Gå til innhold

Hvilken barnebok er/var din favoritt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dyrene i Hakkebakkeskogen tror jeg var en av mine første barnebok favoritter. 

Av Astrid Lindgren likte jeg veldig godt Mio, min Mio. Den var så spennende!

Da jeg ble litt eldre var det Nancy Drew og Stompa som gjaldt. 

Husker jeg likte Nancy Drew bøkene fordi de var så spennende, og man visste aldri hvordan det ville ende. Stompa bøkene likte jeg på grunn av humoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Senil

narnia bøkene. En reise til verdens indre. Var også en serie med biografer tiltenkt yngre lesere jeg likte å lese som barn på 80tallet. Ulvehunden synes jeg var utrolig fin som 8 åring, leste den oppat for noen år tilbake, og den er fin enda.Ellers bodde jeg på biblioteket, så slukte alt. Må ikke glemme bobsey barna😀

Endret av Senil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Belsvik sine bøker om Dustefjerten vil jeg alltid elske! Særlig boka "Dustefjerten og den store sommerferieturen" 

Likte også godt Det suser i sivet

Og en nyere, moderne bok som jeg nettopp kjøpte til nevøen min må også nevnes - Snokeboka av Lisa Aisato

Endret av Lill3My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer aldri da jeg ble lest Brødrene Løvehjerte og Knerten for på senga. De bøkene har en helt spesiell plass i hjertet mitt!

Endret av Hattifnatten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anne + Jørgen = sant..

Leste den sikkert 10 ganger, tror jeg kan boken utenat enda 😍

Anonymkode: 288eb...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg leste Matilda igjen etter denne tråden :fnise:

Anonymkode: c7945...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste alle bøkene om Adam&Eva (svensk bok- og senere tv-serie om kjærestepar i 7.klasse), fordi jeg ville lese juicy stuff om kyssing og klining. Men de kyssa jo faen meg aldri! Bare hang med venner og gikk på campingtur, haha. 

 

Anonymkode: e7dc2...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødrene løvehjerte og Mio min mio, definitivt. Likte også bøkene om frøken detektiv, hadde haugevis av disse bøkene, både gamle (arvet av min mormor tror jeg) og nye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zeitgeist

Fem-serien av Enid Blyton og folkeeventyr fra inn- og utland. Og så Mummi-trollet - selv om jeg til dags dato fortsatt har mareritt om Hufsa.  

I tillegg var jeg overvettes begeistret for en bokserie hvis navn jeg ikke husker navnet på. Mener å huske at (i alle fall) i den ene boka var hovedpersonen på en romstasjon/i et romskip og hadde en robot som venn. Boka var illustrert, og roboten ligner på Bender fra Futurama. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm Stina - Syns den var både spennende og fin. Jeg ville også dra dit hun var på ferie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tordivelen flyr i skumringen av Maria Gripe. Har lest den (og hørt på hørespillet) sikkert 40 ganger, men får fortsatt frysninger på ryggen av den. 

Kabalmysteriet av Jostein Gaarder. En veldig underfundig og rar bok som jeg husker åpnet for mange tanker, selv om alle historiene i historien gjorde meg litt forvirret første gang jeg leste den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...