppen. Så det tar tid å bruke den opp:)

 Lykke til😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag. Bruker høvel og barberskum. Aldri hatt trøbbel. Også tar jeg vanlig bodylotion på da.

Anonymkode: 6e962...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir det helt smooth og uten nupper om jeg bruker en sånn hanske og eksfolierer først, og tar på jojobaolje etterpå. Tåler ikke sånn bakteriedrepende greier, det svir som et helvete og gir meg røde nupper.

Anonymkode: ab557...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fresiaa skrev:

Det er null stress å barbere seg nedentil ofte, men du må bruke en krem som gjør at du ikke får bakterier der du har barbert (er derfor man får røde nupper/irritert hud).

Kjøp kremen «Cicalfate avene» fra apoteket og smør deg hver gang du har barbert der for å unngå nupper (den beskytter mot bakterier). Jeg har sverget til denne i ti år og det har nesten alle venninnene mine gjort også. Helt nuppefri når jeg barberer meg!! Du trenger bare en liten «ert» med krem på fingertuppen. Så det tar tid å bruke den opp:)

 Lykke til😊

Ikke TS, men takk for tips. :)

Anonymkode: 557fc...b09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sluttet å barbere meg, fordi jeg klør sånn når det vokser ut. Og det vokser ut så hardt og fort. 
Så jeg vokser meg nå en gang i måneder (ikke atm siden jeg ikke har hatt råd :P) , mye bedre <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får "pigger" etter noen dager, så jeg barberer ca hver gang jeg dusjer, tar meg 30sek.. 

Anonymkode: d4900...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får "pigger" etter noen dager, så jeg barberer ca hver gang jeg dusjer, tar meg 30sek.. 

Anonymkode: d4900...173

Vurderer det. Ingen ubehag med å barbere ofte? 

Anonymkode: d5999...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SlemUlv skrev:

Sluttet å barbere meg, fordi jeg klør sånn når det vokser ut. Og det vokser ut så hardt og fort. 
Så jeg vokser meg nå en gang i måneder (ikke atm siden jeg ikke har hatt råd :P) , mye bedre <3 

Holder det en mnd med voksing? Aldri prøvd det. 

Anonymkode: d5999...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Holder det en mnd med voksing? Aldri prøvd det. 

Anonymkode: d5999...edf

Jeg kan fint gå 5 uker mellom hver voksing. går til suggaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR ligge barberingstråder på seksualitet?

Det er velvære/kropp.

Anonymkode: 0c24c...16d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HVORFOR ligge barberingstråder på seksualitet?

Det er velvære/kropp.

Anonymkode: 0c24c...16d

Rappoter dem istedenfor da.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på tur, så har vært en halv uke uten barbering. Da var det "tredagersskjegg" der nede. Tok en liten shavings i stad så nå er det glatt igjen..

Mann 40

Anonymkode: 2528e...0ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 16.5.2018 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Jeg får "pigger" etter noen dager, så jeg barberer ca hver gang jeg dusjer, tar meg 30sek.. 

Anonymkode: d4900...173

Samme her, null stress. Men det tok litt tid å finne en metode som funker for meg og for huden til å venne seg til barbering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg nappet alt med pinsett for mange år siden. Så tar jeg noen hår hver 3-4 dag som vedlikehold. Da mener jeg bikinilinje og berget. Lille igjen barberer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 14.28, AnonymBruker skrev:

HVORFOR ligge barberingstråder på seksualitet?

Det er velvære/kropp.

Anonymkode: 0c24c...16d

Er nok fordi årsaken er "seksuell". Man barberer seg nedentil for å være delikat og fresh for sexpartneren sin. Er nok veldig få som barberer seg nedentil om de går i perioder uten sex.

Anonymkode: 54f19...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nok fordi årsaken er "seksuell". Man barberer seg nedentil for å være delikat og fresh for sexpartneren sin. Er nok veldig få som barberer seg nedentil om de går i perioder uten sex.

Anonymkode: 54f19...ad8

For meg hører det hjemme i begge kategorier, og jeg ville barbert meg selv om ene kategorien falt vekk.

Endret av Alterego666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 14.21, AnonymBruker skrev:

Vurderer det. Ingen ubehag med å barbere ofte? 

Anonymkode: d5999...edf

Nei. Bruk masse intimsåpe(jeg bruker asan) og vask deg enda engang med intimsåpe etter du har barbert deg. Merker ingenting. 

Anonymkode: d4900...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...