Suzy Skrevet 28. februar 2005 #21 Del Skrevet 28. februar 2005 Så alle på hele Norge sier på Elverum, mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #22 Del Skrevet 28. februar 2005 Alle på hele jordkloden, faktisk. Men, men. Sneen er dyp og Glomma er grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. februar 2005 #23 Del Skrevet 28. februar 2005 Men Trøffel da... alle i hele jordkloder snakker da ikke norsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #24 Del Skrevet 28. februar 2005 Men Trøffel da... alle i hele jordkloder snakker da ikke norsk? Et rykte vil ha det til at jorda er rund, men man tro'kke på hva som helst i Elverum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. februar 2005 #25 Del Skrevet 28. februar 2005 Kan alle i sørlandet den sangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #26 Del Skrevet 28. februar 2005 Kan alle i sørlandet den sangen? Det er visst ganske vanskelig på preposisjoner der rundt Elverum. Utsagn som "Jeg er glad på deg" høres ofte i kveldene, og "Vil du gifte deg for meg?" er et vanlig frieri. Heller ikke denne debatten blir man ferdig om. Men, men. Alle på sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. februar 2005 #27 Del Skrevet 28. februar 2005 Det er visst ganske vanskelig på preposisjoner der rundt Elverum. Utsagn som "Jeg er glad på deg" høres ofte i kveldene, og "Vil du gifte deg for meg?" er et vanlig frieri. Heller ikke denne debatten blir man ferdig om. Men, men. Alle på sitt. Det er nok ikke så lett med alle i sørlandet heller, ettersom de åpenbart sliter på å skjønne at det heter i Elverum og ikke på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 28. februar 2005 #28 Del Skrevet 28. februar 2005 Språkpolitiet til unnsetning! Den generelle regelen er at foran alle stedsnavn brukes preposisjonen i, med enkelte unntak der det er tradisjonelt brukt på. Hva jeg kan finne er ikke Elverum en av disse unntakene - er jeg redd Trøffel... http://www.sprakrad.no/templates/Page.aspx?id=715 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #29 Del Skrevet 28. februar 2005 Språkpolitiet til unnsetning! ...en av disse unntakene - er jeg redd Trøffel... Fint at du gjør en unntak,kjære språkpoliti, men dette er som du sikkert vet et av områdene der unntakene er flere enn regelen. Og siden Elverum er i en slags konstant unntakstilstand... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 28. februar 2005 #30 Del Skrevet 28. februar 2005 Tenkte jeg skulle gjøre en unntak for at det ikke skulle bli så pinlig for deg å ta feil igjen da vettu Neida, det var en "typo", men jeg er nok redd for at korrekt skrivemåte er "i Elverum" ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 28. februar 2005 #31 Del Skrevet 28. februar 2005 Et rykte vil ha det til at jorda er rund' date= men man tro'kke på hva som helst i Elverum Her gir du jo svaret selv også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #32 Del Skrevet 28. februar 2005 I know - jeg prøvde å legge opp til en smash for kvinnen fra Elverum, men hun bet ikke på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. mars 2005 #33 Del Skrevet 1. mars 2005 Tenkte jeg skulle gjøre en unntak for at det ikke skulle bli så pinlig for deg å ta feil igjen da vettu Neida, det var en "typo", men jeg er nok redd for at korrekt skrivemåte er "i Elverum" ja... YESSSS Det var det jeg visste... derimot heter det på Hamar.. *trøster trøffel* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. mars 2005 #34 Del Skrevet 1. mars 2005 Takk. I love u 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #35 Del Skrevet 1. mars 2005 Gå og lek i Glomma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 1. mars 2005 #36 Del Skrevet 1. mars 2005 I love u 2 Jeg også! Skal gifte meg med Adam Clayton *blondine smil* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 1. mars 2005 #37 Del Skrevet 1. mars 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. mars 2005 #38 Del Skrevet 1. mars 2005 Gå og lek i Glomma! På bunnen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #39 Del Skrevet 1. mars 2005 På bunnen? Samma det, bare under isen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. mars 2005 #40 Del Skrevet 1. mars 2005 Samma det, bare under isen. Reven rasker over isen Tiger'n tasser under? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå