AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #21 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Denne har hjulpet meg mye ved slimhoste og ved bronkitt og ved lungebetennelse https://www.apotek1.no/produkter/bisolvon-16mg-ml-mikstur-kirsebaersmak-125ml-15943p Anonymkode: 1606b...458 Takk for tips! Anonymkode: 332cf...34b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #22 Skrevet 13. mai 2018 Ikke bli engstelig om du blir sendt på røntgen av fastlegen. Legene gjør ofte det, for å utelukke andre sykdommer. Det ble gjort med meg ved forrige bronkitt. Anonymkode: 1606b...458 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #23 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke bli engstelig om du blir sendt på røntgen av fastlegen. Legene gjør ofte det, for å utelukke andre sykdommer. Det ble gjort med meg ved forrige bronkitt. Anonymkode: 1606b...458 Neida, det eneste som engster meg ved det er regningen, hehe. Anonymkode: 332cf...34b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #24 Skrevet 13. mai 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hoster så hardt at jeg kaster opp. Klarer ikke å holde igjen, og har i dag endt opp med å spy 4 ganger. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen tips? Anonymkode: 332cf...34b Heldiggris. Jeg kan ikke engang hoste fordi folk blir så jævla fornærmet. Og i neste omgang ser de rart på meg. Hallo? Jeg får jo ikke hoste og de ser rart på meg? hadde du likt om noen sa at du ikke fikk spise mat og så glor alle på deg etterpå fordi at du blir tynn? Og så skal andre straffe deg med blikk osv fordi du ikke får i deg næring? faen vær litt konsekvente da jeg er misunnelig på deg. Tenk at du tillater deg å hoste til du spyr. Drømmescenario. Hehe du prøver å få ut DRIT av systemet. Verdens diggeste. Men for folk må ting se vakkert ut for at det skal være en unnskyldning. At de selv er stygge å se på er liksom ikke viktig. Anonymkode: e8dc1...95e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #25 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Neida, det eneste som engster meg ved det er regningen, hehe. Anonymkode: 332cf...34b Jeg forstår. God bedring Anonymkode: 1606b...458
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #26 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg forstår. God bedring Anonymkode: 1606b...458 Tusen takk Anonymkode: 332cf...34b 1
Brunhilde Skrevet 13. mai 2018 #27 Skrevet 13. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Neida, det eneste som engster meg ved det er regningen, hehe. Anonymkode: 332cf...34b Egenandel ved røntgen er vel sånn omrent 250 kroner God bedring. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #28 Skrevet 13. mai 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hoster så hardt at jeg kaster opp. Klarer ikke å holde igjen, og har i dag endt opp med å spy 4 ganger. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen tips? Anonymkode: 332cf...34b Da reiser du enten til legevakt eller kontakter fastlege i morgen tidlig. Kikhoste kan oppføre seg slik. Anonymkode: 93ea2...485 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #29 Skrevet 13. mai 2018 2 minutter siden, Brunhilde skrev: Egenandel ved røntgen er vel sånn omrent 250 kroner God bedring. Pluss 150 ca for legetimen, og sikkert noe for henvisning/tester antar jeg. Er ikke såå mye, men for en student er det jo litt. Tusen takk Anonymkode: 332cf...34b 1
SardintrollReturns Skrevet 13. mai 2018 #30 Skrevet 13. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jepp, takk for svar Anonymkode: 332cf...34b Bare hyggelig, og god bedring! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #31 Skrevet 13. