Gå til innhold

Folk som inviterer seg selv på besøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva syns du om det? En liten historie, jeg treffer på noen venner som spør om de kan komme på besøk, greit nok det, men jeg sier at jeg er sliten etter en lang dag på jobb, og ønsker å slappe av, og at de heller kan komme en annen dag. Men etter at jeg har vært hjemme noen timer kommer de på døra mi....

Anonymkode: ed69b...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da koselig det, men det at de dukker opp må jo være en følge av at man sier ja til det. I din situasjon er jo problemet at de kommer på besøk etter at du har sagt at det ikke passer. Ikke at de inviterer seg selv på besøk. 

Anonymkode: 15a95...f3c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brontosaurus

Ga de noen forklaring på hvorfor de dukket opp til tross for at du sa nei? Jeg synes jo ikke at det er særlig sjarmerende å tvinge deg til å ha besøk på den måten. Man blir jo gjerne så satt ut at man bare lar de komme inn. 

Jeg liker at folk inviterer seg selv på besøk (om det skulle passe), vi besøker hverandre alt for lite! Jeg har flere venner som dukker opp uanmeldt også, jeg bor sentralt og de er jo i strøket innimellom. Men de respekterer om det ikke passer. Blir kjempeglad når de kommer :)

Men om de hadde dukket opp når jeg sa nei først hadde jeg nok lukket den "åpne døra mi" litt ja.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt at folk stikker innom når de er i nærheten. Har bodd litt utenfor allfarvei i mange år, men bor nå et sted der mange kjente er forbi. Like kjekt hver gang noen stikker innom. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, brontosaurus skrev:

Ga de noen forklaring på hvorfor de dukket opp til tross for at du sa nei? Jeg synes jo ikke at det er særlig sjarmerende å tvinge deg til å ha besøk på den måten. Man blir jo gjerne så satt ut at man bare lar de komme inn. 

Jeg liker at folk inviterer seg selv på besøk (om det skulle passe), vi besøker hverandre alt for lite! Jeg har flere venner som dukker opp uanmeldt også, jeg bor sentralt og de er jo i strøket innimellom. Men de respekterer om det ikke passer. Blir kjempeglad når de kommer :)

Men om de hadde dukket opp når jeg sa nei først hadde jeg nok lukket den "åpne døra mi" litt ja.. 

De sa de var i nabolaget og kunne jo ikke bare gå forbi. Men jeg var helt utslitt den dagen og sa det til de, men da var det bare at en times tid orket jeg vel..

Anonymkode: ed69b...31e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sykt heldig som har så god tid da! Tid til å slappe av noen timer før de kommer til og med. Hadde jeg hatt så god tid til å slappe av, hadde jeg blitt lat.. 

Anonymkode: b5ab2...3c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er sykt heldig som har så god tid da! Tid til å slappe av noen timer før de kommer til og med. Hadde jeg hatt så god tid til å slappe av, hadde jeg blitt lat.. 

Anonymkode: b5ab2...3c7

Jeg hadde jobbet natt og sov noen timer, skulle hoppe i dusjen da de kom spise middag og dra på møte på jobben.

Anonymkode: ed69b...31e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Freidige folk, hadde blitt pissesur, snakk om ikke ha respekt. Minner litt om de i Solsidan, Ove og hun dama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er sykt heldig som har så god tid da! Tid til å slappe av noen timer før de kommer til og med. Hadde jeg hatt så god tid til å slappe av, hadde jeg blitt lat.. 

Anonymkode: b5ab2...3c7

Dette hadde jo ingenting med saken å gjøre

Anonymkode: 35acb...8e2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brontosaurus
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sa de var i nabolaget og kunne jo ikke bare gå forbi. Men jeg var helt utslitt den dagen og sa det til de, men da var det bare at en times tid orket jeg vel..

Anonymkode: ed69b...31e

Æsj, så pågående og ubehagelig.. Håper du gjorde det du likevel skulle, og bare lot de sitte i sofaen imens :fnise: forhåpentligvis er dette bare en engangshendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gi klar beskjed at heretter får besøk avtales pr melding og minst en dag på forhånd da du ikke har energi til impulsbesøk.

Jeg tar aldri imot uanmeldt og ønsket besøk på grunn av at jeg ikke alltid har tid, har energi eller har andre planer. Folk må lære seg å respektere at tidene er annerledes nå enn i 1950.

Anonymkode: ac45d...a89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får gi klar beskjed at heretter får besøk avtales pr melding og minst en dag på forhånd da du ikke har energi til impulsbesøk.

Jeg tar aldri imot uanmeldt og ønsket besøk på grunn av at jeg ikke alltid har tid, har energi eller har andre planer. Folk må lære seg å respektere at tidene er annerledes nå enn i 1950.

Anonymkode: ac45d...a89

#uønsket

Anonymkode: ac45d...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppleer veldig ofte uanmeldte besøk og før syntes jeg det var såå koselig og tok imot for å skravle, hadde mer energi da. Nå er jeg syk og orker ikke så mye som før og jeg hater det! Likevel kommer de tiltross for at jeg sier ifra at jeg er sliten. rett etterpå kan de komme på døren. Jeg åpner som regel ikke da. Ringer de meg på tlf så sier jeg at jeg er sliten og sover og jeg sa jo ifra om det!

Anonymkode: d0567...d26

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er Nordlenning og setter stor pris på alt besøk både anmeldt og uanmeldt. Om huset står på hodet, får det tas i morgen da. Det er alltid plass til en kopp kaffe og en god prat i mitt hjem😊 Joda jeg jobber 100% er singel mor osv osv. 

Anonymkode: 9a7eb...48d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nordlending har jeg vokst opp med at folk kakker i veggen på vei opp trappa når dem kommer på besøk. Slik har det alltid vært og slik håper jeg det fortsetter for all tid ☺️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er Nordlenning og setter stor pris på alt besøk både anmeldt og uanmeldt. Om huset står på hodet, får det tas i morgen da. Det er alltid plass til en kopp kaffe og en god prat i mitt hjem😊 Joda jeg jobber 100% er singel mor osv osv. 

Anonymkode: 9a7eb...48d

Jeg er vestlending og har det sånn som deg. :)

Anonymkode: 9f55d...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, frekvens skrev:

Som nordlending har jeg vokst opp med at folk kakker i veggen på vei opp trappa når dem kommer på besøk. Slik har det alltid vært og slik håper jeg det fortsetter for all tid ☺️

Samme her. Også nordlending  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvor tydelig du så at det ikke passet, men jeg synes det er frekt å bare dukket opp på døra etter at man har fått et nei. Med det sagt synes jeg det er veldig hyggelig at folk inviterer seg selv hit, så lenge det er slik at det også går an å avslå.

Anonymkode: 731bd...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på hvor tydelig du så at det ikke passet, men jeg synes det er frekt å bare dukket opp på døra etter at man har fått et nei. Med det sagt synes jeg det er veldig hyggelig at folk inviterer seg selv hit, så lenge det er slik at det også går an å avslå.

Anonymkode: 731bd...3e1

Jeg sa, kan vi ikke ta det en annen dag, jeg er sliten og vil slappe av, idag.

Anonymkode: ed69b...31e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...