Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg lurer på om noen har brukt spesiell pute for å forme hode til nyfødt baby? Jeg så bilde av puten når jeg googlet.  Kan legge ved link. Jeg lurer på om det er noe alle gjør?eller hva slags ulemper kan det være hvis man ikke bruker en slik pute?

https://www.med24.no/babymoov-lovenest-plus-babypute-ergonomisk?gclid=EAIaIQobChMIuoP4wvCE2wIVzbTtCh0AywaIEAQYASABEgKbqPD_BwE

Anonymkode: dbc18...f87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Babyer trenger ikke hodepute!

Anonymkode: 67a2a...557

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Joda, du kan bruke den puta. Det er for å unngå flattbakhode eller en skjevhet om babyen foretrekker én side å ligge på. Det er allikevel ingen nødvendighet. Det er kun «kosmetiske» grunner. Ifht skjevheten så kan du snu sengen rundt 180 grader for babyer søker ofte mot lyset og på den måten får du barnet til å bytte på hvilken side han/hun ligger på.

Anonymkode: 99a4a...90c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i et oljefirma og her har vi noen indere og pakistanere som er opptatt av dette med barn og puter, hvordan man kan unngå "baguett-hode" på dem, altså flatt bakhode. De bruker en spesiell hodepute som er akkurat som den er laget av ris, og den former seg, litt som Tempur ser jeg for meg. Flere av damene jeg jobber med har etterspurt dette og fått det i "gave" fra damene og nå sverger "alle" her til dette...

Skal jeg ha barn føler jeg at jeg også må følge med på alt mulig, jeg vil jo ikke ha baguett-hode-barn.

Anonymkode: 00d81...102

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i et oljefirma og her har vi noen indere og pakistanere som er opptatt av dette med barn og puter, hvordan man kan unngå "baguett-hode" på dem, altså flatt bakhode. De bruker en spesiell hodepute som er akkurat som den er laget av ris, og den former seg, litt som Tempur ser jeg for meg. Flere av damene jeg jobber med har etterspurt dette og fått det i "gave" fra damene og nå sverger "alle" her til dette...

Skal jeg ha barn føler jeg at jeg også må følge med på alt mulig, jeg vil jo ikke ha baguett-hode-barn.

Mye magetid i våken tilstand og snu hodet deres til siden annenhver gang når de sover på dagtid gjør samme nytten :) 

Anonymkode: fc947...a4f

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Jeg er også fra pakistan og jeg er gravid. Får masse råd av min svigerinne som er nylig kommet fra pakistan om å forme hodet til babyen.   jeg har aldri trodd på slike ting som å forme hodet til babyen og jeg har hørt at mange trykker på barnets nese også for å gi den en fin fasong og form. Jeg vet ikke om det er riktig å gjøre alt det her . Har også fått beskjed om å unngå smokk fordi det gjør noe med tennene til barnet😲

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hehe. Jeg er også fra pakistan og jeg er gravid. Får masse råd av min svigerinne som er nylig kommet fra pakistan om å forme hodet til babyen.   jeg har aldri trodd på slike ting som å forme hodet til babyen og jeg har hørt at mange trykker på barnets nese også for å gi den en fin fasong og form. Jeg vet ikke om det er riktig å gjøre alt det her . Har også fått beskjed om å unngå smokk fordi det gjør noe med tennene til barnet😲

Ts

Uffda.  Ikke tro på alt du hører. Dette med smokk gjelder fra 3 års alder tror jeg så det kan du ta med ro.

Ellers; La nesen til barnet være i fred. 

Anonymkode: 99a4a...90c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har det noe å si om hodet er/blir flatt? Det går seg jo til, er ikke slik at baguetthode-baby = baguetthode-voksen. 

La nå de stakkars babyene få utvikle seg til å bli akkurat slik de skal bli, uten å manipulere dem. 

Anonymkode: 1126a...d71

• Liker 3
Gjest førstedamen
Skrevet

Ville ikke hatt den i sengen til baby om natten. Løse myke gjenstander kan resultere i kvelning! 

AnonymBruker
Skrevet

Her kjøpte vi Babydorm-pute (Google den) til eldste, da han pga. stivhet i nakken kun ville ligge på den ene siden av hodet. I begynnelsen forsøkte jeg å snu hodet hans andre veien, men han snudde seg igjen med en gang samme hvor mange ganger jeg forsøkte (farvel nattesøvn! :P) og det å snu hab i senga fungerte heller ikke siden han jo lå med hodet den veien pga. plager. 

Babydorm-puta sammen med behandling hos manuellterapeut fungerte gull! Men det er altså ikke nødvendig med pute med mindre babyen har skjevt bakhode. Vi bruker ikke puta til yngstemann enda, men følger med og kommer til å bruke den om nødvendig. 

Anonymkode: 18959...68d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en baby med store låsninger og smerter i nakke og rygg, vi brukte en sånn pute til han for at han ikke skulle ligge til favorittsider sin, og for at han skulle klare å slappe av når han lå nede. (Han var veldig spent i kroppen pga smerter). Babydorm het den. Det er ikke noe man må ha. Ofte så formes hodet helt fint av seg selv når man driver magetrening.  

Smokk kan fint brukes frem mot 3årsalderen. Rundt 3år fester tennene seg, og man kan få smokkebitt. 

Anonymkode: 5cdff...c96

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye magetid i våken tilstand og snu hodet deres til siden annenhver gang når de sover på dagtid gjør samme nytten :) 

Anonymkode: fc947...a4f

Høres jo fornuftig nok ut og logisk, og jeg kan aldri tenke meg at mamma hadde noe spesiell pute til meg (jeg er 36 år) da jeg var baby og jeg har normalt hodet. Samme med broren min som er litt eldre enn meg.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Festlig :) Da er det mer fokus på dette der. Jeg klarer ikke se for meg min mor, at hun gjorde noe spesielt for min hodefasong. Jeg har normalt hode.

Angående smokk hadde jeg dette lenge! Veldig lenge.. Så lenge at jeg husker når jeg sluttet :PHadde fæle melketenner og stilling som ikke så ut, men "voksen"tennene mine er veldig rette og fine, og har ikke hatt streng. Broren min brukte ikke smokk og han måtte ha streng. Vet ikke om det er så lett å si at noe er sånn er slik der..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...