Elena87 Skrevet 10. mai 2018 #1 Del Skrevet 10. mai 2018 Pusser opp deler av huset vårt, og i hagen vår står det 3 store containere.. Jeg har ikke vært hjemme siden søndag, og kom hjem ikveld til at noen har fylt alle 3 containere fulle av skrot (møbler, kjøkkeninnhold, pc'r osv...). ALLE 3 fulle!!! Dette skal anmeldes i morgen tidlig!!! Men jeg lurer på, hva kan straffen bli om vi får tatt de? Får de bot? 😆 Håper på en heftig bot til de og at de betaler leien og tømmingenav containerne! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #2 Del Skrevet 10. mai 2018 Oi, det er frekt. Anonymkode: 01664...446 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 10. mai 2018 #3 Del Skrevet 10. mai 2018 Folk er så utrolige frekke! Du finner sikkert ikke ut hvem som har gjort det, så kommer nok ikke så langt. PC`ne går kanskje an å spore? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #4 Del Skrevet 10. mai 2018 Skjønner irritsjonen og fortvilelsen din! Et tips til neste gang kan være å bestille lukket container. Da kan du eller håndverkerne låse når arbeidsdagen er over. De som leier ut containere kjenner problemstillingen. Her fra Franzefoss Anonymkode: e98fa...32f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #5 Del Skrevet 10. mai 2018 9 minutter siden, Elena87 skrev: Pusser opp deler av huset vårt, og i hagen vår står det 3 store containere.. Jeg har ikke vært hjemme siden søndag, og kom hjem ikveld til at noen har fylt alle 3 containere fulle av skrot (møbler, kjøkkeninnhold, pc'r osv...). ALLE 3 fulle!!! Dette skal anmeldes i morgen tidlig!!! Men jeg lurer på, hva kan straffen bli om vi får tatt de? Får de bot? 😆 Håper på en heftig bot til de og at de betaler leien og tømmingenav containerne! La meg tippe, du bor i en by sørpå? Slik blir det, når det koster folk penger og tid for å kaste søppel. De med størst ego, driter da i hvem sin container dette var. Anonymkode: ea706...db9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elena87 Skrevet 10. mai 2018 Forfatter #6 Del Skrevet 10. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: La meg tippe, du bor i en by sørpå? Slik blir det, når det koster folk penger og tid for å kaste søppel. De med størst ego, driter da i hvem sin container dette var. Anonymkode: ea706...db9 I en by sørpå.. Jepp😥😥😥 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elena87 Skrevet 10. mai 2018 Forfatter #7 Del Skrevet 10. mai 2018 16 minutter siden, visp skrev: Folk er så utrolige frekke! Du finner sikkert ikke ut hvem som har gjort det, så kommer nok ikke så langt. PC`ne går kanskje an å spore? Hmm,om hardiskene står i kan jeg sjekke innhold😤 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 10. mai 2018 #8 Del Skrevet 10. mai 2018 4 minutter siden, Elena87 skrev: Hmm,om hardiskene står i kan jeg sjekke innhold😤 Jeg tror jeg hadde blitt så forbanna at jeg hadde tømt kontainerene og latt de stå atter en gang som lokkemiddel mens jeg holdt vakt og latet som jeg ikke var hjemme. De samme kommer nok ikke igjen da (for de har jo kvittet seg med sakene sine), men da får du tatt noen av samme kaliber. Du kan banne på at de gjør det på natta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 10. mai 2018 #9 Del Skrevet 10. mai 2018 Har jeg også opplevd. Hadde leid container for trevirke, men måtte betale dobbelt fordi den var full av alt mulig skrot naboer hadde kvittet seg med (dermed måtte avfallet sorteres). Og Gud hjelpe meg så mange poser med hundemøkk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elena87 Skrevet 10. mai 2018 Forfatter #10 Del Skrevet 10. mai 2018 25 minutter siden, Kontormus skrev: Har jeg også opplevd. Hadde leid container for trevirke, men måtte betale dobbelt fordi den var full av alt mulig skrot naboer hadde kvittet seg med (dermed måtte avfallet sorteres). Og Gud hjelpe meg så mange poser med hundemøkk! Fyttii.... Hva gjorde dere med saken da? Sendte regning? Anmeldte? Fikk de bot? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 10. mai 2018 #11 Del Skrevet 10. mai 2018 2 minutter siden, Elena87 skrev: Fyttii.... Hva gjorde dere med saken da? Sendte regning? Anmeldte? Fikk de bot? Fikk ikke gjort en dritt. Den sto her i flere dager, og jeg listet meg ut i nattens mulm og mørke, krabbet oppi og slang all søppel som ikke var vår ut på plassen rundt (bor i borettslag). Men allerede på morgenen hadde noen kastet alt oppi igjen sammen med mere skrot, og sikkert forbannet meg opp og ned. Men neste gang blir den lukket og med lås! