Gå til innhold

Hva er galt med syklister?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, AnonymBruker said:

@Ichiko tommel opp for et godt og ryddig innlegg! Problemet er lel at bilister vil ignorere at de ikke har forkjørsrett fra f.eks. bensinstasjoner. Dette gjelder ofte på vei allerede, og er et desto større problem med fortau.

Anonymkode: 5127c...896

Takk og takk! :) Det er så sant det du skriver her - jeg har inntrykk av at mange trafikanter breier seg overfor de som er "mykere" trafikanter: bilister mot syklister og fotgjengere, syklister mot fotgjengere; m.a.o.  "hevde seg overfor de som er svakere".

Hva er det de skal hevde? Det misfornøyde egoet sitt, kanskje?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎14‎.‎05‎.‎2018 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Gikk du midt på fortauet? Du blir ikke nedkjørt om du holder deg til siden din. 

Anonymkode: 252d2...211

På fortau skal en gjerne kunne svirre frem og tilbake uten tanke på andre. Syklister skal følge gående.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 La alle syklistene betale bompenger! :erter: 

 Dette blir det sikkert masse penger av... 

Anonymkode: c6d45...1d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se §18.3

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1986-03-21-747?q=fortau

"Sykling på gangveg, fortau eller i gangfelt er tillatt når gangtrafikken er liten og syklingen ikke medfører fare eller er til hinder for gående. Slik sykling må ved passering av gående skje i god avstand og i tilnærmet gangfart."

Hvis en syklist ikke klarer å følge dette, så bør han få en bot som virkelig svir - 30 - 50000 kroner

 

Anonymkode: 2fdd6...c74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en syklist ikke klarer å følge dette, så bør han få en bot som virkelig svir - 30 - 50000 kroner

 

Anonymkode: 2fdd6...c74

🤪

Noen her inne burde virkelig tatt seg en tur til gjøkeredet.

Anonymkode: 5127c...896

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

🤪

Noen her inne burde virkelig tatt seg en tur til gjøkeredet.

Anonymkode: 5127c...896

Forby sykkel i stedet

Anonymkode: 2fdd6...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forby sykkel i stedet

Anonymkode: 2fdd6...c74

Ja, det er bare å rekke opp hånden.

Anonymkode: 5127c...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men d jeg ik skjønner, er hvorfor de ik kan vinke folk forbi når de kan se at det er klart? Typisk kjerringer  og amatørsyklister som gjør detta. Jækla irriterans å måtte sniglekjøre bake ei feit fu i 15 km i timen mens den vingler litt frem og tilbake. Og ik vinker deg forbi

Anonymkode: d1662...76f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også det gir utrolig mye mening, ja. Når man er såpass blind og inkompetent sjåfør at man trenger et vink for å komme seg ut av en 15 kmt sakte utfordring. KJEMPEvanskelig.

Anonymkode: 5127c...896

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også det gir utrolig mye mening, ja. Når man er såpass blind og inkompetent sjåfør at man trenger et vink for å komme seg ut av en 15 kmt sakte utfordring. KJEMPEvanskelig.

Anonymkode: 5127c...896

Er du ikke helt god i hodet? Har du hørt om bakker og svinger og smale veier? Det er helt vanlig at man vinker forbi folk uansett om du er syklist eller anleggsarbeidmaskin

Anonymkode: d1662...76f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 23.39, AnonymBruker skrev:

Enig mange syklister oppfører seg som idioter. Men det er også nok av bilister som gjør det.

Anonymkode: 7200b...19a

Kan overhodet ikke se hva det har med saken å gjøre?

Anonymkode: 9ec78...760

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan overhodet ikke se hva det har med saken å gjøre?

Anonymkode: 9ec78...760

Som fotgjenger vil jeg si at bilister svært sjeldent opptrer på en måte som oppfattes som truende eller som hindrer meg i å komme frem. Kan dessverre ikke si det samme om syklister

Anonymkode: 23d97...da9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært slik at dersom syklistene skal sykle i en fart som er over X antall km i timen, burde det vært pålagt at de skal sykle i veibanen. Syklister som sykler i et rolig tempo, kan sykle på fortau og på delt sykkelsti/gangst. 

Anonymkode: f6620...94f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe galt med syklister. Det er rett og slett noe galt med de enkelte typer, uansett om de sykler, kjører bil eller bare går. Det er folk som tar hensyn og de som ikke gjør det, uansett av transportmiddler.

Håper neste gang du går treffer du meg på sykkelen - jeg stopper alltid foran de som går, med spesielt hensyn til hund og små barn, ringer ikke på folk at de skal flytte seg, men bare senker farten og sykler sakte så langt jeg må, til det er mulig å kjøre forbi osv. Da kansje tenker du litt bedre om syklister :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 22.26, Ginavn skrev:

Alt.

Alt er galt med dem.

Sier folk som er for tunge i Ræva og for late til å trene. Eller i det minste bevege seg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ganske mange fine sykkelvei i Bergen, men enkelte syklister må absolutt sykle på en bilvei selv om det stod en fin sykkelvei ved siden av. Det skjønner jeg bare ikke. Er det for å føle seg mer "proff"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.5.2018 den 10.28, Ginavn skrev:

Jeg synes jeg ser det, der de sykler på E16 og E6. Og nei, jeg snakker ikke om de lokale som ikke har et valg. Det ER en hobby for altfor mange. 

Når man sykler i gruppe på over 20 på E6 og oppholder trafikken bak (fordi en lastebil kan faktisk ikke kjøre forbi) så kan man dra til helvete! 

Faen ta, jeg hater syklister! Er sikkert i mindretall her, men noen må si det!

Du blir ikke tatt seriøst med slik språkbruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt største problem med syklister er at de ser ut til å tro at vikeplikten ikke gjelder for dem.

Jeg holdt på å fysisk kjøre over en syklist som kom susende i minst 50km/t rundt en sving, til alt overmål var det vinter og isete vei, rett ved en bru. Han brøt selvsagt vikeplikten. Eneste grunnen til at han lever er at jeg visste det varglatt, og jeg forutså situasjonen for jeg visste det var skummelt med den svingen og brua i kombinasjon med isen. For hva tror du skjedde? Selvsagt falt han i svingen, skjente bortover veibanen. Det var ikke mulig å unngå å falle i den sinnssyke farten. Hvis jeg ikke hadde tenkt der han ikke gjorde det og brøt vikeplikten i høy hastighet på is, hadde han vært død nå, for da hadde jeg kjørt rett over ham. Noe som ville vært 100% hans skyld, men jeg måtte likevel ha levd videre med det. 

Anonymkode: db707...3e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2018 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Men d jeg ik skjønner, er hvorfor de ik kan vinke folk forbi når de kan se at det er klart? Typisk kjerringer  og amatørsyklister som gjør detta. Jækla irriterans å måtte sniglekjøre bake ei feit fu i 15 km i timen mens den vingler litt frem og tilbake. Og ik vinker deg forbi

Anonymkode: d1662...76f

Du burde lære deg å skrive riktig før du uttaler deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig blitt døv på ett øre og har nedsatt hørsel på det andre, bruker høreapparater. Jeg tør nesten ikke gå tur lenger pga. syklistene..😔

Anonymkode: 9dd56...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...