Gå til innhold

Noen som vet hvordan der er å bo i Vikersund, Horten, Halden,Fredrikstad,eller Halden med barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor er det fint for barn og vokse opp trygt og fint?

Hvor de kan leke ute og skolene er bra og ikke mobbing eller merkepress?

Gjerne ett sted det er lett å bli kjent med folk.

Flytter fra andre siden av landet og vet lite om den siden.

Har hjemmekontor,og mannen reisejobb. Så spiller ingen rolle hvor det blir. Bare at det blir fint for barna og vokse opp.

Gjerne litt butikker innen 5-10min med bil, skole i gangavstand, variert fritidstilbud. Og SOL og opphold i forhold til vestlandet.

Badeplasser og turområder er flott.

Har sett på en del hus,men ikke lett å finne fram til hvor det er bra. Har googlet og sett både på skoler og steder.

Om det er noen andre områder i nærheten så kom gjerne med forslag :)

Helst ett sted med ingen/lite rus/vold/mobbing/flyktinger ( er ikke rasist eller bryr meg om det bor utlendinger rundt, de fleste er jo greie ,vil bare ikke ha masse flyktinger nærmt der vi bor, grunnet dårlig erfaring med grenser av kropp osv uten å gå mer innpå det. Føler jeg måtte skrive det da det alltid er noen som angriper om noen skriver sånt . Trygghet for barna er viktig for meg).

Takk :)

Anonymkode: c6ff3...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle stå Halden og Rakkestad og ikke Halden 2ganger.

 

Gjerne småskoler og ikke store skoler med baseklasser.Som her :)

Anonymkode: c6ff3...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vokst opp i Horten på 70 og 80 tallet. Den gangen var det endel narkotika der, men det var ikke dermed sagt at alle brukte det. Jeg brukte ikke det, men hadde flere venner som røyka hasj. 

I Horten er det nærhet til flere strender, det er mye å velge mellom m.t.p fritidsinteresser. Granly skole har blitt en veldig bra skole. Den er nå en helt ny skole, og etter hva jeg hører så har de stort fokus på mobbing og miljø. 

Narkotika finner du overalt, og jeg tror ikke du finner et sted der det ikke finnes noe av det. 

Anonymkode: 7b2cd...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodd i Fredrikstad og Halden. Fredrikstad er en stor by i forhold til de andre. Foretrekker Fredrikstad. Er mange steder der det er fint og landlig. Torsnes, Kråkerøy og Ambjørnrød er landlige men sentrale. 

Halden er liten og der synes jeg Gimle og Brødløs er finest. 

Anonymkode: 856c0...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad og Halden er definitivt mine favorittbyer på Østlandet. Jeg kommer i fra Midt-Norge, men har bodd ett år i Østfold - vurderer å flytte tilbake etter endt utdanning!

Anonymkode: 924aa...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor er det fint for barn og vokse opp trygt og fint?

Hvor de kan leke ute og skolene er bra og ikke mobbing eller merkepress?

Gjerne ett sted det er lett å bli kjent med folk.

Flytter fra andre siden av landet og vet lite om den siden.

Har hjemmekontor,og mannen reisejobb. Så spiller ingen rolle hvor det blir. Bare at det blir fint for barna og vokse opp.

Gjerne litt butikker innen 5-10min med bil, skole i gangavstand, variert fritidstilbud. Og SOL og opphold i forhold til vestlandet.

Badeplasser og turområder er flott.

Har sett på en del hus,men ikke lett å finne fram til hvor det er bra. Har googlet og sett både på skoler og steder.

Om det er noen andre områder i nærheten så kom gjerne med forslag :)

Helst ett sted med ingen/lite rus/vold/mobbing/flyktinger ( er ikke rasist eller bryr meg om det bor utlendinger rundt, de fleste er jo greie ,vil bare ikke ha masse flyktinger nærmt der vi bor, grunnet dårlig erfaring med grenser av kropp osv uten å gå mer innpå det. Føler jeg måtte skrive det da det alltid er noen som angriper om noen skriver sånt . Trygghet for barna er viktig for meg).

Takk :)

Anonymkode: c6ff3...317

Jeg bor i Fredrikstad med en førsteklassing, og vi trives veldig godt. :) Flyttet hit for 4 år siden. Her vi bor er det mye tryggere enn jeg trodde det ville være i en by da vi flyttet fra langt ute på landet. :P Har ikke opplevd noen tyverier selv om vi har ting stående utenfor huset, og det er vanlig at skolebarna helt ned i første klasse (og noen førskolebarn) sykler alene til skolen på fritiden for å treffe andre barn.

Har turområde rett utenfor døren, men det er 15-20 min å kjøre til nærmeste badeplass.

