Gå til innhold

Er det greit med andre flagg enn det norske i 17. mai tog?


Gjest Rosetelys

Anbefalte innlegg

Forbud blir feil i og med at vi liksom ferierer at "vi er et fritt land"..

Endret av Missfitness
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 hours ago, Testosteron said:

Jeg er ikke villig til å drepe for regjeringen, så jeg forstår godt at ikke innvandrerne er det heller 

Regjeringen under 2. verdenskrig stakk av og lot folket i stikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tuxy skrev:

Regjeringen under 2. verdenskrig stakk av og lot folket i stikken.

Tull! De reddet seg selv unna slik at de på best mulig måte kunne styre kampen mot okkupantene. Tror du de hadde fått gjort noe nytte for seg i et tysk fangenskap? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Missfitness said:

Tull! De reddet seg selv unna slik at de på best mulig måte kunne styre kampen mot okkupantene. Tror du de hadde fått gjort noe nytte for seg i et tysk fangenskap? 

De som gjorde nytte for seg var de som kjempet og vanlige folk som ikke hadde noe sted å dra, men som måtte forsøke å overleve. En kaptein forlater aldri sitt skip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Missfitness skrev:

Tull! De reddet seg selv unna slik at de på best mulig måte kunne styre kampen mot okkupantene. Tror du de hadde fått gjort noe nytte for seg i et tysk fangenskap? 

Litt artig at Danskene hadde samme forholdet til sin konge, det sies at han red daglige rideturer rundt i København, for og holde moralen oppe under krigen, han var ikke fanget og det er tvilsomt om den norske kongen hadde blitt det, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du om utenlandske flagg i flaggtoget på 17. mai? Men det overrasker meg ikke at SV er for.

https://www.nettavisen.no/meninger/minabai/a-oppfordre-til-utenlandske-flagg-17-mai-er-det-motsatte-av-integrering/3423485506.html

I går kunne man lese om Terje Anthonsen som trekker seg fra 17.mai-komiteen etter en flaggstrid i Larvik.

«Dette er langt fra det jeg står for, da er det ikke vits at jeg er med på det videre», sier Terje Anthonsen til Østlands-Posten. Anthonsen hevdet at komiteen hadde vedtatt et forbud mot ikke-norske flagg i 17. mai-toget. Nåværende leder av 17. mai komiteen, Elin Dahling (SV), avviste at det forelå et forbud mot andre flagg. Dagen etter innlegget valgte Anthonsen å trekke seg fra 17. mai-komiteen. Anthonsen mener at Dahling skal tillate «alt mellom himmel og hav» på nasjonaldagen, dette er noe han vil ikke akseptere. 

Flaggdebatten dukker dessverre opp hvert år og det er like irriterende og unødvendig hver eneste gang. Som innvandrer forstår jeg ikke behovet for at man skal gå med eget flagg på den norske nasjonaldagen, en dag hvor vi feirer norsk historie og norsk grunnlov. Nasjonalisme er et sårt tema med sterke følelser. Nettopp av den grunn er det en dårlig idé å ville provosere nordmenn med slike utspill, for å late som man er inkluderende med en slags selvutslettende symbolsk handling.

Anonymkode: fce7a...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I prinsippet er det greit med andre flagg. Det er bare trist å se at det ikke er flagg fra USA, Danmark, Sverige, UK, Frankrike, Russland, Polen, Tyskland, Australia, Japan osv. Men I stedet er det flagg fra Pakistan, Afghanistan, Irak, Syria, Palestina som er realiteten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å ta et sånt flagg det står X EXTRA. Eller kanskje ett med KIWI. Jeg har også vurdert Rema1000, for det har igrunnen norske farger. Men jeg har igrunnen ikke sett Rema1000-flagg. De har mest plakater. Også syns jeg Coop Extra sitt er ganske fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare i Norge at man klarer å bli sinna og debattere offentlig at folk fra andre steder vil vise at de har tilknytning utenfor Norge, men i tillegg er med og fester og feirer akkurat Norge på nasjonaldagen. Så det skal bli synlig forbrødring og samhold med Norge...