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Pluss 150 ca for legetimen, og sikkert noe for henvisning/tester antar jeg. Er ikke såå mye, men for en student er det jo litt. Tusen takk Anonymkode: 332cf...34b Om ts hoster så betyr ikke det at hun må på røntgen. Hun kan fint få en diagnose og behandling på bakgrunn av å bli lyttet på med stetskop eventuelt i kombinasjon med blodprøver. En legetime der legen er spesialist i allmennmedisin koster kr. 201, i tillegg kommer eventuelle blodprøver. Og medisiner som kan gjøre sykdom kostbar. Anonymkode: 93ea2...485 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #32 Skrevet 14. mai 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Om ts hoster så betyr ikke det at hun må på røntgen. Hun kan fint få en diagnose og behandling på bakgrunn av å bli lyttet på med stetskop eventuelt i kombinasjon med blodprøver. En legetime der legen er spesialist i allmennmedisin koster kr. 201, i tillegg kommer eventuelle blodprøver. Og medisiner som kan gjøre sykdom kostbar. Anonymkode: 93ea2...485 Legen min er ikke spesialist, så det koster 150 pr time. Jeg har nå vært der og betalte til sammen 200kr. Medisinen derimot betalte jeg 400kr for, noe som gjør det hele til en relativt dyr greie, men man har jo ikke så mye valg. Takk til alle som svarte meg her og rådet meg til å gå til legen Har lungebetennelse, så fikk hostesaft og antibiotika. Anonymkode: 332cf...34b 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #33 Skrevet 14. mai 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Om ts hoster så betyr ikke det at hun må på røntgen. Hun kan fint få en diagnose og behandling på bakgrunn av å bli lyttet på med stetskop eventuelt i kombinasjon med blodprøver. En legetime der legen er spesialist i allmennmedisin koster kr. 201, i tillegg kommer eventuelle blodprøver. Og medisiner som kan gjøre sykdom kostbar. Anonymkode: 93ea2...485 Nei. Men mange leger velger da å sende pasienten på røntgen, for å utelukke andre sykdommer. Anonymkode: 1606b...458
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #34 Skrevet 14. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legen min er ikke spesialist, så det koster 150 pr time. Jeg har nå vært der og betalte til sammen 200kr. Medisinen derimot betalte jeg 400kr for, noe som gjør det hele til en relativt dyr greie, men man har jo ikke så mye valg. Takk til alle som svarte meg her og rådet meg til å gå til legen Har lungebetennelse, så fikk hostesaft og antibiotika. Anonymkode: 332cf...34b Takk for tilbakemelding og god bedring Anonymkode: 1606b...458
Missfitness Skrevet 14. mai 2018 #35 Skrevet 14. mai 2018 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså når man ringer og ber om time så ber de jo om begrunnelse for å vurdere hastegrad. For hvis man vil ha time raskt så må man ha behov for det. Altså får jeg ikke time imorgen eller dagen etter hvis de ikke mener at jeg trenger det. Anonymkode: 332cf...34b Du behøver selvsagt ikke begrunne noe som helst til noen andre enn direkte til legen. Du kan jo bare si at det f eks gjelder sykemelding hvis de absolutt skal ha noe. Hvis de maser, sier du bare at det er privatsak mellom deg og fastlegen, noe de selvsagt vet er korrekt. Endret 14. mai 2018 av Missfitness
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #36 Skrevet 14. mai 2018 47 minutter siden, Missfitness skrev: Du behøver selvsagt ikke begrunne noe som helst til noen andre enn direkte til legen. Du kan jo bare si at det f eks gjelder sykemelding hvis de absolutt skal ha noe. Hvis de maser, sier du bare at det er privatsak mellom deg og fastlegen, noe de selvsagt vet er korrekt. Jeg har ikke noe imot å oppgi årsak. Anonymkode: 332cf...34b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #37 Skrevet 14. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei. Men mange leger velger da å sende pasienten på røntgen, for å utelukke andre sykdommer. Anonymkode: 1606b...458 Dette er feil. Unge mennesker med hoste, utslag på infeksjonsblodprøver og der legen hører tydelig at lunger og bronkier knitrer, sender ikke pasienten på røntgen. Grunnen er enkel, det er begrenset kapasitet på røntgen, røntgenstrøler har uheldig effekt på menneskekroppen og der er ikke noe å hente på et røntgenbilde når vi alt har utslag på blodprøver og hører tydelig at noe er galt som krever antibiotikabehamdling. Har pasienten derimot fått en antibiotikakur uten å bli bedre, så er tiden moden for å tenke røntgen. Da oppveier også ulempen med røntgenstrålene fordelene med å få sett om og eventuelt hva som kan ligge i lunger og bronkier av problemer. Unhe mennesker med akutt hoste tenker man ikke langtkommen lungekreft på helelr så der er ingen indikasjon her på at røntgen er påkrevd uansett hvor mye vi snur og vender på symptomer og situasjonen til ts. God bedring til ts. Anonymkode: 93ea2...485
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå