AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #1 Skrevet 13. mai 2018 Jeg hoster så hardt at jeg kaster opp. Klarer ikke å holde igjen, og har i dag endt opp med å spy 4 ganger. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen tips? Anonymkode: 332cf...34b
SardintrollReturns Skrevet 13. mai 2018 #2 Skrevet 13. mai 2018 Tror det er en god ide å komme seg til lege. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #3 Skrevet 13. mai 2018 2 minutter siden, SardintrollReturns skrev: Tror det er en god ide å komme seg til lege. Har bare vært sånn i dag da, og har ikke hostet særlig lenge. Tror ikke de gir legetime når man ikke har vært syk lengre? Anonymkode: 332cf...34b
cleangal Skrevet 13. mai 2018 #4 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har bare vært sånn i dag da, og har ikke hostet særlig lenge. Tror ikke de gir legetime når man ikke har vært syk lengre? Anonymkode: 332cf...34b Jeg fikk hastetilme hos fastlegen da jeg sa at jeg hostet til jeg spydde. Ring når legekontoret åpner i morgen tidlig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #5 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, cleangal skrev: Jeg fikk hastetilme hos fastlegen da jeg sa at jeg hostet til jeg spydde. Ring når legekontoret åpner i morgen tidlig. Takk, da gjør jeg det. Er bare så redd for å virke overhysterisk hvis jeg ringer legekontoret med en gang jeg blir syk. Anonymkode: 332cf...34b 1
SardintrollReturns Skrevet 13. mai 2018 #6 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har bare vært sånn i dag da, og har ikke hostet særlig lenge. Tror ikke de gir legetime når man ikke har vært syk lengre? Anonymkode: 332cf...34b Er vel bare å bestille en time hos fastlegen? Om det ikke har kommet noen nye regler som har gått meg hus forbi, da. Kan være greit å sjekke at alt er i orden, bare for å være på den sikre siden. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #7 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, SardintrollReturns skrev: Er vel bare å bestille en time hos fastlegen? Om det ikke har kommet noen nye regler som har gått meg hus forbi, da. Kan være greit å sjekke at alt er i orden, bare for å være på den sikre siden. Jojo, men de gir vel ikke ut timer til hvem som helst, og hvis jeg skulle ende opp med å få time om noen uker hjelper ikke akkurat det, hehe. Men jeg prøver også hører jeg hva de sier, og får ev noen råd hos de. Anonymkode: 332cf...34b
SardintrollReturns Skrevet 13. mai 2018 #8 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jojo, men de gir vel ikke ut timer til hvem som helst, og hvis jeg skulle ende opp med å få time om noen uker hjelper ikke akkurat det, hehe. Men jeg prøver også hører jeg hva de sier, og får ev noen råd hos de. Anonymkode: 332cf...34b Nå er jeg ikke helt med, hvorfor skulle de ikke det? Nå er det en stund siden jeg var hos lege pga sykdom, men jeg anser meg selv som "hvem som helst", og jeg fikk time et par dager etter at jeg ringte. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #9 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, SardintrollReturns skrev: Nå er jeg ikke helt med, hvorfor skulle de ikke det? Nå er det en stund siden jeg var hos lege pga sykdom, men jeg anser meg selv som "hvem som helst", og jeg fikk time et par dager etter at jeg ringte. Altså når man ringer og ber om time så ber de jo om begrunnelse for å vurdere hastegrad. For hvis man vil ha time raskt så må man ha behov for det. Altså får jeg ikke time imorgen eller dagen etter hvis de ikke mener at jeg trenger det. Anonymkode: 332cf...34b
SardintrollReturns Skrevet 13. mai 2018 #10 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså når man ringer og ber om time så ber de jo om begrunnelse for å vurdere hastegrad. For hvis man vil ha time raskt så må man ha behov for det. Altså får jeg ikke time imorgen eller dagen etter hvis de ikke mener at jeg trenger det. Anonymkode: 332cf...34b OK, da er jeg med. Men da regner jeg med at de i det minste kan gi deg et svar dersom de finner ut at det ikke kvalifiserer til en legetime.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #11 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, SardintrollReturns skrev: OK, da er jeg med. Men da regner jeg med at de i det minste kan gi deg et svar dersom de finner ut at det ikke kvalifiserer til en legetime. Jepp, takk for svar Anonymkode: 332cf...34b 2
Gjest making.a.mess Skrevet 13. mai 2018 #12 Skrevet 13. mai 2018 Har du polaramin eller cosylan i huset så hjelper det mye.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #13 Skrevet 13. mai 2018 3 minutter siden, making.a.mess skrev: Har du polaramin eller cosylan i huset så hjelper det mye. Har dessverre ikke det. Har forresten hørt at man ikke skal ta cosylan når man hoster opp slim? Anonymkode: 332cf...34b
Gjest making.a.mess Skrevet 13. mai 2018 #14 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har dessverre ikke det. Har forresten hørt at man ikke skal ta cosylan når man hoster opp slim? Anonymkode: 332cf...34b Det er sant. Gikk ut fra at det var tørrhoste siden det var så intenst. Tror ikke det er så mye medikamentell behandling på resept for slimhoste. Finnes slimløsende reseptfritt. Det er best at slimet kommer opp og ut så sikkert derfor. Har du pollenallergi?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #15 Skrevet 13. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dessverre ikke det. Har forresten hørt at man ikke skal ta cosylan når man hoster opp slim? Anonymkode: 332cf...34b Slimløsende hostesaft kan hjelpe Anonymkode: 1606b...458
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #16 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, making.a.mess skrev: Det er sant. Gikk ut fra at det var tørrhoste siden det var så intenst. Tror ikke det er så mye medikamentell behandling på resept for slimhoste. Finnes slimløsende reseptfritt. Det er best at slimet kommer opp og ut så sikkert derfor. Har du pollenallergi? Jeg tror i alle fall det er slimhoste, for jeg merker at det er noe nedi der som prøver å komme opp, og jeg hører sånne knatrelyder som om det er væske et sted når jeg ligger på ene siden og puster. Tror ikke jeg har pollenallergi, ikke som jeg vet om i alle fall. Anonymkode: 332cf...34b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #17 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror i alle fall det er slimhoste, for jeg merker at det er noe nedi der som prøver å komme opp, og jeg hører sånne knatrelyder som om det er væske et sted når jeg ligger på ene siden og puster. Tror ikke jeg har pollenallergi, ikke som jeg vet om i alle fall. Anonymkode: 332cf...34b Kan være bronkitt eller lungebetennelse. Anonymkode: 1606b...458
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #18 Skrevet 13. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan være bronkitt eller lungebetennelse. Anonymkode: 1606b...458 Ja, jeg googlet det nå, så har bestilt legetime for å være sikker. Anonymkode: 332cf...34b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #19 Skrevet 13. mai 2018 Denne har hjulpet meg mye ved slimhoste og ved bronkitt og ved lungebetennelse https://www.apotek1.no/produkter/bisolvon-16mg-ml-mikstur-kirsebaersmak-125ml-15943p Anonymkode: 1606b...458 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #20 Skrevet 13. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, jeg googlet det nå, så har bestilt legetime for å være sikker. Anonymkode: 332cf...34b Det er bra. Legen bør lytte på lungene dine og avgjøre om du skal få medisin. Anonymkode: 1606b...458 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå