Gå til innhold

Kult med støyende motorsykkel?


stan

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så kult med støyende motorsykkel? 

Hvis bilen min hadde bråket tilsvarende hadde jeg jo satt den inn på verksted. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 ♠️Motörhead♠️

Anonymkode: 6b991...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som har helt lovlig med lyd heller. Klart det er gromt med lyd, selv har jeg originale potter. Men, blir de stoppet og de som kontrollerer har med støvmåler, ligger de tynt an. For, alle mc'er har en støygrense oppgitt i vognkortet, og overstiges den må de skifte til originale potter og må vise den på trafikkstasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tenk deg skjærgård uten snekkelyd, Firenze uten Vespa, Røst uten måkeskrik??

MC er lyden av sommer :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er kult. Sånt bråk treffer en aggressiv liten nerve i meg. Jeg får lyst til å løpe bort og sparke mc-føreren i skarpleggen. Jeg kommer garantert til å brøle til en random tulling med bråkete sykkel snart. Kjenner det bygger seg opp takket være noen sambygdinger som durer rundt på Harleyer fra morgen til kveld. Det er mer enn nok fra før med nabogubbene og de forbaska hekkeklipperne deres. Jeg hater bråk. Åååh... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen synes det er tøft, og noen tror det gir ekstra effekt siden produsentene kaller det effektpotte (det gjør det vanligvis ikke). Resten av oss kaller det bare bråkepotte.

Anonymkode: 15442...9c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, hind skrev:

Jeg synes ikke det er kult. Sånt bråk treffer en aggressiv liten nerve i meg. Jeg får lyst til å løpe bort og sparke mc-føreren i skarpleggen. Jeg kommer garantert til å brøle til en random tulling med bråkete sykkel snart. Kjenner det bygger seg opp takket være noen sambygdinger som durer rundt på Harleyer fra morgen til kveld. Det er mer enn nok fra før med nabogubbene og de forbaska hekkeklipperne deres. Jeg hater bråk. Åååh... 

 

Amen! Blir også aggressiv av lyden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden av bråkete bil er bare teit. Det var kult når når jeg var 16- 20 år. Lyden av MC er så mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorlyd blir en kuriositet fremover siden kjt. Knapt kan høres. Kjølevifte lyden til volvo240, Opel sin Ascona/Rekord 2.0 var overalt med nå kun veterantreff. BMW sine rekke6 var gromt med 2,5" eksos på 80/90 tallet.

Med dempede små 3sylindrede minimotorer og batteridrift er det bare dekkstøy igjen fra biler. 

Interessen for biler og kulturen rundt er i ferd med å forhindre og bli borte. Neste gang dere står med 8åringen på en bensinstasjon og en V8 brummer forbi så gjør de oppmerksom på den dype brumming og fortell at sånn var det før. 

Det blir nok et savn når det er borte.

Anonymkode: 7cc29...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...