Norge. Snakk om ekskluderende gjeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tøytigern said:

Det er alt en tråd om emnet.

Ja vel. Det hadde dog vært lettere å finn den hvis søkesystemet hadde fungert.

Anonymkode: fce7a...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
4 minutter siden, Tøytigern skrev:

Det er bare i Norge at man klarer å bli sinna og debattere offentlig at folk fra andre steder vil vise at de har tilknytning utenfor Norge, men i tillegg er med og fester og feirer akkurat Norge på nasjonaldagen. Så det skal bli synlig forbrødring og samhold med Norge...

Norge. Snakk om ekskluderende gjeng.

Det er ikke snakk om ekskludering av mennesker her, men av andre nasjoners flagg. Det bør være lov på en dag som 17. mai. Jeg ville ikke tatt med meg det norske flagget på andre lands nasjonaldagsfeiring.

Endret av Rosetelys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja vel. Det hadde dog vært lettere å finn den hvis søkesystemet hadde fungert.

Anonymkode: fce7a...848

Jeg har nå spurt på Ris og Ros om å samle trådene. Så det er sikkert greit å hinte om dette med søkefunksjonen der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Rosetelys skrev:

Det er ikke snakk om ekskludering av mennesker her, men av andre nasjoners flagg. Det bør være lov på en dag som 17. mai. Jeg ville ikke tatt med meg det norske flagget på andre lands nasjonaldagsfeiring.

Jeg sa nettopp hvorfor de tar dem med. Men du ser ikke ut til å ville forholde deg til at man ikke signaliserer hva man ferier med flagget...

Disset tar med flagg for å vise solidaritet og dette vil du altså ha deg frabedt?

Gud forby at noen vil vise samhold med Norge på 17.mai. Det får de gjøre andre dager. Fysjameien. Ikke kom her og vis vilje til forbrødring og begeistring og fortell hvor du kommer fra. Det er bare bunad som skal vise hvor folk kommer fra. (Og andre nasjonaldrakter) Men vis ikke at dere gleder dere med Norge. FYY! La oss få et FORBUD! Så vi kan POLITIANMELDE svensker og dansker med sine flagg! :sarkasme:

No så idiotisk som å ville ha seg frabedt sympati...

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Missfitness skrev:

Tull! De reddet seg selv unna slik at de på best mulig måte kunne styre kampen mot okkupantene. Tror du de hadde fått gjort noe nytte for seg i et tysk fangenskap? 

Det er feil å flykte. Regjeringen skulle blitt hjulpet der den var! :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Senil skrev:

Er da flott folk fra andre land er med å feire Norge. Så helt for mange forskjellige flagg på 17.mai.

Man feirer da ikke Norge med utenlandske flagg i Norge på Norges nasjonaldag?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste grunnen til at det er feil å flagge med andre lands flagg på 17. mai er at det er toppen av sjøldigging å selv bestille tilstedeværelse av  flaggene til andre land, for å vise at de vil signalisere at det er utlendinger med i toget og feirer Norge.

Kun derfor.

Man kan ikke med skam i livet si at "de andre må være med og vise at de er her i solidaritet og støtter oss, på dagen vår!" 

Derfor skal man ikke organsiere selv å få andre flagg med.

 

Noen folk er så treige at de må få dette inn med kryddermål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Man feirer da ikke Norge med utenlandske flagg i Norge på Norges nasjonaldag?

Men det er ikke for å feire sine land at de tar dem med. Alle VET at det er Norge som feires. "Hei, alle. Her er en svenske med i toget som feirer dere. Vinke, vinke. Hurra for dere!" blir av nordmenn sett på som en trussel.

Noe så ultranasjonalistisk potet-land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mari Y skrev:

Det norske flagget forsvinner ikke ved at man flagger med andre typer flagg, så skjoenner ikke dette styret

Norsk flagg på Norges nasjonaldag.  Alle andre er velkomne til å vaie sitt på SIN dag. Er det så vanskelig å begripe at mange frustreres av at de som nekter å la seg integrere likevel vifter med Norges flagg akkurat DEN dagen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...