Gå til innhold

Flytte til mannens hjemland?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ganske rolig der? I den grad det er terrorfare er det vel typiske vestlige områder alla bombingen av Marriott. Har reist i Pakistan, og synes det var en nydelig opplevelse. 

Anonymkode: a705c...d3b

OK, har ikke vaert der. Men landet gikk visst igjennom en voldsom islamisering under Zia Ul-Haqs regime. 

Kan også hende at det kommer ann på hvor i Pakistan man befinner seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det høres spennende ut. Do it!

 

Anonymkode: ff0d9...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss dere flytter til Pakistan ,og så blir dere skilt. (er dessverre 50% sjanse) Er det då mannen som har alle rettigheiter i forhold til barna? At han automatisk får omsorgen, at du ikkje  har noko du skulle ha sagt ? At du risikerer å bli stuck i Pakistan uten muligheit for å ta barna ut av landet ? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært veldig skeptisk med tanke på at dere har barn (og planlegger flere). Dersom det skulle bli samlivsbrudd. Får du barnet (evt barna) med deg til Norge eller har han foreldreretten? Det er lurt å undersøke dette på forhånd. I Norge har man som mor rettigheter som jeg tror (understreker tror) man ikke har i Pakistan.

Anonymkode: 8d33b...ee7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite sannsynlig at du får med deg barna hjem igjen til Norge hvis du ønsker å dra, men ikke mannen din. Norske myndigheter vil ikke kunne hjelpe deg. Akkurat som nordmenn mener at barn har det best hvis de oppdras etter norsk kultur så mener pakistanere at de har det best hvis de oppdras etter pakistansk.

Anonymkode: d82f2...c2c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde vært veldig skeptisk med tanke på at dere har barn (og planlegger flere). Dersom det skulle bli samlivsbrudd. Får du barnet (evt barna) med deg til Norge eller har han foreldreretten? Det er lurt å undersøke dette på forhånd. I Norge har man som mor rettigheter som jeg tror (understreker tror) man ikke har i Pakistan.

Anonymkode: 8d33b...ee7

Ja, det er jo en risiko. Men det er det når det gjelder alle type forpliktelser, at det kan skjære seg. Vi er begge praktiserende muslimer, så når det kommer til juridiske spørsmål, følger vi sharia. Enten vi liker det eller ei. Jeg er sikret. 

Anonymkode: f1da3...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Millia skrev:

Viss dere flytter til Pakistan ,og så blir dere skilt. (er dessverre 50% sjanse) Er det då mannen som har alle rettigheiter i forhold til barna? At han automatisk får omsorgen, at du ikkje  har noko du skulle ha sagt ? At du risikerer å bli stuck i Pakistan uten muligheit for å ta barna ut av landet ? 

Ja. Vi har ikke sjekket reglene i Pakistan, men når det kommer til det juridiske har vi ingen bekymringer. 

Anonymkode: f1da3...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi er begge praktiserende muslimer, så når det kommer til juridiske spørsmål, følger vi sharia. Enten vi liker det eller ei. Jeg er sikret. 

Anonymkode: f1da3...6a6

Det er ikke meningen du skal si sånt høyt, innvandringsforkjemperene ønsker jo å late som at muslimer i Norge ikke bryr seg om sharia.

Anonymkode: d82f2...c2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Skal dere gifte bort barna til fettere eller kusiner i Pakistan når den tiden kommer?

Anonymkode: 16af4...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at kvinner jobber i Pakistan (jeg vet ikke)? Hvis ikke, er du forberedt på å kanskje måtte gå hjemme? 

Levestandard i Norge er sånn ca ikke til å sammenligne med landene der nede. 

Det er tusen varmegrader om sommeren. 

Jeg hadde ikke vurdert det en gang. Ferie ja, flytte nei. 

Anonymkode: 74305...f2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om hvor krise det er å bli syk (litt mer alvorlig syk enn forkjøla liksom). Du kan klage på helsevesenet her, med køer og det hele, men der.. 

Syns det er på grensa til uforsvarlig å flytte unger ned dit. Det er en grunn til at de kommer hit i stedet.. 

Anonymkode: 74305...f2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For ikke å snakke om hvor krise det er å bli syk (litt mer alvorlig syk enn forkjøla liksom). Du kan klage på helsevesenet her, med køer og det hele, men der.. 

Syns det er på grensa til uforsvarlig å flytte unger ned dit. Det er en grunn til at de kommer hit i stedet.. 

Anonymkode: 74305...f2c

Du forstår kanskje ikke at ts ikke kommer til å være fattig når de flytter? Pakistan og mange andre land er veldig klassedelt. Jeg har bodd i Tyrkia,  og brukte ikke offentlig helsevesen der.  Jeg hadde råd til å kjøpe helsetjenester på privatklinikk.  Regner med det er sånn i Pakistan også.  Det er aldri de rike som lider.  De har tjenere hjemme som gjør alt for dem.  

Tenker ts får det fint i Pakistan,  jeg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, tirben said:

Tenker ts får det fint i Pakistan,  jeg.  

Helt topp, fram til hun ikke vil mer og må forlate barna i Pakistan hvis hun vil reise hjem.

Anonymkode: d82f2...c2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2018 den 23.56, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jo en risiko. Men det er det når det gjelder alle type forpliktelser, at det kan skjære seg. Vi er begge praktiserende muslimer, så når det kommer til juridiske spørsmål, følger vi sharia. Enten vi liker det eller ei. Jeg er sikret. 

Anonymkode: f1da3...6a6

Syns dere skal flytte. Syns ikke noe om noen som støtter/følger sharia. Det er en mannslov. Så bedre at de holdningene ikke finnes i Norge.

At du velger å flytte datteren din i et land hvor kvinneundertrykkelse er så utbredt er for meg en gåte, men lykke til og god tur.

Hilsen en andre generasjons innvandrer. 

Anonymkode: 6cc41...6a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt topp, fram til hun ikke vil mer og må forlate barna i Pakistan hvis hun vil reise hjem.

Anonymkode: d82f2...c2c

Hva er galt med å forlate barna?

Anonymkode: 9c322...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns dere skal flytte. Syns ikke noe om noen som støtter/følger sharia. Det er en mannslov. Så bedre at de holdningene ikke finnes i Norge.

At du velger å flytte datteren din i et land hvor kvinneundertrykkelse er så utbredt er for meg en gåte, men lykke til og god tur.

Hilsen en andre generasjons innvandrer. 

Anonymkode: 6cc41...6a3

Sharia er den beste loven i verden. Tro hva du vil. Det er ikke en mannslov. Datteren kommer til å bli en respektfull jente ikke en hore som jentene her. Du er en av dem. 

Anonymkode: 9c322...53b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er galt med å forlate barna?

Anonymkode: 9c322...53b

Enkelte mødre er glade i barna sine og vil ikke leve resten av livet uten dem.

Anonymkode: d82f2...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2019 den 14.44, AnonymBruker skrev:

Helt topp, fram til hun ikke vil mer og må forlate barna i Pakistan hvis hun vil reise hjem.

Anonymkode: d82f2...c2c

Nå ender vel ikke alle ekteskap i skilsmisse! I hvertfall ikke blant muslimer . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg så en film engang som het; Ikke uten min datter. Ting kan endre seg og lite sannsynlig at barna får bli med tilbake til Norge ved eventuelt brudd. Har også hørt om menn som plutselig snur totalt om når de kommer «hjem» og plutselig skal leve strengt muslimsk. Ville vært veldig skeptisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...