Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På ‎16‎.‎05‎.‎2018 den 18.56, Duftavsommerregn skrev:

Når man treffer en mulig partner og har opprettet den første kontakten er dette bare i startfasen. Så skal man bli bedre kjent dette tar måneder, så bør man faktisk stressteste et eventuelt forhold, reise på en ferie sammen, gjøre masse ting sammen, og evaluere om man overhodet passer sammen. For en som har et forhold bak seg, er dette rimelig lett, for en som ikke har det er det ekstremt vanskelig, har null referansepunkter å gå etter. Er man da bare styrt på det ytre, følelse som forelskelse kan man lett bli fanget i et destruktivt nett fra et dårlig menneske. For dette oppdager du ikke sånn uten videre før man er rimelig godt kjent over lang tid. Mange som gjør dette første gang, blir så  hemmet av forelskelse at de går rett i fellen. De ser kanskje de dårlige sidene, men tenker dette klarer jeg å rette på over tid, helt feil det vil man aldri klare. Det vil bare forsterkes enda mer, og spesielt om det blir barn inne i bildet. Da sitter man i klisteret for alvor. Da får det store økonomiske konsekvenser, samtidig som man slites mellom å gå, eller jobbe for å bevare et forhold på grunn av et barn. Mange som har møtt den veggen.

takk for godt innspill.

TS

Anonymkode: d4e58...d32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På ‎16‎.‎05‎.‎2018 den 19.16, Duftavsommerregn skrev:

ha ha ha :) Neida bare ren skjær livserfaring, og bevares de fleste må finne veien sin selv, men vil man unngå fellene de fleste går i? Lytt og lær :) Finnes ikke bedre erfaring enn et langt forhold, man lukter da alle fellene lang vei om man tar erfaringene inn over seg, helt seriøst, jeg kan høre når et par snakker sammen, og fungerer sammen om hvordan de har det. Det "lukter" lang vei uansett hvordan de prøver å skjule det.

For de aller fleste går dette rimelig bra om de tar seg tid før de innleder et forhold.

ja, det samme kan jeg også merke. 

TS

Gjest Minesveiper
Skrevet
On 5/13/2018 at 11:03 AM, Kreator said:

Tror TS kommer til å slite. Opplegget han beskriver høres litt ut som en type opplegg som kulturelt sett er helt fremmed i Norge, hvor en dame på et eller annet vis plasseres i fanget på han, også skal han overbevise damen om at han er den rette. I de kulturer hvor den type sjekking foregår så er det i hvertfall en viss likevekt i at verken mannen eller kvinnen har valgt hverandre i utgangspunktet (helt eller delvis arrangert), og de har sånn sett begge et visst ekstern press for å finne ut av det.

Er jeg den eneste som ser poenget her med å bygge et kontaktnettverk? Det gjør at man blir invitert på ulike fester og arrangementer og på den måten har man lettere for å komme i kontakt med damer som potensielt kan være "kjæreste emner". Det er bare på to arenaer man kan møte kvinner på og det er sosiale arenaer, og på nettet/dating apper. Hvis man ønsker å møte damer på sosiale arenaer kan man enten treffe dem gjennom ens sosiale sirkel/kontaktnettverk, eller så må man belage seg på å gå bort til ukjente damer uten å bli introdusert til dem av noen andre. Det er mye lettere å treffe damer gjennom ens sosiale sirkel. 

Et par tips til denne dialogen din ts. Hvis du skal møte damer på byn eller på fester, så trenger du i alle fall en grei måte å finne ut om damen du eventuelt får god kjemi med faktisk er singel, og eller ikke dater noen andre. Det er ikke så ofte damene sier dette selv for å signalisere at de er opptatt. Mange ønsker og liker oppmerksomheten de får slik at det å finne ut av om damen er singel vil spare deg for mange bortkastede kvelder. Ellers handler det om å flørte og bli kjent. Jeg ville satt et lite fokus på dette med å flørte samt det å tilpasse seg signalene damene gir. Det er ekstremt viktig at du kan justere deg selv ut fra signalene du får, for ellers vil damene aldri føle seg trygge rundt deg.

