Gå til innhold

Et hjertesukk til dere som tror på Gud.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker bare svar fra kristne 

Anonymkode: 74317...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Senil

Nå er ikke jeg religiøs. Men hæ? Hvor ble hjertesukket av og hva er spørsmålet du vil noen skal svare på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ønsker bare svar fra kristne 

Anonymkode: 74317...c34

Hvorfor får jeg ikke bønnesbvar, tror på Gud selv

Har en kjempegod mann,men noe i forholdet vårt knuser meg,er bare min kjære som kan gjøre det som skal til for at jeg ikke skiller meg nå.sendt inn bønne emner,bedt om styrke til å håndtere situasjonen (ingen av oss er onde mot hverandre) det er noe som har rammet ekteskapet 

Jeg blir utmattet av dette forstår ikke hvorfor Gud ikke ser meg nå.jeg tar ekteskapet alvorlig og mister sååååååå mye glede om jeg drar,men kan ikke gå å være trist hele tiden heller,vi elsker hverandre og har skapt en stor familie, som vil bli knust om vi skilles.

Er sååååååå fortvilet og sliten

 

Anonymkode: 74317...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får jeg ikke bønnesbvar, tror på Gud selv

Har en kjempegod mann,men noe i forholdet vårt knuser meg,er bare min kjære som kan gjøre det som skal til for at jeg ikke skiller meg nå.sendt inn bønne emner,bedt om styrke til å håndtere situasjonen (ingen av oss er onde mot hverandre) det er noe som har rammet ekteskapet 

Jeg blir utmattet av dette forstår ikke hvorfor Gud ikke ser meg nå.jeg tar ekteskapet alvorlig og mister sååååååå mye glede om jeg drar,men kan ikke gå å være trist hele tiden heller,vi elsker hverandre og har skapt en stor familie, som vil bli knust om vi skilles.

Er sååååååå fortvilet og sliten

 

Anonymkode: 74317...c34

Dette,hilsen ts.

Anonymkode: 74317...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lilleprinsesse skrev:

Jeg tror ikke på noen gud, jeg tror på meg selv.

Tror på begge deler,ts 

Anonymkode: 74317...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette,hilsen ts.

Anonymkode: 74317...c34

Jeg har kjempet lenge med dette.

Ts

Anonymkode: 74317...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleprinsesse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror på begge deler,ts 

Anonymkode: 74317...c34

fysjamei a gitt! Du bør kun tro på deg selv, du vet bedre enn gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er det store spørsmålet. Hvorfor griper ikke Gud inn og ordner alt til det beste i livene våre? I verden? Hvorfor hjelper ikke Gud alle mennesker?  Ingen vet.  Det blir bare gjetninger alt sammen

Anonymkode: cdf3e...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det som er det store spørsmålet. Hvorfor griper ikke Gud inn og ordner alt til det beste i livene våre? I verden? Hvorfor hjelper ikke Gud alle mennesker?  Ingen vet.  Det blir bare gjetninger alt sammen

Anonymkode: cdf3e...008

Ja jeg vet 💕 

Anonymkode: 74317...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får jeg ikke bønnesbvar, tror på Gud selv

Har en kjempegod mann,men noe i forholdet vårt knuser meg,er bare min kjære som kan gjøre det som skal til for at jeg ikke skiller meg nå.sendt inn bønne emner,bedt om styrke til å håndtere situasjonen (ingen av oss er onde mot hverandre) det er noe som har rammet ekteskapet 

Jeg blir utmattet av dette forstår ikke hvorfor Gud ikke ser meg nå.jeg tar ekteskapet alvorlig og mister sååååååå mye glede om jeg drar,men kan ikke gå å være trist hele tiden heller,vi elsker hverandre og har skapt en stor familie, som vil bli knust om vi skilles.

Er sååååååå fortvilet og sliten

 

Anonymkode: 74317...c34

hva med å lese Guds ord, tror det er det du må prioritere. Da blir du ikke utmattet iallfall.

Anonymkode: 0109a...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får jeg ikke bønnesbvar, tror på Gud selv

Har en kjempegod mann,men noe i forholdet vårt knuser meg,er bare min kjære som kan gjøre det som skal til for at jeg ikke skiller meg nå.sendt inn bønne emner,bedt om styrke til å håndtere situasjonen (ingen av oss er onde mot hverandre) det er noe som har rammet ekteskapet 

Jeg blir utmattet av dette forstår ikke hvorfor Gud ikke ser meg nå.jeg tar ekteskapet alvorlig og mister sååååååå mye glede om jeg drar,men kan ikke gå å være trist hele tiden heller,vi elsker hverandre og har skapt en stor familie, som vil bli knust om vi skilles.

Er sååååååå fortvilet og sliten

 

Anonymkode: 74317...c34

Det svaret du får er det du trenger, men ikke alltid det du vil ha.

For å si det på en annen måte, når du føler at du ikke har fått svar, er det som oftest at du ikke vil se svaret du har fått.

Du sier at det er bare din kjære som kan redde ekteskapet nå.  Hverken han eller du kan være alene om å redde et ekteskap, det er to parter som må gjøre sitt.
Hvis mannen din ikke er rede til å gjøre sin del, eller du ikke er rede til å gjøre din del, har du fått det svaret du ikke vil ha.

 

Anonymkode: ae726...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker bare svar fra kristne 

Anonymkode: 74317...c34

Skjønner godt at du ikke ønsker svar fra muslimer.

Anonymkode: ac288...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2018 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får jeg ikke bønnesbvar, tror på Gud selv

Hvilke svar forventer du, og hvorfor? 