Skolen virker veldig bra, men sønnen min går som sagt bare i førsteklasse, så det er litt tidlig å si. Det er 15-20 elever i hver klasse. :)

Rus/mobbing osv vet jeg ikke så mye om enda siden gutten min er liten, men har ikke sett noe.

Været er en klar forbedring fra Vestlandet som vi også flyttet fra. ;) Det regner selvsagt her også, men ikke flere dager i strekk. :P

Vi opplevde at det var veldig lett å bli kjent med naboene, men broren min som bor et annet sted i byen kjenner ikke en eneste av sine, så det kommer veldig an på nabolaget og er vanskelig å forutsi. Vi hadde flaks og havnet i et rekkehus med flere barn på alder med vårt, så det gjorde det jo mye enklere å få kontakt.

Anonymkode: a52d1...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Fredrikstad, ikke sentrum men 3 km utenfor. Stortrives... 4 butikker i gåavstand på 3 min. Apotek,blomsterbutikk etc. Naboene er koselige og åpne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale Fredrikstad. Det er det stedet i landet jeg har opplevd som lettest å bli kjent med andre voksne, samt godt miljø. Finnes mange steder litt utenfor byen som er fine å bo. 

Anonymkode: a288c...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Noen områder som er veldig bra å bo i og noen man ikke bør velge?

ts

Anonymkode: c6ff3...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at Gressvik, Ambjørnrød, Torsnes og Begby-området er fine steder å bo. Mens Sellebakk, Lisleby og Torp har vi blitt frarådet pga. dårlig ungdomsmiljø. 

Anonymkode: 2d896...d06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Fredrikstad. Oppfyller alle kriteriene dine, men dette med flyktninger er det umulig å gardere seg mot. Men klart, i større byer er det større sjanse for at man møter på gjenger med flyktninger både i skolen og ellers.

På mindre steder er det kanskje én på hele skolen, og da er ikke risikoen like stor. Med mindre det er et flyktningmottak i nærheten da.

Anonymkode: befdc...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar :)

Noen områder som er veldig bra å bo i og noen man ikke bør velge?

ts

Anonymkode: c6ff3...317

Vi bor på Gressvik.. Trives som sagt veldig godt :) Ungene har mange barn å leke med.. Vanlig å slå av en prat med naboen og folk på butikken :) Herlig å bo rett ved havet. Mange fine plasser å reise med barna. Nært til Sverige og andre byer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke anbefale Vikersund. For et gudsforlatt sted. Finnes typ to matbutikker og en bensinstasjon der. That's it. Bodde der en sommer, mer enn nok

Anonymkode: a9776...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2018 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Skulle stå Halden og Rakkestad og ikke Halden 2ganger.

 

Gjerne småskoler og ikke store skoler med baseklasser.Som her :)

Anonymkode: c6ff3...317

Vi bor i Rakkestad, og på et stille og rolig boligfelt. Vi har et barn på 1 1/2, og han går i en privat barnehage som er helt fantastisk! Jeg er selv tilflyttet fra Fredrikstad. Fredrikstad passet ikke meg helt da det blir for stort for meg. Naboene her er hyggelige og trivelige og lette å prate med😊 

 

Det er faktisk et hus til salgs på feltet her, ser jeg nå mens jeg er ute å går😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvis du skal flytte til Fredrikstad så velg nærme sentrum😉 De åpner bomstasjoner rundt hele sentrum nå. Jeg er fra Ambjørnrød, og de har akkurat satt opp bomstasjon ved ungdomsskolen🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil tro at nabolag betyr mer enn hvilket sted du flytter til. Selv flyttet samboer og jeg fra Oslo til Horten for en del år siden. Med små barn på lasset fikk vi fort kontakt med andre i nabolaget. Horten har etter min mening det meste. Det er en liten by, men det tar en drøy time å kjøre til Oslo og snaut 20 min til Tønsberg. Gode turområder og nærhet til strender og badeliv har betydd mye for oss. Anbefales.

Anonymkode: 01699...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Kråkerøy og Ambjørnrød i Fredrikstad.

Anonymkode: f183a...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13. mai 2018 den 3.45, AnonymBruker skrev:

Vil ikke anbefale Vikersund. For et gudsforlatt sted. Finnes typ to matbutikker og en bensinstasjon der. That's it. Bodde der en sommer, mer enn nok

Anonymkode: a9776...ee0

Enig med at vikersund er "øde"i forhold til mye, men du lyver nå litt nå. 5 matbutikker, handlegate, 3 bensinstasjoner, 2 treningssentere, resturanter, strand, fin natur og fine attraksjoner i nærmiljøet. Det er også flere barnehager + barneskole, ungdomskole, og vgs i åmot (10 min med buss) liksom. Også er det bare 30 min til drammen og hønefoss. 

Anonymkode: bd286...b23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er bolig i Vikersund rimelig sammenlignet med noen av dine andre alternativer! 

Anonymkode: 2ec97...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...