Gå til innhold

17. mai klær til utledningen som skal i toget :)


evelynn

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, evelynn skrev:

de er veldig populare til nasjonaldrakter og tror at de brukes til de fleste typer og områder. Opprinelig ble de lagt av ekte koraller og nå er det vanlig å kalle alle halskjeder for "korale", selv om de er laget av plast og i forskjellige farger.

Den er fra Krakow (syden)

dc8cfb5f44638ca7b3ff2a9732689670.jpg

Den er fra Kaszuby

k3.png

Og Łowicz (som jeg viste før) er helt i midten og alle har sånne "korale" :)

Tusen takk for svar :) Jeg har en stor dukke med drakt fra det området du er fra, den er flott og forseggjort og med perlebroderte blomster nederst. Jeg har lagt merke til disse perlekjedene, men visste ikke historien bak, så tusen takk for forklaringen :helen:

Anonymkode: aab66...0e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres fint ut det du hadde tenkt. Hvis du vil kan du selvsagt gå til innkjøp av kjole, men jeg synes ikke det er nødvendig dersom du ikke har lyst til det selv. 

Anonymkode: b3ffc...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, evelynn skrev:

Polen, Łowicz område :)

 

Den var kjempefin :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg endte med å kjøpe en kjole. Vi hadde øvelser i går kveld, snakket litt og det visste seg at jeg blir den eneste voksen som skal gå i toget uten bunad (mener skolen vår). Så da tenkte jeg at det blir for stor forskjell alle i bunad vs jeg i jeans-aktige bukser :)

Kjøpte denne https://www.kappahl.com/nn-no/dame/kjoler/kjole-med-prikker/407346

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin kjole! :) Skikkelig sommerlig og søt. 

Men eneste voksne uten bunad? Har tatt helt av de bunadsgreiene skjønner jeg. Var jo mange før som ikke hadde. Jeg har heller ikke bunad og er voksen, men har ikke barn, så skal ikke gå i tog. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Salka said:

Så fin kjole! :) Skikkelig sommerlig og søt. 

Men eneste voksne uten bunad? Har tatt helt av de bunadsgreiene skjønner jeg. Var jo mange før som ikke hadde. Jeg har heller ikke bunad og er voksen, men har ikke barn, så skal ikke gå i tog. 

Vel, på skolen vår er det 12 voksne som blir med, 9 er damer og jeg er en av dem og den eneste uten bunad, vet ikke om menn fordi de ikke ble med i samtalen om hva vi skal ta på seg denne dagen :)

Det blir sikkert flere voksne uten bunad i toget men med andre skoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, evelynn skrev:

Så jeg endte med å kjøpe en kjole. Vi hadde øvelser i går kveld, snakket litt og det visste seg at jeg blir den eneste voksen som skal gå i toget uten bunad (mener skolen vår). Så da tenkte jeg at det blir for stor forskjell alle i bunad vs jeg i jeans-aktige bukser :)

Kjøpte denne https://www.kappahl.com/nn-no/dame/kjoler/kjole-med-prikker/407346

 

 

Kjempefin kjole! 

Datteren din blir stolt av sin mor på 17. Mai :) 

Anonymkode: a242b...149

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fint ut det antrekket du har planlagt 👍

Synes ikke det passer seg at utlendinger bruker bunad, ja mange putter på ekstra utstyr som hijab. Det er bare provoserende.  

Å husk, Norsk flagg 🇳🇴

Anonymkode: e726e...d00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres fint ut det antrekket du har planlagt 👍

Synes ikke det passer seg at utlendinger bruker bunad, ja mange putter på ekstra utstyr som hijab. Det er bare provoserende.  

Å husk, Norsk flagg 🇳🇴

Anonymkode: e726e...d00

Anbefaler et lite norskkurs. Synes ikke det passer seg å skrive så dårlig. Det står ikke i stil med patriotismen. Det er bare provoserende.

Anonymkode: 801e9...423

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres fint ut det antrekket du har planlagt 👍

Synes ikke det passer seg at utlendinger bruker bunad, ja mange putter på ekstra utstyr som hijab. Det er bare provoserende.  

Å husk, Norsk flagg 🇳🇴

Anonymkode: e726e...d00

Jævlig unødvendig kommentar. Utlendinger som bor i Norge har like mye rett på bunad som deg. Dessuten bruker ikke polakkene "ekstra utstyr" som hijab. Det skrives forresten norsk, ikke Norsk. Det er bare provoserende at du ikke vet det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 11.19, evelynn skrev:

Så jeg endte med å kjøpe en kjole. Vi hadde øvelser i går kveld, snakket litt og det visste seg at jeg blir den eneste voksen som skal gå i toget uten bunad (mener skolen vår). Så da tenkte jeg at det blir for stor forskjell alle i bunad vs jeg i jeans-aktige bukser :)

Kjøpte denne https://www.kappahl.com/nn-no/dame/kjoler/kjole-med-prikker/407346

 

 

Den var kjempefin :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ledningen ute trenger sikkert ikke å ha på seg klær. Tror ikke det skal bli så veldig kaldt.

Anonymkode: c40fa...5b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble dagen ts? Gikk det greit i kjolen? 

Anonymkode: 01e25...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 19/05/2018 at 7:54 PM, AnonymBruker said:

Hvordan ble dagen ts? Gikk det greit i kjolen? 

Anonymkode: 01e25...034

Ja, det gikk bra :) ganske kjølig på begynnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...