Dette må å forbedre sine sosiale ferdigheter er en evig prosess fordi det er 100x forskjellige måter å trakke i salaten på siden kvinner er så forskjellige, og har ulike meninger om hvordan "ting burde gjøres". Hvis jeg var deg ville jeg bare forsatt å gå ut. Når de sosiale ferdighetene når et "godt nok" nivå kommer damene til å visse interesse. Slik var det for meg når jeg lærte meg å sjekke i slutten av tenårene. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Minesveiper skrev:

Er jeg den eneste som ser poenget her med å bygge et kontaktnettverk? Det gjør at man blir invitert på ulike fester og arrangementer og på den måten har man lettere for å komme i kontakt med damer som potensielt kan være "kjæreste emner". Det er bare på to arenaer man kan møte kvinner på og det er sosiale arenaer, og på nettet/dating apper. Hvis man ønsker å møte damer på sosiale arenaer kan man enten treffe dem gjennom ens sosiale sirkel/kontaktnettverk, eller så må man belage seg på å gå bort til ukjente damer uten å bli introdusert til dem av noen andre. Det er mye lettere å treffe damer gjennom ens sosiale sirkel. 

Et par tips til denne dialogen din ts. Hvis du skal møte damer på byn eller på fester, så trenger du i alle fall en grei måte å finne ut om damen du eventuelt får god kjemi med faktisk er singel, og eller ikke dater noen andre. Det er ikke så ofte damene sier dette selv for å signalisere at de er opptatt. Mange ønsker og liker oppmerksomheten de får slik at det å finne ut av om damen er singel vil spare deg for mange bortkastede kvelder. Ellers handler det om å flørte og bli kjent. Jeg ville satt et lite fokus på dette med å flørte samt det å tilpasse seg signalene damene gir. Det er ekstremt viktig at du kan justere deg selv ut fra signalene du får, for ellers vil damene aldri føle seg trygge rundt deg.

Dette må å forbedre sine sosiale ferdigheter er en evig prosess fordi det er 100x forskjellige måter å trakke i salaten på siden kvinner er så forskjellige, og har ulike meninger om hvordan "ting burde gjøres". Hvis jeg var deg ville jeg bare forsatt å gå ut. Når de sosiale ferdighetene når et "godt nok" nivå kommer damene til å visse interesse. Slik var det for meg når jeg lærte meg å sjekke i slutten av tenårene. 

takk for god tilbake melding. Det er vel noe i det du sier. 

TS

Skrevet (endret)
22 timer siden, Minesveiper skrev:

Men dette er jo et stort problem, utvide sitt sosiale nettverk når man er litt "eldre" er ikke lett, man møter fort en mur av utestengelse, ikke direkte avvisning, det er ikke det jeg sier. Men mange som har et stort nettverk, slipper ikke deg lett inn i dette. De har sitt, og trenger deg ikke. Mye lettere når man er student eller ung, da har ikke mange dette nettverket på plass, og slipper deg mye lettere inn. For hadde det vært så lett som du gir inntrykk av så hadde det ikke vært noe problem. Du oppsøker aktiviteter, men nettverket tar ikke i mot deg på andre måter enn akkurat når du møter de der. De har nok med sine venner og pleie de. Folk er veldig opptatte, og store venne nettverk er nesten umulig å opprettholde over tid, i en travel hverdag med barn og familie.

Da må man søke aktiviteter, det koster bare litt penger, drite i nettverket til alle andre og håpe på at man treffer noen som man kan få en start kontakt med angående det å innlede et forhold. Det er iallefall en mulighet, men da skal man være rimelig utadvent.

Endret av Duftavsommerregn
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
On 5/18/2018 at 7:09 PM, Duftavsommerregn said:

Men dette er jo et stort problem, utvide sitt sosiale nettverk når man er litt "eldre" er ikke lett, man møter fort en mur av utestengelse, ikke direkte avvisning, det er ikke det jeg sier. Men mange som har et stort nettverk, slipper ikke deg lett inn i dette. De har sitt, og trenger deg ikke. Mye lettere når man er student eller ung, da har ikke mange dette nettverket på plass, og slipper deg mye lettere inn. For hadde det vært så lett som du gir inntrykk av så hadde det ikke vært noe problem. Du oppsøker aktiviteter, men nettverket tar ikke i mot deg på andre måter enn akkurat når du møter de der. De har nok med sine venner og pleie de. Folk er veldig opptatte, og store venne nettverk er nesten umulig å opprettholde over tid, i en travel hverdag med barn og familie.

Da må man søke aktiviteter, det koster bare litt penger, drite i nettverket til alle andre og håpe på at man treffer noen som man kan få en start kontakt med angående det å innlede et forhold. Det er iallefall en mulighet, men da skal man være rimelig utadvent.

Du kan velge å være negativ eller positiv. Går man inn for å bygge nettverk er det ikke så vanskelig som du skal ha det til. Det er forutsetter selvfølgelig at man er en oppegående person som har noe å gi til andre. 

Endret av Minesveiper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...