 

«Og alt dere ber om i bønnene deres, skal dere få når dere ber med tro.» Matt. 21:22
‭‭

Mange tror verset fra Matteus 22 er representativt for hvordan Gud handler med mennesker i dag, men som du og mange andre opplever ser det ikke ut til å stemme. Men dette er jo ikke noe nytt! Se bare hva Paulus skriver når han forteller om sin bønn til Herren om å bli helbredet i 2 Kor. 12:8-10:

«Tre ganger ba jeg Herren om at den måtte bli tatt fra meg, men han svarte: «Min nåde er nok for deg, for kraften fullendes i svakhet.» Derfor vil jeg helst være stolt av mine svakheter, for at Kristi kraft kan ta bolig i meg. Og derfor er jeg fylt av glede når jeg for Kristi skyld er svak, blir mishandlet, er i nød, i forfølgelser og i angst. For når jeg er svak, da er jeg sterk.»
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2018 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjempet lenge med dette.

Ts

Anonymkode: 74317...c34

Det må vel være meningen at man som menneske skal gå inn i seg selv hvor svarene kanskje allerede finnes, fremfor å skyve problemene over på en gud. Synes vi  i religioner blir så tafatt. En kan ikke knipse og håpe at problemene forsvinner. Problemer skjer ikke over natten og de må jobbes aktivt med.. har du snakket med din man??

 

Anonymkode: 6f696...b85

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.5.2018 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får jeg ikke bønnesbvar, tror på Gud selv

Har en kjempegod mann,men noe i forholdet vårt knuser meg,er bare min kjære som kan gjøre det som skal til for at jeg ikke skiller meg nå.sendt inn bønne emner,bedt om styrke til å håndtere situasjonen (ingen av oss er onde mot hverandre) det er noe som har rammet ekteskapet 

Jeg blir utmattet av dette forstår ikke hvorfor Gud ikke ser meg nå.jeg tar ekteskapet alvorlig og mister sååååååå mye glede om jeg drar,men kan ikke gå å være trist hele tiden heller,vi elsker hverandre og har skapt en stor familie, som vil bli knust om vi skilles.

Er sååååååå fortvilet og sliten

 

Anonymkode: 74317...c34

prøvelser står det da og mye om i bibelen, og det å stole på Gud og la ham bære oss igjennom det. Dette her kan være noe som styrker forholdet deres når det er oppklart, for tanken fra Gud er jo at dere skal holde sammen livet ut (og forbi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2018 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får jeg ikke bønnesbvar, tror på Gud selv

Har en kjempegod mann,men noe i forholdet vårt knuser meg,er bare min kjære som kan gjøre det som skal til for at jeg ikke skiller meg nå.sendt inn bønne emner,bedt om styrke til å håndtere situasjonen (ingen av oss er onde mot hverandre) det er noe som har rammet ekteskapet 

Jeg blir utmattet av dette forstår ikke hvorfor Gud ikke ser meg nå.jeg tar ekteskapet alvorlig og mister sååååååå mye glede om jeg drar,men kan ikke gå å være trist hele tiden heller,vi elsker hverandre og har skapt en stor familie, som vil bli knust om vi skilles.

Er sååååååå fortvilet og sliten

 

Anonymkode: 74317...c34


Kjære deg, Gud er der for å guide din sjel gjennom det du trenger for sjelevekst. Det er ikke alle bønner som blir besvart, kun de resultatene og veiene som kan lære sjelen din det som trengs. Se livet som en skole der alt fra smerte til glede il kjærlighet til sorg er nødvendig å gå gjennom for å knuses så mye at ditt indre lys etterhvert kommer ut.
At du ber så sterkt og har det så vondt men ikke får svar på dine bønner betyr at Gud prøver å lære deg å søke en annen vei enn du er på nå. At det beste for deg er å skille deg selvom du ikke vil, og selvom du mister mye glede, så kan for eksempel det sjelen din må igjennom for å "oppgradere seg" være nettopp smerte, ensomhet, og å stå opp for deg selv å gå. At det å noen ganger gi slipp på kjærligheten kan være nødvendig, og at det er noe bedre som venter deg der ute med tiden.

Forstår du er sliten og fortvilet, men stol på at Gud vet best, mediter og prøv å lytt til intuisjonen og hva Gud setter i gang av anker og følelser i deg, og handle på det, og ikke bare ut fra hva du ønsker og skulle ønske var.

Hjertelig klem til deg :hjertesmil:

Anonymkode: 8ef21...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Kjære deg, Gud er der for å guide din sjel gjennom det du trenger for sjelevekst. Det er ikke alle bønner som blir besvart, kun de resultatene og veiene som kan lære sjelen din det som trengs. Se livet som en skole der alt fra smerte til glede il kjærlighet til sorg er nødvendig å gå gjennom for å knuses så mye at ditt indre lys etterhvert kommer ut.
At du ber så sterkt og har det så vondt men ikke får svar på dine bønner betyr at Gud prøver å lære deg å søke en annen vei enn du er på nå. At det beste for deg er å skille deg selvom du ikke vil, og selvom du mister mye glede, så kan for eksempel det sjelen din må igjennom for å "oppgradere seg" være nettopp smerte, ensomhet, og å stå opp for deg selv å gå. At det å noen ganger gi slipp på kjærligheten kan være nødvendig, og at det er noe bedre som venter deg der ute med tiden.

Anonymkode: 8ef21...ba4

Kunne du sagt dette til et av barna i Auschwitz?

Hvis ikke, kan du egentlig si det til noen som helst?

Anonymkode: 12866...f0f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...