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 10. mai 2018 #12 Del Skrevet 10. mai 2018 Liten vits i å anmelde om man ikke vet hvem som har gjort det, du tror vel ikke politiet bruker ressurser på sånt? Man kan gå gjennom avfallet, finner man noe som kan spores tilbake til synderen kan man be dem betale, eller bare sette skrotet utenfor døren deres. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #13 Del Skrevet 11. mai 2018 Høres ut som en sak for lokalavisen. Hvor du forteller summen du må betale for å kaste andres skrot. Og kryss fingrene for at de skyldige får dårlig samvittighet og tar kontakt med deg. Anonymkode: 4ae34...5fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 11. mai 2018 #14 Del Skrevet 11. mai 2018 Noe lignende opplevde jeg her utenfor. Bor i blokk i byen. En nabo hadde bestilt 'i sekk' eller hva det heter pga han drev med oppussing. Over natten lå det alt mulig slags skrot oppå og rundt disse sekkene. Sekkene ble til slutt hentet, men uten alt skrotet rundt (selvsagt). Til slutt måtte sameiet betale for fjerning av det. Og det går selvsagt utover fellesøkonomi og fellesutgifter. Så irriterende! Folk setter også fra seg utslitte møbler og annet skvip rett ved siden av søppeldunkene. Dette blir jo ikke tatt med av den vanlige kommunale søppelhentingen. Så da må vi se på det i noen uker, frem til sameiet fjerner det. Igjen, dette må alle være med på å betale for.... 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppi Skrevet 12. mai 2018 #15 Del Skrevet 12. mai 2018 Hadde prøvd å finne mest mulig personalia på personene, (PC, dokumenter etc), så gitt dem frist på én dag, for å tømme konteinerne igjen. Hvis ikke, lei noen til å dumpe skrotet på deres eiendom, og seøvfølgelig faktura for jobben til disse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #16 Del Skrevet 12. mai 2018 Let gjennom alt og se om du finner noe som kan identifisere idiotene. Ta ut innholdet i harddisken og se hva å du finner. Anmeld og krev erstatning eller send en saftig regning til synderen. Det har du anledning til. Hvis de ikke betaler, sender du regningen til inkasso. Anonymkode: c89cd...4a8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #17 Del Skrevet 12. mai 2018 Og neste gang leier du en som kan låses👍 Anonymkode: c89cd...4a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #18 Del Skrevet 13. mai 2018 På 11. mai 2018 den 17.48, solmåneogstjerner skrev: Noe lignende opplevde jeg her utenfor. Bor i blokk i byen. En nabo hadde bestilt 'i sekk' eller hva det heter pga han drev med oppussing. Over natten lå det alt mulig slags skrot oppå og rundt disse sekkene. Sekkene ble til slutt hentet, men uten alt skrotet rundt (selvsagt). Til slutt måtte sameiet betale for fjerning av det. Og det går selvsagt utover fellesøkonomi og fellesutgifter. Så irriterende! Folk setter også fra seg utslitte møbler og annet skvip rett ved siden av søppeldunkene. Dette blir jo ikke tatt med av den vanlige kommunale søppelhentingen. Så da må vi se på det i noen uker, frem til sameiet fjerner det. Igjen, dette må alle være med på å betale for.... Da jeg kjørte containerbil, leide veldig mange borettslag og sameier containere til beboerne. Høysesong var på våren. Anonymkode: 41c09...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #19 Del Skrevet 13. mai 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg kjørte containerbil, leide veldig mange borettslag og sameier containere til beboerne. Høysesong var på våren. Anonymkode: 41c09...a1b Det er ikke så rett frem å bestille container i byer da, man må ha godkjennelse fra kommunen som tar sin tid og kan være utfordrende å få gjennom. Anonymkode: b9b89...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #20 Del Skrevet 13. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så rett frem å bestille container i byer da, man må ha godkjennelse fra kommunen som tar sin tid og kan være utfordrende å få gjennom. Anonymkode: b9b89...056 Tull. Kommunen har ingenting med hvem som bestiller søppelcontainer, enten til seg sjøl eller om et borettslag eller sameie gjør det til sitt fellesskap. Anonymkode: fcb12...498 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå